hoi

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: hoi

Berichtdoor mintaka » 01 mar 2011 20:19

Ja, ik vind ze lijken op Siebe. En Siebe is een soortgelijk resultaat, van suffe hangoormuts en wilde papa. En hij klimt ook en springt gigantisch hoog.

Ik hoop dat de ijzergrauwe nog opduikt :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: hoi

Berichtdoor cetinel » 01 mar 2011 20:59

Lies schreef:
ze klimmen omhoog!!! heb het gisteren zelf gezien!


Ja, dat klinkt wel als kruising wild :| Maar de tekeningen rijm ik er dus niet mee! Efin, dat een kruising wild met suffe muts ( sorry ja franse hangoor) dit soort jongen oplevert lijkt me sterk. Tenzij je je eigen temperament naar de babies hebt overgeseind hihi.

Wat ik al eerder zei Ceti, wapen je ertegen! Trek tijd uit om een goed plan te bedenken en voer dat uit. Doe je dat niet blijf je voortdurend, letterlijk en figuurlijk achter de feiten aanhollen. Ik spreek uit ervaring :crazyeyes: Misschien de coniferen wat afschermen? Op zich weten kruising wildjes wat ze wel en niet moeten eten maar... dat leren ze van ma. En 1. ma is daar vanwege haar genen niet zo goed tot in staat en 2. ze zijn nog te jong voor deze lessen van moeders/vaders kant en daarnaast is pa er helaas niet.


ik snap er de ballen van,en ze zijn zo schatiig dat ik wel redelijk wat gegadigden heb....maar dan doe ik moeilijk: nee zal niet lukken,zijn half wild,je moet niet naar de moeder kijken en denken dat ze zo gaan zijn etc...er zijn wel al een paar adresjes(allemaal mensen die ik persoonlijk goed ken en regelmatig over de vloer kom,kan desnoods controleren later dus) die ik betrouw,maar bij de rest heb ik bedenkingen omdat ik niet weet wat voor accomodatie die gaan hebben...
ondertussen vrezen we dat er overmorgen weer een nestje zal liggen,ergens hoop ik stiekem dat dezen dan tenminste van manny zullen zijn en niet zo een groot nest...
ik vind het wel jammer van die ijzergrauwe....vond ik de mooiste uit het nest,wou ik eigenlijk stiekem zelf houden....jongste vind dat ik wortelen in de tuin moet leggen zodat die tenminste kan komen eten....
waar we ook kijken: niks te zien :? niet gepland,niet gewild,maar als er dan eentje ontbreekt..

BellaBinkie
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:11
Land: Belgie
M/V: V

Re: hoi

Berichtdoor BellaBinkie » 01 mar 2011 21:15

Ik hoop echt dat ie nog opduikt! Ik duim!

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: hoi

Berichtdoor Lies » 01 mar 2011 22:33

Shit, ik had dat van die ijzergrauwe eventjes gemist :puppydogeyes: Wat balen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zijn zo kwetsbaar.. Wat ontzettend naar Ceti.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: hoi

Berichtdoor cetinel » 01 mar 2011 22:44

Lies schreef:Shit, ik had dat van die ijzergrauwe eventjes gemist :puppydogeyes: Wat balen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zijn zo kwetsbaar.. Wat ontzettend naar Ceti.

ja ik ben er eigenlijk beetje slecht van....en mijn man maar om deheverklap vragen,en? nog niks....nergens zien lopen,kwam die niet terug naar zijn ma etc. :? (en maar beweren dat het hem niet veel doet)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: hoi

Berichtdoor Lies » 01 mar 2011 22:53

cetinel schreef:
Lies schreef:Shit, ik had dat van die ijzergrauwe eventjes gemist :puppydogeyes: Wat balen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zijn zo kwetsbaar.. Wat ontzettend naar Ceti.

ja ik ben er eigenlijk beetje slecht van....en mijn man maar om deheverklap vragen,en? nog niks....nergens zien lopen,kwam die niet terug naar zijn ma etc. :? (en maar beweren dat het hem niet veel doet)



Je zou verwachten dat het terugkomt als ma gaat zogen maar..het is winter. Kraaien hebben honger en hij is klein :| En de temperatuur op zich is al genoeg om..

Het klinkt hard maar als hij niet terugkomt Ceti dan heeft de kleine schat in deze 4 weken (?) meer liefde en levenslust mogen ervaren dan sommige andere nijnen in jaren. Natuurlijk voelt je hart dat anders en had hij evt veel langer moeten blijven maar het kan zo veel slechter .. Laat dat dan een troost zijn en neem maatregelen. Sluit de ren ook van boven af. Op degelijke wijze.

Ps: ik zou nog even gaan rondlopen met een zaklamp. Je weet het niet.. Laat dan ook je stem horen.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: hoi

Berichtdoor cetinel » 01 mar 2011 23:30

ja,met zaklamp gekeken,onder struiken,palletten etc....om de haverklap..het is anders dan met dat dood jong dat ik vond,die was dood,punt.erg,maar het was nu eenmaal zo,maar deze...waar zit die,heeft honger en kou,helemaal alleen :? ergens hoop ik dat iemand het heeft gevonden,maar zover kan die nu ook niet zijn,en iedereen in de buurt weet dat wij kleine konijntjes hebben en zouden dan wel even aanbellen denk ik dan...
is weg sedert gisteren....en ik heb 2 poezen gezien in de tuin....ik wil het niet hardop zeggen maar denk dat die mischien.....
en dan over een paar dagen begint alles mischien van voor af aan......

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: hoi

Berichtdoor lnge » 02 mar 2011 00:17

Ach wat naar :(
Ik heb wel steeds gekeken naar dit leuke topic, alleen nog niet gereageerd. En dan gebeurt er zoiets rottigs :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: hoi

Berichtdoor Sjaakje » 02 mar 2011 10:10

:puppydogeyes:

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: hoi

Berichtdoor fredje » 02 mar 2011 10:50

Wat naar van die grauwe.Zo lang je geen lichaampje vind blijf
je tegen beter weten in,hopen.
Ik begrijp je dillema met plaatsen van de nijntjes ,hoeveel mensen hebben een ren
die ook van boven potdicht zit.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten