gedumpte konijntjes

nanny
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:55
Land: belgie
M/V: V

gedumpte konijntjes

Berichtdoor nanny » 20 dec 2014 10:59

hallo ,vandaag 2 konijnen gedumpt in een doos ,die er niet goed aan toe zijn ,ocharme de diertjes oogjes van een toe en ingezonken ,dat bleef ook zitten naast dedoos en het andere wit slijm aan de oogjes en wat levendiger ,ze nu voorlopig (kan ook niet meer doen ) in een leeg kippehokje gezet met strooisel en eten en drinken dat ik van een buur heb gekregen zitten ze tenminste warm en droog ,weet er iemand of ik met bactrim siroop dat ik al eens gebruik voor zieke kippen wat kan ,ga proberen een konijnen opvang te zoeken maar na de feestdagen want sta nu elke dag te werken tot na oudjaar :-(

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: gedumpte konijntjes

Berichtdoor lnge » 20 dec 2014 11:36

Ik hoop niet dat ze myxomatose hebben :(
Beter kijk je even hier http://www.konijnenbelangen.nl/asielen.php?menu=asielen voor een opvang in je omgeving. Mogelijk kunnen ze de konijntjes bij je ophalen.
Ik zou niet wachten tot na de feestdagen, kans is groot dat ze dat niet halen, ook omdat je zelf te weinig tijd hebt om adequate verzorging te geven. Met alleen bactrim kom je er niet. Het heeft ook geen zin om medicatie te geven zonder dat je precies weet wat ze mankeren. En waarschijnlijk hebben ze ook nog andere medicijnen nodig.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23020
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: gedumpte konijntjes

Berichtdoor Kip La La » 20 dec 2014 12:05

Inderdaad, beter kun je er zorg voor dragen dat de dieren bij een opvang/expert terecht komen want het klinkt alsof ze er nogal beroerd aan toe zijn zoals je het beschrijft.
Wij hadden hier onlangs ook een konijn gevonden, ik weet niet hoe het er in België aan toe gaat maar
hier kwam de dierenambulance het ophalen (terwijl ik zelf bereid was het te gaan brengen maar goed.)
Dus zorg alsjeblieft dat ze zo spoedig mogelijk professionele hulp krijgen!

nanny
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:55
Land: belgie
M/V: V

Re: gedumpte konijntjes

Berichtdoor nanny » 20 dec 2014 12:44

heb geprobeert het opvang center te bereiken nemen niet op ,kan nu echt zelf niet gaan ,hebben slagerij ,in deze drukte :( kan ik echtniet weg.

nanny
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:55
Land: belgie
M/V: V

Re: gedumpte konijntjes

Berichtdoor nanny » 20 dec 2014 15:46

heb er ondertussen nog eentje gevonden ,het is duidelijk myxomatose ,hulp zal niet meer baten denk ik :(

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: gedumpte konijntjes

Berichtdoor lnge » 20 dec 2014 20:52

Ach wat naar :puppydogeyes:
Laat ze alsjeblieft inslapen. Als je het uitlegt aan een dierenarts wil deze het mischien wel voor weinig of voor niets doen.

nanny
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:55
Land: belgie
M/V: V

Re: gedumpte konijntjes

Berichtdoor nanny » 21 dec 2014 06:58

ja dat zullen we doen ,vreselijk van zo'n mensen ,dat doe je toch nooit met je diertjes ,zo maar bij het vuilnis gooien :frown:


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten