Nieuw/beginner/starter voorgesteld

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
Marcootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2020 17:38
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zenderen (Twente)
Contacteer:

Nieuw/beginner/starter voorgesteld

Berichtdoor Marcootje » 04 mei 2020 11:34

Hoi allen,

mijn naam is Marco en ik ben nieuw/beginner/starter zowel op dit forum als op het gebied van kippen.
Ik was ontzettend blij met het bestaan van dit forum! Noem het ouderwets of zo, maar ben van mening dat hier een hoop kennis zit en je kan veel makkelijker info terug kan vinden!
Ik heb vaker op diverse fora gezeten en dat beviel goed, echter door de opkomst van Facebook en Instagram nam het gebruik door velen af en her en der werden er fora opgeheven.. helaas.

Mja... even voorstellen dus!
Ik woon samen met mijn vrouw (een soort van antikraak in een klooster) in het buitengebied van Twente.
Het perceel is enorm en bevat naast een weiland, ook een bos met daarin, jawel, een mooi en groot kippenhok met ren! Onze toekomst droom is om in een Tiny House te gaan wonen en zijn daarvoor als initiatiefnemers van een woongroep, in gesprek met een gemeente. Maar dat duurt nog wel even, vandaar het tijdelijke wonen nu. Bij ons TH zouden we dan ook graag kippen willen blijven houden, maar dan wellicht wat kleiner als deze die we nu hebben. Het hok is zo'n 7 x 2,5 en de ren bijna het dubbele en overdekt. In het verleden hebben de bewoners van het klooster hier kippen gehouden, dat is te zien maar het is ontzettend schoon achtergelaten.
Mn schoonvader hielp me met de voederbak, stok en legkast, allemaal een kopie van hetgeen we op mn werk hebben, ik werk op een zorgboerderij. Daar hebben we 14 legkippen, Novogens.