Onze konijnen

Onzebeestenboel
Land: Nederland
M/V: M

Onze konijnen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 14:05

Ja ja tuurlijk hebben wij ook konijnen, we doen wel eer aan onze naam :-D, we hebben een Vlaamse reus die jongen krijgt en een hangoor voedster met vier kleine hangoren die nu 10 weken oud zijn maar moeders houd ze graag bij zich, en een chinchilla konijnram zilver en verder niet meer ;), ik zal proberen vandaag foto,s te uploaden, heb er wat moeite mee maar geduld is een schone zaak :mrnono:. Ze lopen hier los bij de kippen allemaal, ram is niet gecastreerd, elk konijn heeft zijn eigen hok, s,avonds zitten ze elk in hun eigen hok of een stiekeling zit lekker onder de struiken :cool:, en overdag lopen ze lekker los, dit zijn echte konijnen, lekker ontdekken, vooral die kleintjes :ilove: die maar al te graag de kippen van boven tot onder willen ontdekken :lol:.

Onzebeestenboel

Re: Onze konijnen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 14:13

Sorry, ben nog in de war met vorige weken maar de Vlaamse reus heeft al jongen 12 stuks :mrgreen:, ik dacht al zag ze net met zijn twaalven achterelkaar huppelen, die zijn 12 weken oud :ilove:

Onzebeestenboel

Re: Onze konijnen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 14:22

Ik zal ook even vertellen hoe ik het met kweken doe want ik zo jullie al denken :shock:, die konijnen krijgen vaak jongen, nee hoor ik doe het al jaren zo en ik heb nu de laatste jonkies en daarna is de winterstop, ja ze doen dan niks, de ram ook niet en ik heb altijd in het gehele jaar door 2/3 nestjes per voedsters of minder maar nooit meer, ik lees al van sommige in oude topics verhalen waarvan ik denk is hier nog nooit gebeurd, en de ram helpt hier ook met de jonkies mee hoor dan gaat moeders even zich in net zand rollen en gaan ze met vaders op stap of ik heb een hele lieve rustige ram ;).
Maar ze lopen hier op meer dan 70 vierkante meter dus meestal is het mannetje bezig met zijn terotorium en het gaat hier verder zijn gang maar ik heb altijd kleine nestjes behalve onze reus dan :puh2: maar de hangoor altijd vier of zes jonkies.
Laat me juli ervaringen maar weten of reacties :duimop:

Terug naar “Konijnen”