kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor Centauri167 » 19 nov 2010 20:13

Is zeker niet de eerste keer dat een nieuw persoon iets vraagt en daarna met de noorderzon verdwijnt.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor Jan Bollen » 19 nov 2010 21:10

Die heeft zich al doodverschrokken door de reacties die er komen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor lnge » 19 nov 2010 21:46

Centauri167 schreef:Is zeker niet de eerste keer dat een nieuw persoon iets vraagt en daarna met de noorderzon verdwijnt.

Er zijn toch prima antwoorden gegeven?

Gebruikersavatar
Esther1963
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 aug 2010 23:55
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor Esther1963 » 19 nov 2010 21:53

Inge schreef:
Centauri167 schreef:Is zeker niet de eerste keer dat een nieuw persoon iets vraagt en daarna met de noorderzon verdwijnt.

Er zijn toch prima antwoorden gegeven?

Ik denk ook zeer zeker niet dat het daaraan ligt, iedereen is haar ter wille geweest.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor lnge » 19 nov 2010 22:40

Het hele team zette zich in :gutgut:

toosenlisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:29
Land: nederland
M/V: V

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor toosenlisa » 20 nov 2010 09:10

sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten (druk,druk)als eerte heel erg bedankt voor alle tips en opmerkingen :gulzig: ik heb ze al doorgelezen .
ik heb welkoop/boerebont een paar keer langs zien komen dus ga ik daar maar eens kijken naar voer en water bakken ,warmte lamp (ev 2) voer voor kuikens ,en een goeie bedekker voor op de bodem van de rabbit 140 kooi die ik heb, ik zat even te kijken op marktplaats bijv of ze daar nog 2 kuikens hebben, wat moeten trouwens dan zijn 3 hennen ofzo of er een haan bij? en ik had nog een vraagje , ik heb nog een konijnen ren kan ik die aan de kooi maken dat ze iets meer ruimte hebben? en als het lente word kunnen de kuikens naar buiten (ik heb een grote tuin , die kip vriendelijk is)maar s'nachts moeten ze wel in een hok , hoe groot moet die ongeveer zijn?(link)

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor brenda17 » 20 nov 2010 09:14

Je zal je kuikens toch zeker tot februari in een verwarmde ruimte moeten hebben waar het de eerste dagen 30 graden is.

Ik snap eigenlijk niet waarom je nu een kuiken krijgt ? Je kan ze beter in April grootbrengen want dan kunnen ze buiten rondrennen op het gras. Nu zullen ze wat binnen moeten zitten waar voldoende daglicht is want anders groeien je kuikens niet.

Kan je beter niet gewoon wachten ?

Hier is nog iemand die nu kuikens heeft maar niet wist dat je ze beter niet in de winter kan grootbrengen: http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=50650

toosenlisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:29
Land: nederland
M/V: V

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor toosenlisa » 20 nov 2010 09:23

ik kan prima wachten tot april maar het gaat me om de kuikens die met deze kou niet onder een warmtelamp zitten maar op een koud erf , waar steeds weer een kuiken overlijd door de kou.... ze leven in een grote groep met hanen en hennen, en steedskomen er weer nieuwe kuikens bij , ik heb dus nog niet de keuze gemaakt welke 3 ik een warm plekjde ga geven . (de keuze is zo moeilijk, om die anderen daar achter te laten)

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor lnge » 20 nov 2010 09:28

Er lopen meer kuikens daar? Dan of je toch geen kuikens van MP te halen?

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: kuiken anschaffen alleen 1 probleempje!

Berichtdoor brenda17 » 20 nov 2010 09:28

Oké. Nu snap ik het een beetje. Maar bij die kuikens zitten ook kloeken die de kuikens warm houden. Dus dat ze van de koude overlijden nu het nog niet zo ontzettend koud is lijkt me een beetje sterk.
Misschien overlijden ze wel omdat ze geen water of kuikenmeel hebben. Het kan ook zijn dat er inteelt in de kippenfamilie zit (dus broer x zus en dat al een tijdje doorgaat).

Maar ben je bereid om je kuikens tot ongeveer februari in huis te nemen? Hier gaat het na een week al stinken ondanks dat we elke dag het hok schoonmaken. Je zal je kuikens ook ergens bij een raam moeten zetten zodat ze voldoende daglicht hebben iedere dag.
De echte fokkers die het hele jaar fokken doen dit altijd met speciale daglicht lampen en verwarmde ruimtes.

Weet je toevallig ook welk ras het is ?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten