de kleintjes

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor con1954 » 15 mar 2013 23:24

Ooooh....Wat zul je ze gaan missen!
Je hebt ze een geweldige start gegeven :duimop:

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor fredje » 16 mar 2013 17:42

Ik ga ze zeker missen,vooral twee ervan(stom he dat je zo'n voorkeur hebt binnen zo'n nest)
Maar ik heb vanaf het begin ook tegen mijn dochter gezegd dat ze weg gaan.
We hebben ze zo tam mogelijk gemaakt maar je merkt dat het tijd wordt om ze bijna te gaan splitsen.
En dan heb ik mijn keuken terug,beperkt toch aardig hoor 9 stuks.

LiesbethBlacky
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mar 2013 11:44
Land: Belgie
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor LiesbethBlacky » 17 mar 2013 19:45

Wat knap van je dat je dat allemaal gedaan hebt hoor!
Je verdient een medaille!
Als alle diertjes zulk een fijne start kregen, die zouden allen gelukkig zijn.

Jah, ook al neem je je voor dat je er geen gaat houden en ben je daar erg bewust van, je ziet ze toch graag...
Daar kan je niets aan doen. Je houdt nu eenmaal van de dieren.
En logisch dat je een voorkeur hebt he.
Allemaal verschillende karakters.
Een nest puppies is ook maar een nest puppies en toch haal je er zo die pups uit waar het 't beste mee klikt.
Gaat met elke diersoort zo natuurlijk.

Wordt je verder wat op de hoogte gehouden hoe het met hen zal verlopen?
Dat zou wel fijn zijn natuurlijk dat je weet waar ze terecht komen etc.
Kan je met een gerust hart gaan slapen als ze strx allemaal een nieuwe warme thuis hebben.

X

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor fredje » 17 mar 2013 21:49

Ze zijn weg,ze zitten in het Hazenbos in Oegstgeest.Via hun site kan ik ze volgen.
Als ze eenmaal geplaatst zijn hoop je dat de nieuwe eigenaren een foto plaatsen en daarna is het over en uit.
Het was heel leuk en leerzaam om te doen,nu kan ik ook beter sexen :gulzig: 6 mannetjes en 1 vrouwtje

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor con1954 » 17 mar 2013 22:13

Wat zal het stil zijn in je keuken...maar je hebt wel weer de ruimte :-D .
Je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon doen en ze een zeer goede start gegeven! :duimop:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: de kleintjes

Berichtdoor Lies » 17 mar 2013 23:40

Ja, wat zal het stil zijn. Ik vind die eerste foto van dat kleintje met wat wit echt geweldig. Wat een heerlijk ding! Zou hem of haar zo willen hebben :mrgreen:

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor fredje » 18 mar 2013 17:44

Dat is Bounty een mannetje,het zijn 6 mannen en 1 vrouwtje.
Bounty is van het nest heel gemiddeld of gematigd,hoe je het ook beschrijft.
Geen wildebras,komt wel graag bij je maar niet te intiem.
Het konijntje van de tweede foto lijkt me qua karakter meer bij jou passen ,heel ondernemend,ondeugend en toch heel aanhankelijk(is persoonlijk mijn favoriet)Maar Bounty is heel mooi een soort van sereen,al zeg je dat niet van een konijn.De tweede,snickers is meer Pieje Bel.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: de kleintjes

Berichtdoor Lies » 18 mar 2013 20:47

fredje schreef:Dat is Bounty een mannetje, het zijn 6 mannen en 1 vrouwtje.
Bounty is van het nest heel gemiddeld of gematigd, hoe je het ook beschrijft.
Geen wildebras, komt wel graag bij je maar niet te intiem.
Het konijntje van de tweede foto lijkt me qua karakter meer bij jou passen ,heel ondernemend,ondeugend en toch heel aanhankelijk(is persoonlijk mijn favoriet)Maar Bounty is heel mooi een soort van sereen, al zeg je dat niet van een konijn.De tweede, snickers is meer Pieje Bel.

Jee, hoe weet je dat? Want het klopt helemaal wat je zegt... Kun je dan via internet wel mensen leren kennen? Of ben je een natuurtalent op dit vlak? Of ik een open boek? Dat kan natuurlijk ook :mrgreen: Hoor het graag :)
Ik heb hier nu zes konijnen en ik hoop nog lang er (deze) zes te hebben.. Maar ja. Ik zou een moord doen voor een boerderij en meer tijd nog en ruimte en aandacht en dan waren ze welkom. Maar er zijn grenzen. Nu lukt het niet.

Sereen.. ik ken dat wat van Prins. Die is op een bepaalde manier heel relaxed, op zichzelf maar hij is ook heel bewust qua doen en laten. Weloverwogen is het woord. Houdt het hoofd koel maar als hij er echt moet zijn, dan is hij er! Hij is ook op een bepaalde manier flegmatiek maar zeker geen doetje. Deze eigenschappen maken dat hij met heethoofd Fleur overweg kan. Herken je dit?
Wat dit kleintje betreft denk ik ineens aan waterviolet van bach flowerremedies. Ietwat een afstandelijk type?

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor fredje » 18 mar 2013 23:36

Nou,ik ben geen natuurtalent dus..........
Maar ik lees wel goed,je bent niet gek van hangoren in het bijzonder de Franse,je houdt van wildkleur en van karaktervolle /temperamentvolle konijnen.
Morgen meer,heb net 3 uur les gegeven ,ga naar bed.

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: de kleintjes

Berichtdoor fredje » 20 mar 2013 15:27

Je vroeg of ik het herkende,maar dit was natuurlijk een kleintje die weg is nu.Maar relaxed, opzichzelf geen doetje,niet bang ,ik denk een heel makkelijk nijn om te koppelen ook al is hij natuurlijk nog niet volwassen.

Maar de relatie die jij beschrijft tussen Fleur en Prins herken ik wel een beetje in Wammes en Josefien.
Wammes is gewoon zoals een Fransoos hoort te zijn .Josefien is een hittepetit een akela.
Daarom klikt het zo goed,als Josefien weer eens Wammes moet berijden heeft hij echt zo'n houding:ach als jij dat wilt.Als Josefien een keer schrikt(gebeurt weinig)dan nestelt ze zich helemaal tegen Wammes aan.
Toen Lodewijk overleed wist ik ook gewoon dat er weer een fransoos moest komen,een konijn wat ook op zijn strepen gaat staan dat zou een onrustig koppel worden.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten