phoenix kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 493
Lid geworden op: 29 jul 2007 11:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Gelderland

phoenix kippen

Berichtdoor Marian » 02 aug 2007 21:18

Ik ben vanmiddag gaan kijken naar Phoenix kippen. Hopelijk schrijf ik de naam goed. Ik vind ze erg mooi. Helaas kom ik ze op de site bijna niet tegen. Wie heeft zulke kippen en wat zijn de eigenschappen van deze kippen en moet ik speciaal ergens op letten. Ik wil er 3 kopen. Ik heb nu een hele schuwe kip en een haantje wat totaal niet geinteresseerd is in de vrouwtjes. Ze zijn nu 3 mnd oud en ik wil nog een paar weken wachten zodat de nieuwelingen zich een beetje kunnen verweren als ze door mijn kip en haan gepikt worden. Ik ben een nieuweling dus wie tips heeft...... graag

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 02 aug 2007 21:28

als voor een phoenix kiest dan kies je weer voor een schuwe kip. een phoenix is prachtig maar is geen gezelligheids kip. het is echt een sierkip,

het is net als kunst, je moet er naar kijken maar niet aankomen. ;)

Gebruikersavatar
mac
Berichten: 3014
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:53
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Berichtdoor mac » 03 aug 2007 11:51

wodkacola schreef:als voor een phoenix kiest dan kies je weer voor een schuwe kip. een phoenix is prachtig maar is geen gezelligheids kip. het is echt een sierkip,

het is net als kunst, je moet er naar kijken maar niet aankomen. ;)


dat ben ik niet met je eens!
ik heb zelf 2 jaar terug een aantal hennetjes gehad deze waren zo tam dat ik ze kon oppakken wanneer ik wou, integenstelling tot de chabo's die ik nu heb!
je moet (alle) kippen rustig benaderen dan maakt het ras niet echt meer wat uit.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 03 aug 2007 14:35

mac schreef:
wodkacola schreef:als voor een phoenix kiest dan kies je weer voor een schuwe kip. een phoenix is prachtig maar is geen gezelligheids kip. het is echt een sierkip,

het is net als kunst, je moet er naar kijken maar niet aankomen. ;)


dat ben ik niet met je eens!
ik heb zelf 2 jaar terug een aantal hennetjes gehad deze waren zo tam dat ik ze kon oppakken wanneer ik wou, integenstelling tot de chabo's die ik nu heb!
je moet (alle) kippen rustig benaderen dan maakt het ras niet echt meer wat uit.


hennetjes zijn geen haantjes he. ;)

en het ras maakt wel degelijk uit, sommige kippen rassen willen ze ver mogelijk bij mensen vandaan lopen. en sommige zijn daar makkelijker in.

bij jou heb je aan 2 kanten een uitzondering die de regel bevestigd.

Gebruikersavatar
mac
Berichten: 3014
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:53
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Berichtdoor mac » 03 aug 2007 14:37

wodkacola schreef:
mac schreef:
wodkacola schreef:als voor een phoenix kiest dan kies je weer voor een schuwe kip. een phoenix is prachtig maar is geen gezelligheids kip. het is echt een sierkip,

het is net als kunst, je moet er naar kijken maar niet aankomen. ;)


dat ben ik niet met je eens!
ik heb zelf 2 jaar terug een aantal hennetjes gehad deze waren zo tam dat ik ze kon oppakken wanneer ik wou, integenstelling tot de chabo's die ik nu heb!
je moet (alle) kippen rustig benaderen dan maakt het ras niet echt meer wat uit.


hennetjes zijn geen haantjes he. ;)

en het ras maakt wel degelijk uit, sommige kippen rassen willen ze ver mogelijk bij mensen vandaan lopen. en sommige zijn daar makkelijker in.

bij jou heb je aan 2 kanten een uitzondering die de regel bevestigd.


dat hennetjes geen haantjes zijn weet ik ook wel :roll:
en tuurlyk maakt ras wel wat uit, en dat het enne ras makkelijker tam is dan het ander.
wat ik wil zeggen is dat je er gewoon geduld bij moet hebben en dat op den duur je bij alle kippen ras wel zo krijgt dat ze naar je toe komen als je voer hebt of wat dan ook.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 03 aug 2007 15:21

Meestal komen mijn tamme kippen naar me toe om mij iets te vertellen. Ze proberen dan wat uit te leggen of laten blijken dat ze opgepakt willen worden. Ik geef nooit speciaal iets te eten om een kip tam te krijgen.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 03 aug 2007 18:09

mac schreef:wat ik wil zeggen is dat je er gewoon geduld bij moet hebben en dat op den duur je bij alle kippen ras wel zo krijgt dat ze naar je toe komen als je voer hebt of wat dan ook.


je kan met geduld een heel eind komen, maar het werkt echt niet bij alle rassen. ik kan hier duidelijk de verschillen in rassen zien, en die zijn gewoon groot. helemaal in tamheid.

dat een kip naar je toe komt om te eten, is wat anders dan dat je ze makkelijk op kan pakken of aanraken.

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 493
Lid geworden op: 29 jul 2007 11:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Gelderland

phoenix kippen

Berichtdoor Marian » 03 aug 2007 18:44

Misschien dat ik er 2 neem en 2 andere van een ander ras. Ik zal er nog eens goed over nadenken want ze zijn wel mooi. Ik heb wel ontzettend veel geduld met dieren. Veel meer dan met mensen!!! Ik heb sinds een jaar een hond die totaal niet benaderbaar was. Was zo ontzettend mishandeld. Ik kan er nu alles mee. Ik heb er wel heel veel moeite voor moeten doen en heb er ontelbare uren in zitten. Maar ik kan je niet vertellen hoe gelukkig ik was toen hij de eerste keer kwispelde toen ik 's morgens beneden kwam.
Bedankt voor jullie informatie.

Gebruikersavatar
steviejanneke
Berichten: 427
Lid geworden op: 28 nov 2006 12:36
Land:
M/V: V
Locatie: Lichtervelde

Berichtdoor steviejanneke » 05 aug 2007 15:23

tja er zijn er die leeuwen tam krijgen
en mijn schoonzus krijgt haar kat niet tam

ras maakt heel veel
maar als je geduld en rustig bent moet wel lukken

maar een beginner met phoenix
moet wel lukken maar onthoud is niet als een ander kip
(mooi op foto van grote/of goede kwekers maar deze steken bloed zweet en tranen om die staart mooi te houden)
want anders trekt deze op niets

niet voor mij persoonlijk


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten