Verzamel topic is het een hen of haan?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Krielpris
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2016 19:28
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Denhaag

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Krielpris » 24 apr 2016 17:15

we weten niet welke kleuren ze krijgen hebben de kuikens gekocht bij een man die alleen uitgebroede eieren verkocht hij broedde ze zelf uit met een machine. dus een verrassing mar ze waren eerst grijs en nu krijgen ze de kleur bruin maar zal straks proberen foto's te maken van ze heb ze nu binnen staan in een caviakooi haha.

jev
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 dec 2014 19:27
Land: belgie
M/V: M

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor jev » 24 apr 2016 19:02

Kan de vleugel van een Leghorn patrijs Nederlands type en indicatie zijn dat het een hennetje of haantje is want ik heb net ontdekt dat er 2 precies een beetje wit hebben in hun vleugel en eentje een wat donkere vleugel heeft.

Met wit.
1. Afbeelding
2.Afbeelding

Donkerder
3. Afbeelding
4.Afbeelding

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Roan12 » 24 apr 2016 19:26

Ze zijn nu 1 a 2 weken oud? Zou kunnen...
Maar over een paar weken zul je het gaan zien aan de borstveertjes. De hennetjes krijgen zalmkleurige veertjes daar en de haantjes zwarte.

jev
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 dec 2014 19:27
Land: belgie
M/V: M

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor jev » 24 apr 2016 19:38

Ze zijn inderdaad nu 1 week en 3 dagen

Krielpris
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2016 19:28
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Denhaag

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Krielpris » 24 apr 2016 20:00

http://myalbum.com/album/4Hn8Y4IQlaer Roan hier de foto's waar je om vroeg hopelijk is het duidelijk zo. :mrgreen:

dries_86
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 jul 2012 21:08
Land:
M/V: M

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor dries_86 » 24 apr 2016 21:27

Roan12 schreef:Dit zijn volgens mij ook twee haantjes. Ik denk dat je zelfs over een paar weken zult zien dat de eerste sierveren doorkomen.

Trea schreef:Aardig rode kammetjes en het begin van de lellen is ook al te zien.

Trea, bij jonge hennetjes zie je op deze leeftijd zie ook al lelletjes. Maar deze zijn veel kleiner en kleuren nog niet rood.

Beste Roan,

Nu op 7 weken ben ik toch overtuigd dat dit 2 hennetjes zijn hoor. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :-)

Dit is hoe een Harco leghen er uit moet zien op 7 weken (foto van professionele kweker):
Afbeelding
Afbeelding

Zie hier mijn Harco leghennen op 7-8 weken.
Afbeelding
Afbeelding

:frons:

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Roan12 » 24 apr 2016 21:56

Toch ben ik nog niet overtuigd hoor!
Als ik naar de eerste twee foto's kijk en dan de eerste foto van jou kuiken, dan lijkt het of de lellen iets ronder en groter zijn. Volgens mij zijn ze ook wat roder van kleur.
Ik zeg over een paar weken weet je meer. Kleuren de kopversierselen roder en zie je sierveren door komen; haan
Geen sierveren en groeien de kopversierselen nog niet verder en blijven ze ze dan hen.
Dus over een paar weken weten we meer! ;)

Krielpris
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2016 19:28
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Denhaag

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Krielpris » 24 apr 2016 22:26

Roan12 heb je inmiddels de foto's bekeken? :gutgut: hahaha ik weet niet zeker aan wie jij als laatst hebt geantwoord maar ik denk die andere persoon hahaha :gutgut: Zou iemand mij kunnen/willen vertellen of ik hanen en of hennen heb? :lol: haha alvast bedankt

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Roan12 » 24 apr 2016 23:09

Ik had je nieuwe linkje nog niet gezien! ;)
Ik denk dat er 1 haantje bij zit. Behoorlijk rode kam en kinlellen. Dat is het kuiken met de lichtbruine borst
Dat is het kuiken rechts achterin:
Afbeelding

Afbeelding

Het bovenstaande kuiken samen met het haantje, lijken mij niet helemaal een raszuivere Wyandotte kriel. Door houding van de vleugels is het mogelijk dat er iets ander bloed bij zit. Maar dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Dat weet je pas als ze ouder zijn. Maar als de kippetjes voor de gezelligheid zijn, gaat dat toch niet belangrijk zijn. ;)

Krielpris
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2016 19:28
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Denhaag

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Krielpris » 25 apr 2016 09:47

Hoi Roan12 dankje wel voor je bericht.
Dus 1 haan verder alleen hennen? haha dan moet ik toch roberen om de haan weg te kunnen doen woon in een eengezinswoning denk niet dat onze buren hier blij mee zijn.
Maar dan is er nog het probleem waar ga ik hem laten? wil hem niet zn nek om laten draaien of wat dan ook.
En weet jij wanneer ze naar buiten mogen in hun ren en nachthok? lijkt me nu nog te koud voor ze daarom heb ik ze binnen.
Het maakt mij niet zo veel uit als ze niet 100% raszuiver zijn maar vind het wel jammer heb betaald voor Wyandotte kriel. hahaha. Groetjes Priscilla :-D


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten