dekking konijn.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

dekking konijn.

Berichtdoor cetinel » 04 mei 2006 15:00

hoe snel kan je zien of de dekking bij je konijntje gelukt is en zijn er speciale dingen die je moet in acht nemen als het zover is??
voeding aanpassen of zo?,
we hebben gisteren taco en flor es kennis laten maken en daar is wel het een en ander gebeurd,maar om nou gelijk te zeggen dat er ook wat van zal komen???
is het raadzaam om ze nog es een paar keer bijeen te zetten of is dat niet nodig??
het lijkt plots of ons taco van de ene op de andere dag veel minder tam is geworden en in plaats van rond te lopen en te spelen zit ze plots gewoon veel meer in een donker hoekje te liggen...
dat kan toch niet dat het zooo snel veranderd??
ik ga op de kalender aanduiden: vermoedelijke dekking 3 mei
maar ik vroeg me dus af of we na een week of tien dagen of zo konden zien of het gelukt was om in geval van niet ,nog es te proberen.



pff heb der net een beetje op schoot gehad en mens wat ruikt dat beest plots naar " konijn" is dat normaal??

Gebruikersavatar
teddybeer
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 apr 2006 22:31
Land:
M/V: V
Locatie: Krimpen a/d IJssel in Zuid Holland

Berichtdoor teddybeer » 04 mei 2006 15:48

Meestal is 1 keer genoeg maar voor de zekerheid kan je flor er nog een aantal keer bij zetten. Taco kan iets wilder zijn doordat ze bereden is door Flor. Deed mijn konijn ook. Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat ze zwanger is. Alleen hoe je het merkt weet ik niet meer precies. Ik merkte het aan dat mijn konijn een nestje ging maken. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 04 mei 2006 15:51

Dat nestje maken,doen ze dat niet pas tegen het einde van de draagtijd??
denk dat ik haar voorlopig maar in haar hokje hou,anders riskeer ik dat ze de grond in gaat en daar gaat werpen of zo...

Gebruikersavatar
teddybeer
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 apr 2006 22:31
Land:
M/V: V
Locatie: Krimpen a/d IJssel in Zuid Holland

Berichtdoor teddybeer » 04 mei 2006 15:53

Die van mij deed dat ongeveer een week van te voren. Daarvoor wisten we niet dat ze zwanger was. Ze plukte ook haren uit haar vacht voor het nest.

Gebruikersavatar
debby
Berichten: 566
Lid geworden op: 01 apr 2005 12:16
Land:
M/V: V
Locatie: Stekene

Berichtdoor debby » 04 mei 2006 15:55

normaal begint ze een dag of 3 voor de bevalling een nestje te maken. Het begint met stro te verzamelen en dan begint ze haar pels uit te trekken. Je kan flor nog eens bij Taco zetten, wil ze zich niet meer laten dekken, en reageert ze eerder agressief dan kan je er vrij zeker van zijn dat ze drachtig is.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 04 mei 2006 15:57

ok bedankt! dat weet ik dan ook weer!
moet ik nog wat doen in verband met voeding of zo??

Gebruikersavatar
debby
Berichten: 566
Lid geworden op: 01 apr 2005 12:16
Land:
M/V: V
Locatie: Stekene

Berichtdoor debby » 04 mei 2006 16:03

Zeker voldoende afwisseling in de voeding geven. Geef je te eentonige voeding of te weinig vitamines tijdens de dracht, dan kan je moeder konijn verlamming krijgen(moerziekte of zoiets)Voor de rest niet echt veel speciaals doen. Gewoon zien dat ze tegen het einde van de dracht voldoende stro of hooi heeft om een nestje van te maken

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 04 mei 2006 16:06

bedankt!!
en nu maar afwachten...........

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Berichtdoor Bianca » 04 mei 2006 17:02

Alles zoals Debby heeft geschreven, succes. Is zo schattig jonge konijntjes. Wij krijgen ze niet meer, heb pa laten helpen. nu lopen vader, moeder en dochter met zijn drietjes bij elkaar. (tussen de kippen)

Gebruikersavatar
dirk
Berichten: 3140
Lid geworden op: 19 jan 2006 06:41
Land:
M/V: V
Locatie: gelieve in te vullen

Berichtdoor dirk » 04 mei 2006 17:25

Ik ben geen konijnen kenner(enkel eter)maar kan je taco niet tegen de schouwlamp houden na 5 dagen?En moest jij geen week wachten om ze bij elkaar te zetten :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten