Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor jantien » 13 apr 2017 11:08

Weet niet waar je woont? Misschien woont er een ervaren kippen iemand in jouw buurt die met je mee wilt gaan kijken?
Ervaren mensen genoeg op dit forum door het hele land die volgens mij best willen helpen :-D

Massam
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 jun 2016 13:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Massam » 13 apr 2017 11:19

jantien schreef:Weet niet waar je woont? Misschien woont er een ervaren kippen iemand in jouw buurt die met je mee wilt gaan kijken?
Ervaren mensen genoeg op dit forum door het hele land die volgens mij best willen helpen :-D


groesbeek.

inmiddels man gesproken en besloten nu voor de eerste keer toch voor gewone kipjes te gaan. die kan mijn schoonvader makkelijk regelen. als we dan over een tijd meer ervarig hebben kunnen we altijd nog brahma's nemen.

net schoonpa gebeld en volgend weekend komen de kippen. dan hebben we nog 1,5 week om het hok van het terras naar de kippenwei te verplaatsen (>100 kilo is ie geworden :shock: ), voor het laatst met verf bij te tippen, het loopplankje af te maken en de binnenkant met hokkenwit te doen.

waarschijnlijk is als het weer meewerkt alles dit paasweekend al af, maar dan komen ze in een gespreid bedje!

Alina
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2017 15:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Alina » 19 apr 2017 09:20

Goedemorgen,

Ik heb sinds 2e paasdag drie wyandottes hennen gehaald bij achteraf de gevreesde handelaar uit Woerden
Had mij ingelezen op dit forum en begrepen dat ik die niet moest hebben. Deze kwam uit Bodegraven en kwam betrouwbaar over in de advertentie en via de mail. Helaas wist ik toen niet dat hij onder verschillende namen en plaatsen handelt en telefoonnummers, nu inmiddels wel :frown:

Ik heb gevraagd om drie wyandotte hennen en hij wees aan welke dat waren, helaas achteraf twee kruisingen en een Amerock. De kippen zagen er niet slecht uit en hadden water, over hoe ze zitten kan je van mening verschillen en ik heb hier ook een opmerking over gemaakt maar het is een gladde prater en heeft overal een logisch antwoord op. Ik weet alles van paarden en Honden maar dus niet van kippen en omdat ze nog jong zijn wist ik ook niet goed waar ik op moest letten voor kenmerken van het ras. Kortom stom en dom van mij want ik zou dit ook niet hebben gepikt bij een paarden en of honden fokker/ handelaar

Goede les geleerd en voortaan naar de fokker. Ik moet zeggen ze zien er nog goed uit, zijn actief, wel bang maar dat lijk mij logisch, moeten nog wennen, heb ik geluk gehad ???? en wanneer kunnen de verschijnselen optreden bij ziekte?? Moet ik verder nog extra op iets letten

ik hoor graag van jullie
groetjes Anita

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Trea » 19 apr 2017 17:00

Ook als het die beruchte handelaar is kun je geluk hebben. Ik duim voor je dat 3 jonge gezonde hennen zijn! Maar voor hetzelfde geld heeft hij je 3 jonge haantjes verkocht en ruilen of geld teruggeven doet deze handelaar niet.

Bij een jonge Wyandotte vind ik het best lastig te zien of het een hen of haan is (tot kort voor ze gaan kraaien). Bij Amrock zou je het bij jonge kuikens al kunnen zien, zie: https://www.levendehave.nl/kennisbank/pluimvee/amrock

Amrocks zijn mooie rustige streepjesdieren. En een voordeel: ze zijn minder vaak broeds dan Wyandotte.

Koop er in geen geval hybride kippen bij van een echte kippenboer als je nog ooit kuikens wil (zie topic over marek).

En ik zou voor de zekerheid meteen diatomeeenaarde/kiezelgoer halen of bestellen voor:
- in de zandbak om preventief te gebruiken tegen veerluizen.
- in het eten (kuurtje) om preventief te gebruiken tegen wormen.
- in het hok , op de zitstok (papje maken en uitsmeren) en onder het strooisel tegen bloedmijten.

Alina
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2017 15:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Alina » 19 apr 2017 17:25

Dank je wel voor de nuttige informatie. Ik ga er zeker wat mee doen. Wel heeft iemand bevestigd dat het in ieder geval zeker drie hennen zijn. Nu nog gezond blijken

Jen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2016 16:03
Land: nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Jen » 04 jul 2017 12:37

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het lezen op het forum, heb er een hoop goede ideeën gevonden. Hok met ren is haast klaar, over twee weken kan ik de kippen gaan halen. Ik dacht dat ik een goede fokker had gevonden maar kan helemaal niets over hem hier. Staat niet op de lijst bij de fokkers, niets over miskopen.. Mag ik vragen aan jullie of er ervaringen zijn met deze jongeman. Komt bij mij helemaal goed over. Klinkt deskundig. Heeft wel wat veel soorten waarvan ik dan weer lees dat dat niet altijd goed is.
Ik heb het over Gert-Jan R. uit Brabant. Ik wil geen zieke diertjes. Nogmaals, mij klinkt het goed allemaal. maar na al narigheid gelezen te hebben wordt ik wel voorzichtig.

mvg Jen.

poekie ajam
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2017 10:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor poekie ajam » 13 jul 2017 10:20

Wat een fijn forum met veel info is dit toch!
Maar jeez, ik ben op zoek naar blauw gezoomde Orpingtons grote versie maar eerst eens een paar pagina's hier gesnuffeld. Verschrikkelijk die nare verhalen! En dan zwijg ik maar over foto's van teveel kippen in een te klein kooitje. Om te huilen :-(
Zijn er mensen op dit forum bekend met een betrouwbare fokker van grote blauw gezoomde Orpingtons?
Liefst een beetje redelijke afstand van Schouwen Duiveland.
En nu ik toch hier ben...
Deze kunnen toch wel bij mijn Wyandotte krielies?
En dan de laatste vraag, mijn nachthok is 1.50 bij 1.20 voor 4 Wyandotte krieltjes passen daar nog 2 grote Orpingtons bij of kies ik dan beter de krielversie?
Voor de krielversie weet ik wel een betrouwbaar adres: Marcel van Ooijen.

Dank jullie wel!!!

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Eljeehaa » 12 sep 2017 17:18

Tja, ik ben géén fokker maar ook géén handelaar, ik ben een echte liefhebber. Handelaren kunnen van mij niks kopen, hoeveel ze ook willen geven. Jammer genoeg ben je als kippenliefhebber soms wel genoodzaakt om bij een handelaar te kopen. Iets wat we eigenlijk allemaal niet zouden moeten doen, maar soms zijn de kippetjes zo mooi, dat de principes wel eens verdwijnen.
Hoe dan ook, al jaar en dag heb ik 4 vaste rassen: Burmakriel, gebaarde Nederlandse sabelpootkrilel, Ukkelse baardkriel en gebaarde zijdehoenderkriel ( en sinds kort 1 Hengelose kriel). Maar daar gaat het nu niet om. Waar het wel om gaat, is dat ik slecht materiaal zou moeten herkennen. Maar ...

Begin dit jaar kocht ik in Haarlem twee zwart wit geparelde Ukkelse baardkrielen bij mevrouw die ook grote konijnen verkoopt. ( Ik noem haar naam even niet, omdat ik vermoed dat ze zelf ook slachtoffer is. ) Zij gad broedeitjes gehaald of laten komen (denk het laatste) bij of van een handelaar uit Boskoop, Van Dorp Dieren. Ik had al eens wat negatiefs over deze man gehoord en de kwaliteit van zijn kippen. Maar ja, ik had even niet in de gaten, dat deze ook broedeitjes leverde / verkocht. Het enige dat achteraf juist was, was dat ze zwart wit gepareld worden. Maar van de Ukkelse baardkriel zitten er hooguit wat lettertjes in de advertentie in, niet in het bloed of de genen.
Ik zou als tip geven, bij de aankoop van dieren, vraag ook waar de broedeitjes vandaan komen. Als je het niet vetrouwt, neem dan het zekere voor het onzekere en koop niet. En als je de naam Van Dorp uit Boskoop hoort, adviseer ik in elk geval om er niets van te kopen, niet rechtstreeks en niet via-via. :frons:

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor RodrigoCosta » 16 sep 2017 08:36

Jen schreef:Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het lezen op het forum, heb er een hoop goede ideeën gevonden. Hok met ren is haast klaar, over twee weken kan ik de kippen gaan halen. Ik dacht dat ik een goede fokker had gevonden maar kan helemaal niets over hem hier. Staat niet op de lijst bij de fokkers, niets over miskopen.. Mag ik vragen aan jullie of er ervaringen zijn met deze jongeman. Komt bij mij helemaal goed over. Klinkt deskundig. Heeft wel wat veel soorten waarvan ik dan weer lees dat dat niet altijd goed is.
Ik heb het over Gert-Jan R. uit Brabant. Ik wil geen zieke diertjes. Nogmaals, mij klinkt het goed allemaal. maar na al narigheid gelezen te hebben wordt ik wel voorzichtig.

mvg Jen.


Zeer goede ervaringen met Gert-Jan. Betrouwbaar adres, zeer goede service en altijd beschikbaar voor vragen. Prijzen zijn wel wat hoog, maar goed. Zijn voer is trouwens een aanrader. Zijn graan is wat duur.

hamerke
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kempen

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor hamerke » 24 mei 2018 16:29

Misschien niet helemaal het juiste topic, in dat geval mijn excuses:
Is er iemand vertrouwd met de webwinkel Junai? Zij adverteren MS broedmachines aan merkelijk lagere prijzen, zelfs tov de rechtstreekse webshop van MS. Ik heb interesse, maar ken de winkel niet en het is een dure aankoop. Reviews zijn doorgaans lovend.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten