Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Bliss
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:35
Land: Nederland
M/V: V

Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Bliss » 13 sep 2017 21:41

Hoi allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier was, sommigen herinneren het zich misschien nog wel.

Zo'n 2 jaar geleden is onze kip "Chickie" hier aan komen wandelen.
Het gaat heel goed met haar (hoewel ze nu al wél een tijdje in de rui is?) en ze is inmiddels ook een echte 'huiskip' geworden! :gutgut:
Onze hond is afgelopen juli helaas gestorven, ze is 12 geworden.
Chickie en Bono hadden een heel sterke band, en Chickie heeft écht een tijdje om Bono gerouwd (hier kom ik later nog een keer op terug).

Maargoed, vandaag staat n buurvrouw van ons met haar dochter aan onze deur, om te vragen of ik n kipje miste...ik zeg, nee, die v ons zit op de bank :mrgreen:
Blijkt, dat zij gister (wéér) eenzelfde (leghybride) kip bij ons achter zagen lopen.
Om een lang verhaal iets korter te maken: Ik zei, als je wil, mag je haar ook bij ons brengen..
En ja, Yoohoo! Nu hebben we (eindelijk) een 2e kipje erbij..

Chickie begon te práten en te práten, toen ik 'Diva' (=haar voorlopige naam) mee naar binnen nam.
Chickie had wel meteen een houding van "ik ben de baas", ze pikte de hele tijd aan Diva's snaveltje, alsof ze haar aan het groomen was, en Diva liet t makkelijk toe (zij gedroeg zich dan ook meteen wat onderdaniger).

Nu komt mijn vraag; ik (wij) ben er vanmiddag en vanavond steeds bij geweest, en op zich lijkt het wel te gaan tussen die twee.
Maar ik ben er n beetje huiverig voor om ze vannacht meteen samen in het hok te zetten.
Kan ik daar niet beter langer mee wachten?
Wat denken/vinden jullie?

Groetjes, Nathalie

Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Joke Kra » 13 sep 2017 21:57

Hoi Nathalie,

Wat leuk dat je er een aanlopertje bij hebt! Is voor je kipje Chicky ook veel beter.
Je plaatste dit bericht toen het al donker was, dus wat heb je uiteindelijk gedaan? Ze toch maar bij elkaar gezet gelijk?
Volgens mij kan dat gewoon hoor. Als het eenmaal donker is doen ze niks, omdat ze gewoon niks zien.
Misschien stond Chicky nog niet toe dat de nieuwkomer ook op de stok mocht, maar dat komt vast goed. Ben erg benieuwd hoe je de eerste avond (vanavond dus) hebt opgelost?

Gebruikersavatar
Bliss
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Bliss » 13 sep 2017 22:46

Hoi Joke Kra,

Bedankt voor je snelle reactie :)
Ik heb ze net pas bij elkaar gezet ('s avonds zit(ten) ze nog even bij ons op de bank..
Ik ga dalijk nog wel even checken denk ik.
Morgen kan ik er niet de hele dag bij zijn, ik denk dat ik -zoals gewoonlijk met dit regenweer- het binnenhok openzet, zodat ze iig het nachthok uit kunnen.
Wordt vervolgd..

Groetjes, Nathalie

Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Joke Kra » 14 sep 2017 00:39

Nou weet ik niet precies wat je bedoelt met een 'binnenhok open zetten', maar ik hoop toch dat ze helemaal nooit overdag in het nachthok moeten zitten? En eh .... 's avonds bij donker nog een kip op je bank hebben zitten is niet helemaal normaal en 'kips'!
Hoe is de huisvesting eigenlijk?

Gebruikersavatar
Bliss
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Bliss » 24 apr 2018 00:28

De huisvesting is prima Joke Kra :-D
We hebben een kippenhok met 2 legnesten (nachthok), met een trapje komen ze in de ren.

Diva is inmiddels alweer een maandje of 8 bij ons.
Het gaat gelukkig erg goed!
Chickie had er in het begin wel wat moeite mee (kan ook niet anders, zij was immers ons enige kipje).

Gedurende de eerste week heeft de bekende pikorde plaatsgevonden: Chickie liep daar waar Diva liep (Diva probeerde Chickie zoveel mogelijk te ontwijken). Zodra Chickie met een geïntimideerde houding vlakbij Diva’s kopje was, bleef Diva stokstijf staan (ik noem het een onderdanige houding) waarna ze een pikje van Chickie kreeg. Daarna was het al gauw weer over (ik was er meestal bij) draaide Diva zich om en scharrelde verder.

De eerste paar nachten was er wel wat gerommel in het nachthok, maar ook dat is al vrij snel overgegaan.
Voordat we het wisten scharrelden ze samen in de tuin.

Chickie en Diva zijn allebei erg tam.
Als we thuiskomen herkennen ze het geluid van onze auto’s en ‘slaan ze aan’ :gna:
Zodra we door de poort komen, komen ze naar ons toe (al pratend/tokkend).

Zoals de meesten hier al wel weten, geef ik ze veel aandacht, ik vind het erg leuk dat ze zo tam zijn.
Zo laten we ze ‘s avonds gezellig bij ons op de bank voordat ze op stok gaan; zowel Diva als Chickie weten, wanneer we een theedoek (van hun) op de bank leggen, ze daarop mogen zitten.
Chickie heeft 2 favoriete plekjes, ‘s avonds de bank en overdag (mocht ze zin hebben om even te ‘chillen’ dan gaat ze op het matje bij het drumstel zitten.

Vaak maken ze samen ‘knorrende’ geluidjes, gewoon, als ze rustig zitten maar natuurlijk ook als er geknuffeld wordt.
Wel grappig hoe ze op elkaar reageren als de één begint en de ander antwoordt.

Al met al is het nog gezelliger geworden met Diva erbij.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Fryske » 24 apr 2018 09:56

Fijn :duimop:

Gebruikersavatar
Bliss
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Bliss » 24 apr 2018 22:47

Dankjewel Fryske! :-D

Tokkietjes
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 jul 2016 01:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Tokkietjes » 24 apr 2018 23:38

Wat grappig kippen op de bank. Dat vraagt om een foto :gulzig: . Maar erg leuk dat je nu 2 aanloop kippen hebt. Hier komen wel katten aanwaaien maar helaas geen kippen. Ik wil er ook nog wel een paar bij.

Gebruikersavatar
Bliss
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nóg een Chickie erbij:gulzig:

Berichtdoor Bliss » 26 apr 2018 00:49

Hoi Tokkietjes,

Ik zal weer wat foto’s plaatsen, moet ze wel even uitzoeken, dus..wordt vervolgd :-)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten