Even voorstellen

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
Kipcaravan
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2018 08:52
Land: Duitsland
M/V: M

Even voorstellen

Berichtdoor Kipcaravan » 22 nov 2018 10:26

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op het Kippenforum dus zal ik mezelf eerst kort voorstellen. Frank, 34 jaar, samen met mijn verloofde Claudia hebben wij vorig jaar een leuk boerderijtje in Duitsland gekocht waar we met veel plezier momenteel verbouwen (en kippen houden).

Ons kippenbestand telt circa 40 kippen op dit moment en het kippenhok is een gerenoveerd tuinhuisje dat eigenlijk vooral als nacht/schuilhok functie doet. Onze dames en haantjes hebben circa 800m2 buitenverblijf tot hun beschikking waar ze dan ook het grootste gedeelte van de dag verblijven.

Afbeelding

Australorp haan met zijn vriendinnetje een bonte Leghorn

Afbeelding

Vorig jaar hebben we via marktplaats een broedmachine verkregen en hebben we een succesvolle broed gehad waarvan deze leghorn een van de kuikens van was.

Afbeelding

Omdat ik zelf altijd interesse heb in dingen die (elektro)techniek bevatten heb ik tijdens het onderhoud van de broedmachine deze uitelkaar gehaald en kwam ik erachter dat de broedmachine dateerde uit 1934 :duimop: inclusief originele bekabeling, thermostaat e.d. De bekabeling was stroperig en e.e.a. was aan vervanging toe en toen ben ik zelf heel rustig aan onderdelen gaan verzamelen om de broedmachine te "renoveren".

Daar heb ik een apart topic over gemaakt in Broedmachines op dit forum:

viewtopic.php?f=138&t=83455

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Isabel » 22 nov 2018 11:11

Welkom! :duimop:


Terug naar “Foto forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten