Fotos Konijnen Brahmaserama


Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Fotos Konijnen Brahmaserama

Berichtdoor lnge » 19 feb 2013 22:56

Ik heb had ze zichtbaar voor je gemaakt. Is heel eenvoudig, selecteren per foto apart en dan op het Img-vakje klikken.
[img]http://www.mijnalbumfoto456789[/img]

Ze hebben fijn de ruimte bij je :duimop:
Laatst gewijzigd door lnge op 19 feb 2013 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst aangepast

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Fotos Konijnen Brahmaserama

Berichtdoor Lies » 19 feb 2013 23:21

Als ik goed tel dan heb jij vier konijnen? Ze hebben idd de ruimte bij jou! En de foto's zijn van de zomer hè? Ik voel meteen weer een Verlangen.. :-D
Nou, ze hebben het wel getroffen bij jou denk ik zo. Heb je ze per koppel met de ram gecastreerd of (nog) niet?

brahmaserama
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Aalsmeer

Re: Fotos Konijnen Brahmaserama

Berichtdoor brahmaserama » 19 feb 2013 23:22

Inge schreef:Ik heb ze zichtbaar voor je gemaakt. Is heel eenvoudig, selecteren per foto apart en dan op het Img-vakje klikken.
[img]http://www.mijnalbumfoto456789[/img]

Ze hebben fijn de ruimte bij je :duimop:


Oke dank je wel Inge :duimop:

brahmaserama
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Aalsmeer

Re: Fotos Konijnen Brahmaserama

Berichtdoor brahmaserama » 20 feb 2013 00:55

Lies schreef:Als ik goed tel dan heb jij vier konijnen? Ze hebben idd de ruimte bij jou! En de foto's zijn van de zomer hè? Ik voel meteen weer een Verlangen.. :-D
Nou, ze hebben het wel getroffen bij jou denk ik zo. Heb je ze per koppel met de ram gecastreerd of (nog) niet?


Nou het zijn totaal vijf konijnen.
Een hangoordwerg rammetje bruin (opvang) ontsnapt,gestolen of gepakt door een bunzing of een buizerd
Een hangoordwerg voedster zwart (opvang) gepakt door bunzing
Een duitse hangoor voedster wit (marktplaats) gepakt door bunzing
Een franse hangoor voedster lichtbruin (marktplaats) Heb ik nog samen met de hollander
Een hollander voedster zwart wit (opvang) is aangevallen door een bunzing maar heb ik kunnen redden

Ik heb nog een dwergkonijn gehad die gevonden is en die had ik een week toen is ie gestolen uit het nachthok.
Daar heb ik geen foto van.

Dus Lies het is leuk dat ze de ruimte hebben hoor maar het heeft ook zijn nadeel zoals je ziet.
Ik zit hier vlakbij het Amsterdamse bos en dat trekt nogal wat roofdieren aan zoals roofvogels en bunzingen.
Ik heb er nog wel foto's van...hoe ik ze gevonden heb maar dat laat ik je maar niet zien.
Het heeft me ook nog een mooie Brahma kriel hennetje gekost en bij een buurman verderop is het kippenhok
ook leeggehaald.

Ik sluit mijn dieren nu elke avond op achter slot en grendel en ik heb mijn landje verlicht tot 12 uur in de avond.
Dat scheelt ook al een hele hoop...maar je ontkomt er nooit helemaal aan als je ze een beetje de vrijheid wilt geven.

Dus ik begon met die gestolen dwergkonijn... dus na een week gestolen :frown:
Toen had ik het dwergrammetje en de dwergvoedster...de dwergvoedster is gepakt door een bunzing :frown:
Toen heb ik die hollander aan het dwergrammetje gekoppeld en daarna de duitsehangoor er nog bij gedaan :-)
De duitsehangoor is gepakt door de bunzing terwijl op dezelfde dag het dwergrammetje ook foetsie was :crazyeyes:
Dus toen had ik alleen die hollander nog en toen heb ik de fransehangoor erbij gedaan :-D
Deze laatste twee hebben het nog steeds heerlijk naar hun zin :duimop:
Ondanks dat die hollander ondertussen nog een keer aangevallen is door die bunzing :frown:

Maar goed laten we maar hopen dat het niet meer gebeurd :?

Groet,
Michiel.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Fotos Konijnen Brahmaserama

Berichtdoor Lies » 20 feb 2013 01:50

Jee, ik ga maar even nadenken over hoe ik hier op ga reageren want ik heb hier nu geen passend op behalve dan "slik" :| Het is niet fijn. Antwoord komt vast wel na een of meerdere nachten goed slapen.

brahmaserama
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Aalsmeer

Re: Fotos Konijnen Brahmaserama

Berichtdoor brahmaserama » 20 feb 2013 06:54

Lies schreef:Jee, ik ga maar even nadenken over hoe ik hier op ga reageren want ik heb hier nu geen passend op behalve dan "slik" :| Het is niet fijn. Antwoord komt vast wel na een of meerdere nachten goed slapen.


Ja het is een beetje jammer dat het zo gegaan is.
Maar ik kan er ook niet de hele dag en nacht bij gaan zitten.
Maar ik heb inmiddels wel wat maatregelen genomen zoals een overdekt gedeelte
en een konijnenberg gemaakt met vluchtholen en meer verlichting in de winterdagen als het vroeg donker is.
Dus ik heb nu weinig last meer.er vliegen alleen nog wel buizerds rond
maar die worden meest verjaagd door kraaien en meeuwen.
Plus dat die kippen en die franse hangoor heel alert zijn als er gevaar dreigt.
Die hangoor stamt gelijk met zijn poot en die kippen tokkelen en duiken gelijk de bosjes in.
Dat doen ze trouwens al als er een schetterende merel voorbij komt vliegen.
Dus ze helpen elkaar wel goed.
Maar goed het blijft de natuur dus je ontkomt er niet altijd aan.
En om die beestjes nou dacht en nacht in een klein hokje te houden is ook niet echt prettig voor ze.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten