In de sneeuw

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Tokkietjes
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 jul 2016 01:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: In de sneeuw

Berichtdoor Tokkietjes » 13 dec 2017 11:12

Dat zijn zeker stoere kipjes. Die van mij durfden het trapje niet af, want daar lag sneeuw op. Dus schoon geveegd en een paadje gemaakt. Verder komen ze ook niet. Dus daar strooi ik wat voer dan scharrelen ze nog wel wat. Maar ze vinden het maar niks die sneeuw.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: In de sneeuw

Berichtdoor Trea » 13 dec 2017 16:50

Vandaag ook mijn kipjes maar een poosje vrij gelaten. Zolang de vogelgriep op grote afstand blijft en ik nergens een eend bespeur, mogen ze regelmatig een rondje 'vliegen' en van de kruiden en het gras eten.

De helden wilden eerst niet eens naar buiten. Na een half uur durfden ze eindelijk rondom de ren een rondje te lopen en even te scharrelen op een stukje waar de sneeuw gesmolten was.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: In de sneeuw

Berichtdoor Fryske » 13 dec 2017 20:55

Fijn Trea, zolang ze geen gevaar zijn of lopen is niks mooiers dan de kippen zien rondscharrelen. Hier was de sneeuw wel zo'n beetje weg maar een strobaal was de nieuwe uitdaging :-D Die hadden de kippen van dit jaar nog niet gezien. Wat hen betreft had dit mogen blijven :-D

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: In de sneeuw

Berichtdoor moriarty » 13 dec 2017 23:43

De dames waren vanmiddag wat onder het afdakje aan het eten en schrokken weer ergens van (er was niets, we waren erbij). Ze vliegen op en rennen het veld in. En staan ineens midden in een sneeuwvlakte op een klein stukje groen. Pas na lichte drang van onze kant zijn ze weer teruggegaan naar afdakje, grasveldje en hok. Wij hebben vreemde kippendames. :-)

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: In de sneeuw

Berichtdoor Fryske » 14 dec 2017 21:04

Is hun mest wat al wat beter?

Die van ons vlogen vanmorgen langs de hooibaal. Geen interesse in de graantjes die ik er omheen gestrooid had voordat ik het hok open zetten. Maar vanavond bij het afsluiten zag ik dat er toch een paar dare devils in aan het graven waren geweest :-D Morgen zal het wel helemaal uit elkaar gescharreld worden.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: In de sneeuw

Berichtdoor moriarty » 14 dec 2017 23:09

Fryske schreef:Is hun mest wat al wat beter?

Nog niet bijgestaan dat er een poepje uitkwam. Maar ze zijn wel alweer meer buiten aan het lopen.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: In de sneeuw

Berichtdoor moriarty » 15 dec 2017 23:27

Fryske schreef:Is hun mest wat al wat beter?

Ja hoor, in het nachthok lagen een aantal perfecte kippen poepjes, dus dat was mooi. En blijkbaar had 1 dame een dunne darm flatsje over de staart van een ander gedaan. Eerste keer dat ik het zag, vond het niet heel erg lady like :-)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 4 gasten