Is een kraaikop een lawaaipapegaai?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Berichten: 427
Lid geworden op: 28 nov 2006 12:36
Land:
M/V: V
Locatie: Lichtervelde

Berichtdoor steviejanneke » 01 jul 2007 17:07

is dat nu ik of trekken die papegaaien
niet verdacht goed op kippen ;)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 01 jul 2007 21:10

want Ruben fokt chabo witzwartstaart, en had er daar wel voor je op kunnen halen maar deventer is echt ver uit de route voor mij, rijwel 1 a 2 keer per maand langs utrecht. als ik moet helpen met transport moet je dat maar even laten weten


Ten eerste: Joepie!! Dat klinkt geweldig en ik houd het in gedachten. Utrecht is te doen.. Alvast heel hartelijk dank voor het aanbod :P

En verder, nee geen ko shamo helaas :-D Dat zie ik niet zo. Het is lastig, er zijn zoveel mooie rassen! Brabanterkriel, de ukkelse baardkriel,de houdan, de hollandse kriel in zwart (mijn favoriet) en de zwarte amerikaanse leghoorn (haan) ook super! Zijdevederige chabot 's op hoge poten dan of blauw gezoomde kippen in allerlei rassen die ook geweldig mooi zijn. Ja,ja ik ben door de encyclopedie gewandeld ;)
En ik denk dat een goudgezoomde seebright als maatje voor de andere seebright ook wel heel tof is, ze waren altijd met zijn twee namelijk en/of ik neem zwarte Isabel?

En daar heb ik een vraag over! Hoe zit het met het gemiddelde temperament van de krielzijdehoen? Want Isabel was geweldig eigenwijs, aanwezig en fel!! Eigenlijk hadden de seebrights daar onder te lijden. Nu is er veel meer rust wat goed is voor Koekie en de Seebright hoewel mijn hart wel ligt bij temperament. Maarja, het allerbelangrijkste is dat ze goed kunnen samenleven. Dus de vraag: zijn alle krielzijdehoenders pittig van karakter of had ik gewoon "geluk?" ;)

@Steviejanneke: In het Nederlands is dit: "Dit ben ik toch of lijken die papegaaien wel heel erg op kippen?!" ??? Toch??? Best moeilijk dat vlaams maar mooi, dat wel!

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 01 jul 2007 21:37

de ukkelse baardkriel


neem dan een everbergse heb hier 2 zwarte lopen prachtbeestjes , voor mij de enige bolstaart die klopt.

En ik denk dat een goudgezoomde seebright als maatje voor de andere seebright ook wel heel tof is


als je in wit en zwart wil blijven neem dan een eikenburger, dit is een sebright zonder zoming dus of helemaal even of zwart. moeilijk aan te komen maar ik heb wel een adresje. kan niks beloven maar kan altijd vragen.

En daar heb ik een vraag over! Hoe zit het met het gemiddelde temperament van de krielzijdehoen? Want Isabel was geweldig eigenwijs, aanwezig en fel!! Eigenlijk hadden de seebrights daar onder te lijden.. Dus de vraag: zijn alle krielzijdehoenders pittig van karakter of had ik gewoon "geluk?" ;)


ik moet zeggen dat vooral de zijdehoen hanen drukke aanwezige beesten zijn, heb er drie gehad eentje heb ik een goed nieuw thuis kunnen geven. maar het zijn de onruststokkers in de groep, en dat waren ze alle drie en ze komen niet allemaal bij de zelfde fokker vandaan dus daar kan het niet aan liggen. het gaat hier nog redelijk omdat er ruimte is, maar ik zou tegen iemand die niet zoveel ruimte heeft als ik, het nooit advizeren om met een gemengde groep zijde hoenders er tussen te zetten.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 01 jul 2007 22:58


neem dan een everbergse heb hier 2 zwarte lopen prachtbeestjes , voor mij de enige bolstaart die klopt.


Helaas, het moet wel een staart hebben :-D

Lies:
:
En ik denk dat een goudgezoomde sebright als maatje voor de andere sebright ook wel heel tof is


Jk vind goudgezoomd naast zilvergezoomd eigenlijk wel heel leuk en dan kan ik naar de fokker in de buurt waar ik ze eerder haalde. Juist naast dat goud komt de rest zwart/wit heel goed uit! :-D

als je in wit en zwart wil blijven neem dan een eikenburger, dit is een sebright zonder zoming dus of helemaal even of zwart. moeilijk aan te komen maar ik heb wel een adresje. kan niks beloven maar kan altijd vragen.


Nou ?? Dat zijn wel heel bijzondere diertjes lees ik in de wikipedia! Ik kende ze niet maar kan me er wel wat bij voorstellen. Och, je kan eens polsen?? Ik houd me van harte aanbevolen want ik vind ze eigenlijk wel heel erg leuk!! Laat me weten svp wat die persoon evt. heeft. Dus haan of hen en welke kleuren. Ik wil best een tijdje wachten als dat nodig zou zijn. En dan vraag ik mij ook af of hij de dieren heeft geënt tegen marek. Als ik heb goed begrijp maakt men nu het harde werken van Sir John Sebright ongedaan?!! ;) Die draait zich om in zijn graf... En ik schrijf het vanaf nu met één "e" ;)

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 01 jul 2007 23:13

sir john sebright mag rustig blijven liggen het is een oud ras wat terug gefokt is op basis van een sebright.

er zijn wel meer dingen terug gefokt, zoals de burma en de sultanhoen bijvoorbeeld. en daar hebben ze dan ook andere diertjes voor gebruikt.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten