Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 06 sep 2018 23:20

Toen wij dit huis kochten was de tuin nog al een wildernis. We hebben een boel oude bomen laten staan, maar heel wat struikwerk er uit gehaald, nieuwe terrassen gelegd, een moestuin aangelegd en in één hoek een kinderspeelgedeelte gemaakt. Daar staat in de hoek echter nog een laurier en alles wat we daar omheen planten gaat dood en onkruid blijft maar groeien. Eigenlijk had ik dat hoekje als verloren beschouwd en liet 't onkruid maar z'n gang gaan.

Zo'n twee weken geleden zag ik de kipjes daar echter voor 't eest een beetje wroeten en gisteren keek ik eens goed, en er staat amper nog onkruid! Ze hebben de boel goed kaal gevreten en omgeploegd!

Ja, één content kippenmama!

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Loustalet 5 » 09 sep 2018 19:14

Wat een voorbeeldige kippenkinders heeft u! :puh2:
De mijne wroeten al wat op hun pad komt om, zelfs niet-onkruid. En dan een zandbad onder de buxusjes. :tegek:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 09 sep 2018 20:55

Bij mij zitten er buxusmotten in de buxushaag. Niet een maar heeeeeeel veel. Zouden de kippen daar iets aan kunnen doen?

Twee kippen opgepakt en bovenop de buxus gezet. En een rupsje voor de snavel gehouden. Maar helaas. Buxusrupsen zijn geen lekkernij voor verwende Hollandse krieltjes.

Jammer van de buxus. :huil:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 09 sep 2018 21:25

Tja ik denk niet dat dat iets met verwendzijn te maken heeft.
:gossip: Waarschijnlijk is er ooit gif op gespoten en snappen ze nu heel goed dat ze de rupsen niet op moeten eten!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 09 sep 2018 23:15

Haha je maakt grapjes Kll. Aan mijn buxus geen polonaise., geen mayonaise en ook geen bayeraise.

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ReneR » 22 sep 2018 21:45

Ik heb naast een groep van 5 overjarige hennen, een trio van jonge (4-5 maanden oude) hennetjes.
De laatste hebben een eigen ren en binnenhok. Ik laat ze nu een week tegelijk loslopen in de tuin, om aan elkaar te wennen. Ik was van plan ze morgen samen te voegen in de grote ren.
Omdat ik vanavond weg was, ging ik pas in het donker (9 uur) de rennen dichtdoen en zat het trio jongen niet in hun eigen ren. Ik balen, want was al bang dat ze ergens in de tuin onder de struiken zaten.
Bij controle van het grote andere binnenhok, zaten de drie jonge dames gezellig bij de andere groep!
Helemaal top, toch. Zo zie je maar weer: ze regelen het eigenlijk allemaal wel zelf.

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 23 sep 2018 07:27

Ooh, das idd fijn René!

Ik moest gisteren erg lachen. Er zaten wat eksters in m'n tuin en zag ineens dat ze opvlogen van "iets". Ik dacht aan de buurkat, dus rende snel naar de achterdeur, verwensingen roepend. Bleken mijn eigen kleine schattige kippies ineens groot en stoer te zijn geworden en de eksters weg te jagen.
Trotse kippen mama!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 23 sep 2018 10:31

Fijn René. Je hebt geluk want het gaat ook wel eens anders.

Als ik hier de kippen niet voor het donker in het hok/ren stuur. Dan zitten tegen de schemer de oudere Hollandse krielen altijd netjes binnen op stok in de uitbouw.
De Doornikse krielen gaan nog altijd in de perenboom en bovenop de deur van de ren zitten. Met de bedoeling om daar te overnachten. Gelukkig weet ik waar ze steeds zitten. Dus als ik een keer te laat ben kan kan ik de Doornikse zo van hun favoriete stek plukken.

Als alles wel op tijd in de ren zit. Dan gaan de twee jonge Doornikse hennen nu steeds apart slapen in het oude hokje. Maar dat is wel prima hoor.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 30 dec 2018 10:29

Pom staat sinds tijden iedere ochtend te trappelen om naar buiten te gaan. Een ei in een hangmand leggen... (waar eerst nog een mooie plant in stond... :taptap: ) is zo veel beter dan een doorsnee legnest. :-D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Roan12 » 30 dec 2018 10:34

Ik zou het een beetje aankleden met hooi of stro, kan ze er een top nest van maken :gutgut:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten