Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
hoenderhof van manen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2011 17:42
Land: nederland
M/V: M

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor hoenderhof van manen » 28 apr 2015 20:22

Ik lees net pas een bericht van 25 januari, van joycevdEe over Noord-Hollandse Blauwe hennen. Dit soort fok ik al 15 jaar met plezier. Ik heb mijn hele leven kippen gefokt en in mijn studie veelover pluimvee geleerd. Daarna enkele jaren in de pluimveesector gewerkt.
Ik ben geen kippenhandelaar, maar fok Noord-Hollandse Blauwe kippen voor de hobby, uit liefde voor dit mooie ras en omdat ze gemakkelijk te houden zijn en handtam te maken en met de jonge hennen hoop ik andere kippenliefhebbers van dienst te kunnen zijn.
Noord-Hollandse Blauwe kippen zijn sterke, snel groeiende dieren. In mijn advertentie geef ik aan dat ze vanaf een leeftijd van 6 weken zonder verwarming kunnen en dat meld ik uit eigen ervaring. Dat er andere rassen zijn waarbij dat niet kan, weet ik ook uit ervaring. Belangrijk is een tochtvrij nachthok waar ze op een zitstok of rooster kunnen. De kuikens zitten op 6 weken leeftijd daadwerkelijk goed in de veren.
Alleen als ik zeker weet dat de kuikens weg kunnen, wil ik ze verkopen. Ik wil dat de mensen dit mooie ras met plezier kunnen houden. Voor vragen of advies kan men altijd bij mij terecht.

Hoenderhof - Derk van Manen

Gebruikersavatar
Erika85
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2015 16:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Erika85 » 03 mei 2015 13:45

Ik heb eergisteren via contact gehad met iemand van het forum hier. Zij vertelde me dat er op dit forum slechte verhalen over Hoogendoorn stonden nadat ik vertelde dat ik daar ging kijken voor wyandotte kippen. Vandaar dat ik even een van die slechte berichten heb opgezocht.

Ik ben er eergisteren dus geweest en ik had er zelf een goede ervaring. We werden goed geholpen. Jongen wist ook veel van de dieren. Hokken vond ik er schoon uit zien en de dieren levendig. Ik had van te voren op internet al gelezen dat je op de poten van de kippen moet letten. Dit deed de jongen die ze uit het hok pakte zelf al.

We hebben nu 4 wyandotte van 8 a 10 weken in 4 verschillende kleuren.Alle vier eten ze goed en zijn levendig ( Nu hopen dat dit zo blijft ;) ) Maar voor ons dus een goede ervaring.

Lijkt mij dat zo'n bedrijf ook te maken krijgt met controles etc van inspectie

MartinH_Vught
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2015 10:23
Land: Nederland
M/V: M

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor MartinH_Vught » 03 mei 2015 14:50

Ik hoop dat je over een paar weken nog steeds zo tevreden bent. Afgaand op de ervaring van anderen hier zou ik daar nog geen gratis kippen gaan halen.
Maar wie weet en heb je geluk...

kees1965
Berichten: 1724
Lid geworden op: 11 mei 2012 23:13
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Veenendaal

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor kees1965 » 06 mei 2015 11:23

PAS OP!!
Onze " vriend" Dicky uit Woerden staat weer op marktplaats , onder de naam Berus!

kees1965
Berichten: 1724
Lid geworden op: 11 mei 2012 23:13
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Veenendaal

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor kees1965 » 06 mei 2015 13:36

PAS OP, Dicky staat zojuist ook onder de naam Floris op marktplaats ( dus Floris,Berus= Dicky)

Gebruikersavatar
Erika85
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2015 16:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Erika85 » 06 mei 2015 19:06

Daar wilden we idd eerst heen gaan tot ik via Google op dit forum kwam

kees1965
Berichten: 1724
Lid geworden op: 11 mei 2012 23:13
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Veenendaal

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor kees1965 » 06 mei 2015 21:20

:duimop: goed dat je daar niet heen gegaan ben!

Gebruikersavatar
HippeKip
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 apr 2014 19:32
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Gelderland

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor HippeKip » 08 mei 2015 00:22

Heeft iemand ervaring met Thijs/Mathijs uit Rheden?

Hij heeft oa barnevelder krieltjes en nog een boel andere kipjes aangeboden op MP, dus lijkt me iemand die er vaker in handelt. Hopelijk heeft iemand (goede) ervaringen, is voor mij tenminste niet zo ver weg. En zou er graag eens gaan kijken voor mogelijk een 3e kipje.

Gebruikersavatar
Erika85
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2015 16:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Erika85 » 09 mei 2015 16:48

Erika85 schreef:Ik heb eergisteren via contact gehad met iemand van het forum hier. Zij vertelde me dat er op dit forum slechte verhalen over Hoogendoorn stonden nadat ik vertelde dat ik daar ging kijken voor wyandotte kippen. Vandaar dat ik even een van die slechte berichten heb opgezocht.

Ik ben er eergisteren dus geweest en ik had er zelf een goede ervaring. We werden goed geholpen. Jongen wist ook veel van de dieren. Hokken vond ik er schoon uit zien en de dieren levendig. Ik had van te voren op internet al gelezen dat je op de poten van de kippen moet letten. Dit deed de jongen die ze uit het hok pakte zelf al.

We hebben nu 4 wyandotte van 8 a 10 weken in 4 verschillende kleuren.Alle vier eten ze goed en zijn levendig ( Nu hopen dat dit zo blijft ;) ) Maar voor ons dus een goede ervaring.

Lijkt mij dat zo'n bedrijf ook te maken krijgt met controles etc van inspectie


helaas blijken ze toch ziek te zijn :( coccidiose en luis

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Trea » 09 mei 2015 17:00

@Erika, fijn dat je dit hier meld. Ik zou zeker contact opnemen met Hoogendoorn over deze kwestie. Zij zijn een bedrijf toch? Dan zijn ze verantwoordelijk voor de verkoop van gezonde dieren.

Ga je ze nu terugbrengen? Of vragen om vergoeding voor medicijnen?

Overigens van inspectie hoef je in Nl niet veel te verwachten. Dierenmishandeling is ondergebracht bij politietaken en die doen alleen iets als er sprake is van aantoonbare en ernstige dierenmishandeling. En de dieren bij Hogendoorn hebben het waarschijnlijk wel beter dan veel kippen in de bioindustrie. Ze zullen zelf ook wel actie ondernemen tegen luis en ziekte zodra ze dat weten. Anders lijdt hun handel daaronder.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 4 gasten