Tips voorbereiding eerste deelname TT

Over de tentoonstelling. Resultaten en tips. Dus GEEN aankondigingen!
Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Tips voorbereiding eerste deelname TT

Berichtdoor Roan12 » 10 jan 2016 23:34

Nog een paar weken en dan loopt het showseizoen weer af. Nu heb ik dit seizoen een aantal shows met veel plezier bezocht. Nu lijkt het mij interessant, leerzaam en vooral ook erg leuk om zelf deel te nemen in het aankomende showseizoen. Voornaamste doel voor mij is leren over het ras wat ik op dit moment bezit (Wyandotte krielen).

Ik ben dus veel opzoek naar informatie e.d. Nu heb ik daar een aantal vragen over.

- Wat is de beste uitkomst tijd voor je kuikens om uit te komen willen zij klaar zijn met groeien en geschikt zijn om deel te laten nemen aan een show?
- Is het mogelijk om je te registreren en een fokkersnummer aan te vragen via je speciaalclub of gaat dit alleen bij KLN?
- Ik heb gevonden dat je je dieren moet laten enten tegen Pseudo-vogelpest. Zijn er nog andere entingen nodig?
- Ik heb laatst eens gelezen over het conditioneren van je dieren. Mensen hier die daar gebruik van maken? Hoe gaat dit dan in zijn werk? Waar moet ik dan op letten bij het conditioneren? En belangrijkste vraag is conditioneren ook nodig?
- Zijn er nog andere dingen/regels waar ik aan moet houden?
- Tips?

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Tips voorbereiding eerste deelname TT

Berichtdoor Jan Sch » 11 jan 2016 22:32

Roan, zou contact opnemen met een vereniging bij jou in de buurt. Daar kun je ook een fokkersnummer aanvragen. Zou daar ook om advies vragen. Wyandotte krielen zijn er erg veel, en ook de eisen die er aan gesteld worden voor tentoonstellingen zijn omdat de kwaliteit niet mee zit van de meeste wyandotte krielen.Kunt ook contact opnemen met de speciaalclub. De adressen kun je vinden op de site van KLN.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Tips voorbereiding eerste deelname TT

Berichtdoor Roan12 » 11 jan 2016 22:50

Bedankt voor je reactie Jan! Ik heb inmiddels al navraag gedaan bij de speciaalclub, nu wachten op antwoord. En anders ga ik verder kijken bij een vereniging hier in de buurt.


Terug naar “Tentoonstellingen en resultaten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten