Mijn bank is helemaal geen wc

Gebruikersavatar
Ukelekuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Norg

Mijn bank is helemaal geen wc

Berichtdoor Ukelekuk » 13 jul 2018 10:43

Hoi, ik plaats hier maar een berichtje want op internet werd ik niet heel veel wijzer.

Sinds een tijdje woont er een konijn bij mij en mijn beestenboel in huis, maar.. Hij gebruikt mijn bank als wc :( Hij komt dus echt speciaal naar de bank om te pissen, gister zelfs terwijl hij buiten was, kwam hij daarvoor naar binnen, beetje eten, slokje water, toen hup even naar de wc- ehh- ikbedoel bank, en toen ik begon te mopperen weer door naar buiten. En heb de standaard tips al geprobeerd, zoals een speciaal plekje in de bench maken, heb zelfs een ondiepe bak met zaagsel, keutels etc OP de bank gezet, maar dan gaat ie er dus gewoon naast zitten :shock:

Heb m lang genoeg in de bench gehad, de eerste paar weken, maar ik vind kooien zelf ongeveer net zo verschrikkelijk als het beestje wat erin gevangen zit, en hoe theatraal somber hij daar dan in gaat liggen, niet om aan te zien :puh2:

Maar.. Dit is geen doen, en op deze manier krijgen het konijn en ik ruzie en dat zou heel jammer zijn want verder is het een super leuk beestje, en hij is hier nou eenmaal

Misschien heeft hier iemand een goeie tip voor mij? Ik dacht misschien tea tree olie op de bank druppelen, of andere etherische olie?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Mijn bank is helemaal geen wc

Berichtdoor Kip La La » 13 jul 2018 11:36

De tip die ik heb is van een andere orde namelijk haal een konijnenpartner voor Konijn en geef ze samen lekker buiten een onderkomen.
Ik heb het in eerste instantie ook gedaan zoals jij het nu doet maar als koppeltje (gecastreerd mannetje plus vrouwtje) zijn ze veel gelukkiger.

Gebruikersavatar
Ukelekuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Norg

Re: Mijn bank is helemaal geen wc

Berichtdoor Ukelekuk » 19 jul 2018 15:09

Ja.. Dat is idd het beste, castreren had ik nog niet aan gedacht. Dit is ook een tijdelijke situatie, heb het konijn opgevangen nadat zijn 3 nestgenootjes door de honden van mijn huisgenoot het bos in zijn gejaagd, nu gaan het konijn en de honden om de beurt naar buiten maar eigenlijk is het geen doen zo.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Mijn bank is helemaal geen wc

Berichtdoor lnge » 19 jul 2018 18:31

Mooie grote veilige ren maken die ook vosproof is!


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast