krijgt mijn haan z'n vertrouwen in mij terug

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Seth
Berichten: 1666
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Houten(utrecht)
Contacteer:

Berichtdoor Seth » 15 jul 2007 10:20

ja alleen ik heb al verschillende hoogtes van de stok gebrobeert, alleen ze gaan in het legnest slapen en willen niet op stok, op het moment dat ik het deurtje van het nachthok open, worden ze wakker en lopen ze weer naar buiten(ik sluit in de zomer nooit het nachthok af en er zijn geen vossen of marters etc, dat weet ik zeker)

Gebruikersavatar
martin marcel
Berichten: 2067
Lid geworden op: 31 mei 2004 11:22
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost- Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor martin marcel » 15 jul 2007 13:02

Bij het lezen van de diverse reacties raak ik zowat melancolisch ( o.a. door wat Zweedse kip schreef en natuurlijk door de attentie die jonge <kippenkop> aan dit verschopte dier wil geven. Indien de haan vals zou zijn, dan is zijn ex verzorger dat des te meer. Dit haantje, moet je extra verwennen en nu vooral tot rust laten komen, het heeft echt véél meegemaakt: het is zowat zijn vertrouwen in de mens kwijt.
(Noot: onze huisdieren houden van mensen, al doen ze dat ‘houden van’ op hun manier)

Ik kan echt niks toevoegen aan wat door diverse lieve forummers, al is beschreven.
Voornaamste is nu, dat het dier tot rust kan komen en hij echt nog moet wennen, aan zijn nieuwe omgeving met nieuwe leefruimte en nieuwe kippen.
Probeer alles te zien via zijn ervaring.

Kortom, voer de kippen en schenk aan hem een aantal dagen géén aandacht, doe alsof hij er niet is. Na een weekje of zo, gooi je voorzichtig naar hem toe het lekkere dat je bij hebt, de hennetjes zullen in zijn voeten- poten- lopen om het op te peuzelen.
Blijf het telkenmale eerst naar hem (voorzichtig) gooien na verloop van tijd zal hij zijn hennetjes roepen …. In de stijl van … kom ik ( de haan dus) heb wat lekkers.
Dat lekkers kan een overschotje vlees zijn kaas ham of stukje ei en waarom niet een pier.Verzot dat zijn ze, op hotelcake ( kost in bepaalde grootwinkels een eurotje en het gaat een weekje mee .. )
En zoals al is gezegd praat er rustig tegen,maar steeds het zelfde zinnetje ( voorbeeld kom kom mannekes .. of zoiets. Na een weekje, zeg je hetzelfde refreintje nog voor je in de ren komt. Brahamatje zal je al opwachten !

Nu ga ik in de tuin onkruid wieden en dan hoor ik mijn bende vrolijk zingen terwijl ze intussen worpjes vinden, en even zou ik willen meezingen…

Gebruikersavatar
Seth
Berichten: 1666
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Houten(utrecht)
Contacteer:

Berichtdoor Seth » 15 jul 2007 13:24

hij roept zijn henne al wel enzo, alleen als ik in het hok kom dan wappert ij altijd met zijn vleugels(eventjes maar hoor)
alleen al sie niet meer bang voor em is en ik moet geloven dat ie vals was, zou die dan niet weer vals worden?
oja nog een vraagje ik heb nu brahma eitjes gespaart(ik heb hemal 2keer zien treden op 1van de hennen en die heeft al 2eieren gelegt dus ook) nu heb ik een broedse wyndotted kriel, kan ik die brahma eieren er onder leggen of niet(ik wil ze er dan dinsdag onder leggen en dan heb ik dus waarschijnlijk 4eitjes... ;)

Gebruikersavatar
Ellemieke
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 dec 2003 14:27
Land:
M/V: V
Locatie: Delft

Berichtdoor Ellemieke » 15 jul 2007 13:29

tegen je beestjes praten is toch niet kinderachtig?? ik doe t ook,en weet zeker dat de meeste mensen hier tegen hun huisdieren praten.

En met wat geduld en liefde komt de haan er vast wel weer bovenop en zal hij je heus wel leren vertrouwen

Juul
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2007 22:44
Land:
M/V: V
Locatie: Twente

Berichtdoor Juul » 15 jul 2007 21:51

Wat mag die haan vreslijk blij zijn dat ie jou als zijn baasje heeft gekregen!!
Tips genoeg al denk ik, ik kan er helaas geen aan toe voegen.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 15 jul 2007 23:13

Seth je bent goed bezig man en uit de toon van wat jij schreef maak ik op,Dat jij gewoon het beste voor dit kereltje wil.
Wat jij moet doen is zeker niet overhaast te werk gaan ,want hij is het vertrouwen in mensen kwijt(als hij dat al gekregen heeft)en dan is het moeilijk om zo'n dier met een ingewortelde angst,weer voldoende vertrouwen te laten krijgen.
Ik denk dat het beste is om de haan het initiatief te laten nemen,dan weet jij namelijk dat het moment is aangebroken om verder te gaan.
Dus gewoon wachten tot de haan zijn schuwheid zichtbaar gaat kwijtraken.
En dan gewoon een liefdevol engelengeduld hebben,Seth ik weet zeker dat zeker jou dit gaat lukken in ieder geval succes gewenst.gr.Rob

Gebruikersavatar
Seth
Berichten: 1666
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Houten(utrecht)
Contacteer:

Berichtdoor Seth » 16 jul 2007 12:19

gisteren ging ik de hele tijd tegen hem praten en gaf hem de hele tijd mais en brood, en hij kwam al wat dichterbij, alleen bij de vorige eigenaar kreeg hij geen enkele aandacht, ja hij kreeg voer water en schoppen, en dat was het

rob@ ik denk ook dat het gaat lukken, nou ja
teminste dat ie nog een goed leven krijgt waar hij niet zo bang hoeft e zijn voor me


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten