Kip eet Muis !

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Fries Hoen

Kip eet Muis !

Berichtdoor Fries Hoen » 27 okt 2008 17:39

Fries Hoen eet muis :crazyeyes:

Vanmorgen maandag 27 oktober, zagen we vanuit huis dat één van de kippen wat byzonders in de snavel had. Bij het naderen van het kippenhok zag ik nog niet goed wat het was. Bovendien spoedde de kip zich naar het nacht verblijf. Toen de kip weer naar buiten kwam zag ik dat het een muis was wat deze kip in de snavel had. Ik heb gauw een foto gemaakt als bewijs dat het wekelijk zo was. Net op tijd zag ik nog net het achterlijf en staart van de muis de snavel in glijden om vervolgens met enige moeite geheel te verdwijnen. Ikzelf heb nog nooit gehoord of gelezen dat kippen ook muizen als ontbijt gebruiken. De kip is van het Friese hoenderras en is nu 1 1/2 jaar oud en heeft tot nu toe nog nooit iets buitengewoons gedaan. Heeft iemand anders ook deze ervaring? en zou het kwaad kunnen, aangezien de botjes en de haren van de muis toch niet verteren? Zover ik weet gaat een kip toch geen "braakbal" maken zoal een uil bv.

Ik wacht met spanning op de reacties.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor nel » 27 okt 2008 17:47

Hier hebben de kippen ook wel muizen gegeten.

Ze hebben er zelfs wel eens eentje van de poes afgepikt :gutgut: Die heeft uren lopen zoeken naar waar de muis nu gebleven was.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor gonda » 27 okt 2008 18:10

Gebeurd hier dagelijks door de ko shamo's
En ze vangen ze niet alleen, om dat met de ganse troep achter die ene achterna te lopen, die de muis heeft, een beetje later, zie je twee ko shamo's lopen, met elk een stuk muis, en een beetje later...en uiteindelijk is alles mooi in stukjes verdeeld, en de vlugsten hebben het meeste van de buit
Onze twee katers Viking en Hagar vangen ook vaak de muizen, eten ze niet op, maar laten ze los waar de ko's lopen, en dan hup, dan begint de renpartij opnieuw
wij aanzien het voor de ko shamo's als een loopwedstrijd, krijgen ze sterke pootspieren van....Het mooiste is eigenlijk als ze allemaal in bende achter die ene aanlopen..
Laatst gewijzigd door gonda op 27 okt 2008 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RoelD.
Berichten: 2076
Lid geworden op: 12 okt 2002 19:37
Land:
M/V: V
Locatie: Noortuk

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor RoelD. » 27 okt 2008 18:54

Hier eten de kippen en de katten ook wel eens een muisje, Ik heb wel eens leghybrides gehad die ze in een keer naar binnen lieten glijden. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het soms nogal lullig voor de muis vind, zeker als hij niet snel dood is. Vaak "help" ik dan maar even, en krijgen ze hem daarna weer terug. Zo af en toe een muisje kan geen kwaad hoor, alleen als ze in aanraking (kunnen) zijn geweest met gif kan het gevaarlijk zijn.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor Lies » 27 okt 2008 21:22

Arme muis.




Is het een idee om je kippen voer te geven? ;) ;) ;)

Gebruikersavatar
eduardiersel
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 mar 2008 23:09
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gameren

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor eduardiersel » 27 okt 2008 22:53

Bij onze kippen glijd er ook wel eens eentje naar binnen, kikker hebben ze ook geen problemen mee.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor lnge » 28 okt 2008 07:32

Wat een rotbeesten, die kippen! ;)

laura
Berichten: 1730
Lid geworden op: 13 okt 2004 11:46
Land:
M/V: V
Locatie: zundert

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor laura » 28 okt 2008 21:50

ja hier eten ze ook wel eens een muis en ook eens een keer een mus met een gebroken vleugel :shock: . heb de mus maar snel afgepakt vond dat wel erg luguber...

Gebruikersavatar
eduardiersel
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 mar 2008 23:09
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gameren

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor eduardiersel » 28 okt 2008 21:53

Ik heb ook wel eens een kaalgeplukte merel en ik heb wel een vermoeden

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 493
Lid geworden op: 29 jul 2007 11:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Gelderland

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor Marian » 29 okt 2008 23:05

Mijn kippen eten ook graag muis. Wat kan een kip hard lopen met een muis in haar snavel als ze wordt nagezeten door een ander kip die ook een hapje muis wil.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast