Even een foto-update ...

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Even een foto-update ...

Berichtdoor KipjeBrecht » 19 mei 2016 14:37

Even een update, want er gebeurt hier natuurlijk wel van alles!

Zo zijn de valkparkietjes verhuisd naar de volière en doen het supergoed! :-D Echt een plezier hen daarbij te hebben. Als ik in de volière ben zouden ze bijna op men schouder springen. En me steeds volgen haha :gutgut:
Afbeelding
De valkparkieten hebben even bij de parkieten gezeten. Nu zij daar uit zijn hebben de parkieten hun nestblokken terug gekregen. Binnenkort kleintjes? Dit koppel ziet het in ieder geval wel zitten ...
Afbeelding
Het gehandicapte parkietje woont nu ook in de volière! Echt lief :ilove:
Afbeelding
Ze kregen meteen een nieuw nest. Dat werd natuurlijk meteen geïnspecteerd! Hopelijk snel kleintjes! Nog nooit gehad van hen ...
Afbeelding
De zebravinken kregen kleintjes! Eindelijk een gelukzalig momentje voor de zebra's. Al was dat geluk van korte duur. 2 dagen na de geboorte van de 4 kids stierf papa zebravink. Mama stond er alleen voor en slaagde erin 2 daarvan groot te krijgen! Ze zijn uitgevlogen en geliefd door iedereen! Papa lachduif heeft ze uitgebreid gekeurd :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Met de mama! Ze mogen alle 2 blijven. Vanaf de geslachten bekend zijn gaan we dus voor alle 3 op zoek naar een partner! :-D
Afbeelding
Mevrouw kanarie heeft ook 4 eitjes gelegd! Helaas heb ik geen man meer. Dus nest werd weggenomen. Mevrouw hielt zich dan maar bezig met een bad :mrgreen:
Afbeelding
Ook de lachduiven hebben weer een kleintje! Het derde op rij. nu moeten ze verplicht op pauze van mij haha! Als ik ze zou laten doen zit over enkele maanden men volière stampend vol met lachduiven :mrgreen:
Afbeelding
Parkietjes! :ilove:
Afbeelding
Ook bij de konijnen voor het eerst sinds maanden nog eens kleintjes! Zora beviel van 6 gezonde prachtige kinderen! :ilove:
Afbeelding
En ze groeien ...
Afbeelding
En groeien ...
Afbeelding
En gisteren gingen de oogjes open! Hello world! :ilove:
Afbeelding
Ben nog eens creatief geweest en zelf een soort van hooiruif gemaakt. Het is in ieder geval goedgekeurd! :mrgreen:
Afbeelding
Soms denk je dat ze dood liggen. Maar nee hoor, meneer ligt in diepe slaap :frons: ;)
Afbeelding
Nieuw stro! Feest!!
Afbeelding
Iedereen moest natuurlijk het vers stro ontdekken :roll:
Afbeelding
De eendenkopjes verdwenen haha!
Afbeelding

Afbeelding
Blossom genoot zondag van het avondzonnetje tijdens een zandbadje :ilove: Prachtplaatje die ik koester!
Maandagochtend werd Blossom niet meer wakker :puppydogeyes: Geen idee waarom maar het verdriet is dus groot. Het voelt enorm leeg nu.
Afbeelding
Ook Anna genoot! De dame is ondertussen 13 en rond 17h ligt mevrouw hier of daar al ergens te tukken :ilove:
Afbeelding
Onder waakzaam oog van Mathis natuurlijk!
Afbeelding
En Piglet! :mrgreen: Jaja madam heeft bodyguards! :gutgut:
Afbeelding
De jongsten! Rachel:
Afbeelding
Sky:
Afbeelding
En Gust!
Afbeelding
Tucker wordt misschien ooit wel een zeer goede papa! :ilove:
Afbeelding
Voor de eenden geen babygeluk. Katie slaagde er niet in om moeder te worden. Op 1 of andere manier stierven alle kuikens in het ei. Jammer maar helaas ...
Astrid had genoten van haar bad! :-D
Afbeelding
Terwijl Bokito en Murray liever in het vuile water zitten te ploeteren ... :roll:
Afbeelding
Het gebeurt niet veel dat David in bad gaat, maar deze keer was hij er vroeg bij :mrgreen:
Afbeelding
Baasje is natuurlijk ook altijd meteen gewassen!
Afbeelding
Die prachtkerel!
Afbeelding
Amaryllis had een vrouwenpraatje met Fluffy :gutgut:
Afbeelding
Héééé wacht op mij!! Gans Kanvar is natuurlijk ook altijd van de partij!
Afbeelding

Afbeelding
En Olivia zag dat alles goed was! :mrgreen:
Afbeelding

Ook de opvangdames nog eens snel in beeld! Afgelopen 2 weken toch zo'n 40 dametjes kunnen redden van de slacht! Momenteel nog 5 dames hier, maar deze week vertrekken ze nog naar hun nieuwe gouden thuis!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor de eerste keer voelt dit dametje de zon! Echt heerlijk om ze plots allemaal te zien neervallen en gewoon te zien genieten van de zon!
Afbeelding


Dit was het dan weer! Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Excuses voor de vele foto's ;) Heb me nog ingehouden! :puh2:

Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor Joke Kra » 19 mei 2016 18:14

Prachtige foto-reportage weer Kipje Brecht! Heerlijk om al dat jonge spul te zien :ilove:
Wat zien je opvangdames er gehavend uit zeg! Ik hoop dat ze inderdaad een goed thuis krijgen en opknappen.
Kun je eigenlijk nog wel een dag weg als je zoveel dieren hebt???

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor Roan12 » 19 mei 2016 19:42

Prachtige foto's weer Brechts! Erg leuk om te zien altijd! :duimop:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor Fryske » 19 mei 2016 21:18

Als je zoveel te genieten om je heen hebt wil je dan nog wel weg! :ilove:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor Trea » 19 mei 2016 21:49

Ja hoor Brecht. Weer schitterend als altijd. Heerlijk zoveel jong grut. Olivia wordt al een echte dame. :ilove:
En minder gezellig maar ook niet te vergeten de bijzonder schokkende foto's van de oudere legdames die nu heerlijk van hun pensioen kunnen genieten. En zo te zien geen last gehad meer van ratten?

Gebruikersavatar
RRchickens
Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 11:56
Land: Belgie
M/V: V

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor RRchickens » 20 mei 2016 09:28

Prachtig!!! :ilove:

biancaS
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2015 23:34
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Den Haag

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor biancaS » 20 mei 2016 10:31

Wat gaaf om te zien! Heel bijzonder voor zoveel dieren zorgen. Kan me voorstellen dat je er wel heel erg veel zorg en tijd aan moet besteden. Zeker de ex legkippen. Kan me niet voorstellen dat die zonder enige dagelijks medische zorg van jou kunnen overleven. Echt respect, wat een prachtig leven geef je deze dieren :duimop:

Gebruikersavatar
Martin&Leonard
Berichten: 1138
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:13
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Re: Even een foto-update ...

Berichtdoor Martin&Leonard » 20 mei 2016 18:55

Hoe is het met je hondje?


Terug naar “Foto forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten