Kent iemand deze fokker?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor Ron » 29 jul 2012 16:44

JoRoKy schreef:Het gaat hier meer tussen de liefhebber die kippen houdt voor de lol en de eieren, als huisdier zoals je een hond of kat als huisdier hebt, en de fokker die (meiner Meinung nach) niet geïnteresseerd is hoe je leuk met een beestje om kunt gaan, maar alleen dat :deal: en beker (en misschien in mindere mate het geld) ziet omdat zijn dier het "mooist" is.


Zum Kotzen. ( hou ook van de Duitstalige uitspraken).
Veroordeel niet een fokker want je hebt geen idee hoeveel tijd deze in zijn hobby steekt.
En je weet niet hoe hij zijn dieren ziet.

JoRoKy schreef:AAN DE ANDERE KANT wil die liefhebber van een beestje wél het leukste beestje hebben. Niet dat valse kreng. Of mislukte exemplaar. Dus zoek je een goeie fokker. Die uitselecteerd. Ja het is iets met struisvogels en politiek...


Iets Struisvogel politiek, hypocriet is een beter woord om te gebruiken.
Ten eerste voor elke hen die jij hebt, heeft een ander een haan geslacht. Omdat mensen wel hennen willen maar geen haan.
Jaja 1 haan maar nog steeds meer hennen.

Ten tweede, een fokker verkoopt absoluut geen top dieren voordat de tentoonstellingen geweest zijn.
Of te wel wat je voor November/december koopt zijn of overjarige dieren of uitgeselecteerde dieren, m.a.w. dieren die NIET aan de eisen voldoen.

JoRoKy schreef:Ik fok niet, wil het ook niet, slacht niet, eet wel kippenvlees (al is het met mate omdat ik het eigenlijk niet lekker vind), huil ook als een beestje doodgaat, ben soms ook té zorgzaam voor ze, maar ik snap wel hoe fokkers zijn. Maar goedpraten kan ik het niet.


Als je het niet kan goedpraten, HOE IS HET DAN MOGELIJK DAT JE DIEREN BIJ EEN FOKKER HAALT??????????


JoRoKy schreef:Hoe makkelijk er hier ook over slachten gesproken wordt: Ik denk dat wanneer je gek bent op je huisdieren, je ze niet slacht. Daarom is een kip in een supermarkt kopen minder emotioneel dan zelf slachten. Ik ga toch niet bij ieder biefstukje staan janken als ik eerlijk ben.
Hoe zou dit forum reageren als ik zou zeggen dat ik pups van een hond rond heb lopen, en van de 7 er 6 verzuip of opeet omdat ze niet mooi zijn? Ik denk wel dat ik het halve forum over me heen zou krijgen.
En toch eten ze in landen in het verre oosten hond. Waar wij westerlingen blijkbaar van walgen.
Net zoals de mensen in India ervan walgen dat wij koeien eten, en de moslims dat wij varkens eten....


En het laatste stuk wat je geschreven hebt dan vliegen toch alle stoppen erdoor..................

Door het eten van vlees ben je net zo erg als diegene die het slacht.
Of is er een verschil tussen iemand de opdracht tot doden te geven of het zelf te doen?

Dacht het niet. Dus laat aub het zielige in je teksten even achterwege, want JIJ bent namelijk verantwoordelijk voor de slacht van een dier!!

Gebruikersavatar
JoRoKy
Gebanned
Berichten: 1120
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:10
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor JoRoKy » 29 jul 2012 17:05

:blabla:

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor laikaschat99 » 29 jul 2012 17:32

JoRoKy schreef:We dwalen inderdaad af. Liefhebbers van kippen "voor de lol" zijn allang afgehaakt. Inclusief mezelf nu. :)


Ik ben zelf liefhebber van de kippen 'voor de lol' en niet voor de slacht, en ik begrijp ook wel dat sommige mensen liever hun eigen goede vlees eten van een kip dat een geweldig leven heeft gehad, dan dat ze een kip eten uit de winkel die een slecht leven had.
Pas wel op, ik vind het erg dat dieren geslacht worden omdat ze niet aan het ideaalbeeld die mensen voor hun maken voldoen. Wij maken dat ideaalbeeld en de kip MOET daar aan voldoen of ze is haar ras niet waardig of moet geslacht worden. Wij voldoen zelf niet aan het ideaalbeeld dat voor ons, de mens gemaakt word. En dan kun je natuurlijk zeggen, mensen zijn niet te vergelijken met dieren, maar toch is het niet eerlijk voor de kip. Kan het dier er soms aan doen dat hij niet perfect is? Neen, net als wij mensen kunnen die dieren er niet aan doen hoe ze eruit zien.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor Ron » 29 jul 2012 18:07

JoRoKy schreef::blabla:



Ja John het is allemaal niet zo moeilijk.
Maar aan je reactie te zien, schijnt het toch te hoog gegrepen te zijn.
Laatst gewijzigd door Ron op 29 jul 2012 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor viefpief » 29 jul 2012 19:16

Ik zit er persoonlijk echt niet mee als kippen worden geslacht, als het maar netjes gebeurt en liefst ook nog opgegeten door iemand (als ze gewoon worden weggegooid vind ik het toch zonde). Ik kan moeilijk gaan doen omdat kippen worden geslacht omdat ze niet mooi genoeg zijn, maar als het niet zou gebeuren hadden we al die mooie rassen niet. Ik persoonlijk ben ook zielsgelukkig met rasloze bastaardjes, maar daar gaat het even niet over.
In veel gevallen hebben die niet-mooi-genoeg kipjes ook nog eens een veel fatsoenlijker leven gehad dan de supermarktkippen, dus als ik alles even naast elkaar zet valt het te relativeren.
Maar zo'n fok-leven is voor mij niet weggelegd. Doe mij maar gewoon een tientalletje kippen op het erf, iedere dag verse eitjes en af en toe een nestje kuikens waarvan de haantjes de pan in gaan. Ondertussen knuffel ik mijn kippen ook lekker als ze daar zin in hebben :gossip:

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor Dieter » 29 jul 2012 20:59

Eigenlijk kun je het ook zo bekijken: indien ik geen fokker van hoenders was geweest dan had ik 2 andere mogelijkheden om aan kippenvlees te raken: kopen bij de slager of zelf een ronde vetkiekens grootbrengen en slachten.
Hier hebben de mooiere dieren tenminste nog een kans, die blijven leven. In beide andere opties worden ALLE dieren geslacht...

Dus wat is de beste optie??? Fokker worden!!!! (of vegetariër :gulzig: )

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor José » 29 jul 2012 22:57

Fokker worden van vegaburgers! Gat in de markt. :lol:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor lnge » 29 jul 2012 22:57

Verplaatst naar Kippen Algemeen
Dit onderwerp hoort niet in Fokkerij
Hier horen onderwerpen over: erfelijkheidsleer, inteelt, het opzetten van foklijnen, (kleur)selectie, kleurvererving, erfelijke afwijkingen.. dat soort onderwerpen.
Zie ook:
Onderwerp: Wat hoort thuis in onderdeel Fokkerij? Lezen!

elmivandepas
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2013 08:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor elmivandepas » 25 mei 2013 12:07

Ik heb helaas met deze heer te maken gehad. Ik moet zeggen dat de beesten er allemaal heel verzorgd bij zitten en dat deze man zeer serieus overkomt.

Helaas klopt zijn voorlichting niet...het is wel het verhaal dat je van alle andere fokkers hoort maar hij levert niet wat hij zegt te leveren

Wij kwamen voor 2 serama hennetjes (kuikens) 12 weken oud....Wij namen er twee mee naar huis met de belofte dat wij altijd mochten bellen bij problemen (liefhebbers onder elkaar zei hij nog)

Vanaf het eerste moment was het al homeles. Het beloofte duwen en een beetje pikken ontaarde in een complete veldslag.

Onze haan hakte vrolijk op het kleinste kippetje (geen 12 weken oud, bij lange na niet). Dezelfde avond nog gemaild dat ik de kippen zou komen terugbrengen, dit ivm het slagveld.

Het enige wat ik kreeg was een mail, ik geef geen garantie (hebben wij het hier over n auto???) en neem geen kippen terug ivm ziekte. Dit laatste snap ik dan nog wel

Inmiddels is de strijd een beetje geluwd maar ik heb twee setjes kippen...ze tolereren elkaar maar dat is dan ook alles.

De kippen goed bekijkend de afgelopen weken twijfel ik of het ene hennetje wel n hennetje is en nog beter gekeken vraag ik mij af of ik wel serama's heb.
Het karakter en het uiterlijk van de twee laatste kuikens is heel anders dan die twee die ik al had.

Volgens mij is het een kruising serama/cochin.

Ik heb de heer diverse malen benadert met het verzoek wat hij doet als de hen toch n haan blijkt te zijn.

Geen teken van leven

Pas deze week reageerde de heer??? op mijn mails, dit nadat ik mijn verhaal op marktplaats had gezet.....zijn naam had ik nog niet genoemd maar ik had hem gezegd dat ik dit afgelopen vrijdagavond zou doen.

Chantage, onbeschoft en weet ik veel wat hij allemaal riep. Ik heb hem gezegd dat er maar één onbeschoft was van ons beiden en dat ik dit niet ben.

De advertentie is door Marktplaats verwijdert, jammer dat goedgelovige mensen, echte dierenliefhebbers zo door Marktplaats aan de kant worden geschoven. Slechte fokkers kunnen hun gang maar gaan zonder dat iemand daar iets aan doet

Ik heb mijn verlies genomen, zit nu met twee vreemde kuikens, hanen?? hennen??? Serama's. Als dierenliefhebber heb ik nog nooit een beest weggedaan dus dit doe ik deze keer ook niet. Jammer dat mensen elkaar zo naaien.

Mijn advies geen kippen kopen bij mijnheer Toeli uit Moerkappelle

Gebruikersavatar
mijnmeiden
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 aug 2010 12:20
Land: nl
M/V: V
Locatie: Den Haag Zuid-Holland

Re: Kent iemand deze fokker?

Berichtdoor mijnmeiden » 17 apr 2018 19:41

Het is natuurlijk een oud lijntje dit, waar ik mij ook niet in wil mengen, maar ik wil toch even kwijt dat ik een heel prettige ervaring heb met meneer Toeli. Toen ik tien jaar geleden aan kippen begon (wyandotten) kwam ik ondanks goede voorbereiding bij een broodfokker terecht. Vreselijk vond ik dat; bomvolle hokken, kippen, konijnen, cavia's.. brrr...
Nu met mijn twee dochters toch wel gespannen op weg om chabo's te gaan halen waar ik al jaren van droom. Niet voor tentoonstellingsdieren natuurlijk, dus daar kijk ik niet kritisch naar. Maar hij was enorm vriendelijk, hij liet ons al zijn koppels zien die allemaal super tam en vriendelijk waren, hok open en mijn jongste kon uit elke toom een kipje vasthouden. Vooral de Cochin waren prachtige dieren en de hanen zo lief!!! Overal nam hij de tijd. We mochten zelf onze kuikens uitzoeken, en hij verkocht geen onzin. Wij hebben het als heel erg prettig ervaren bij hem onze kipjes te kopen, voor iedereen een leuke ervaring en naar huis met hele tamme kuikens die duidelijk gewend zijn aan handen en mensen. Dus voor liefhebbers in elk geval een prima adres, schoon en gezonde dieren.
Wij genieten!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten