Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
vantijn
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2016 15:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zuid Holland

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor vantijn » 11 aug 2016 12:08

Wat een nare berichten hier.

Dit topic komt uit 2012 en nog steeds verkoopt deze man kippen?? Hier moet nu wat aan gebeuren lijkt me toch???

Edit: de topic titel doet vermoede dat het hier om een vriend gaat van dit forum. Komt op mij onduidelijk over.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Trea » 11 aug 2016 13:02

Iemand die zo kippen verkoopt is zeker geen vriend. Dat is echt wel sarcastisch bedoeld.

Iedereen kan min of meer anoniem lid worden op t forum zolang hij of zij zich redelijk aan de regels houdt.
Er was een suggestie dat de meneer uit (de buurt van ) Woerden op t forum meeleest. Omdat hij blijkbaar een paar keer van Marktplaarsnaam en verkooplocatie is gewisseld, nadat hier de discussie weer oplaaide.

Om hier iets tegen te doen is erg lastig. Maar meld dit soort oplichting iig bij Marktplaats. En als je zin hebt ook bij politie , bij de voedsel en waren autoriteit, de dierenbescherming. Die doen er allemaal niks mee omdat de wetgeving hopeloos is wat dat betreft. Misschien is de Dierenpartij ook nog een aardige. Kunnen ze een keer een anders stokpaardje aanhalen dan de bioindustrie. :paard:

vantijn
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2016 15:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zuid Holland

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor vantijn » 11 aug 2016 14:41

Duidelijk, bedankt.

Geld verdienen is geen probleem maar dit riekt naar dier mishandeling. Mijn ervaring is dat hier wel wat aan gedaan kan worden. Weet iemand zijn adres of hoe je in contact kan komen met hem?

Primetnaia
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 aug 2014 13:56
Land: Niederlande
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Primetnaia » 13 sep 2016 15:04

wij zagen 2 verkopers in de buurt. een kippenman in linschoten en een raskippen in bodegraven. die in bodegraven gaf een adres in nieuwerbrug en zei dat hij daar een schuur huurde bij een boer.
we hebben bij hoogendoorn gekocht vorig jaar, maar daar is niet iedereen positief over.
maar waar kan je ze dan wel halen in zuid holland?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor lnge » 13 sep 2016 22:14

Je kan gerust kippen via mp kopen, er staan genoeg advertenties op van mensen die kleinschalig kweken. Een handelaar herken je aan de grote hoeveelheid rassen die aangeboden wordt.
En de komende maanden zijn er ook genoeg tentoonstellingen waar je naartoe kan gaan, daar kan je kan je makkelijk in contact komen met fokkers van vele rassen.
TT kalender NL

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor brenda17 » 14 sep 2016 11:01

Ik verkoop zelf ook altijd alles via marktplaats. Maar het valt je wel op als het een handelaar is.

Vaak gebruiken die namelijk geen eigen foto's, maar plukken ze van google af. Daarnaast hebben ze vaak meer dan tien rassen die ze altijd 'op voorraad' hebben. En vaak lijkt het in de teksten of ze er zo snel mogelijk vanaf moeten :P.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Trea » 14 sep 2016 15:21

Altijd gaan kijken bij de verkoper. Hoe worden de kippen gehuisvest? Vraag adviezen. Welk voer zijn ze gewend.

Hebben ze geen mooie rode kammetjes (volwassen kippen) of zitten ze niet goed in de veren? Niet kopen.

Neem liefst een kennis mee die zelf kippen heeft (gehad). En koop nooit kippen in een doos of in het donker.

Wendyvandijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2016 14:03
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Wendyvandijk » 15 nov 2016 16:28

Hallo,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb gister een advertentie geplaatst voor mijn 2 kippen.
Wij willen het hok verbouwen en ik zocht een nieuw huisje voor ze.
Een man reageerde Kippeman (derksen) uit Linschoten.
We hadden om 10.45 afgesproken, daarvoor kinderen weggebracht en ik kom terug om de kippen in een doosje te doen...
Kippen weg!!!overal veren.
Dus ik heb die man gebeld, ik was laaiend!
Hij zei dat hij t niet zo bedoeld had maar dat hij dacht ik al weg was.
Nu lees ik berichten op dit forum over oplichterij e.d.
Gaat dat over deze man??
En zijn mijn kippen wel op een goede plek nu??

Ik hoop dat iemand antwoord heeft anders haal ik ze terug!

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor José » 15 nov 2016 17:37

Begrijp ik het goed dat hij wél je kippen heeft ontvreemd maar geen geld heeft achtergelaten of eerder al had betaald? Heb je zijn adres wel? Het kan best zijn dat hij een vals adres heeft opgegeven en dat jouw kippen helemaal niet op het opgegeven adres zijn.
Ik zou in dat geval aangifte van diefstal doen. Via IP-adres van die Derksen is zijn verblijfplaats wel te achterhalen door de politie. En je hebt in ieder geval zijn telefoonnummer, ook dat valt te achterhalen.

Het aantal veren geeft al aan dat hij ze op klaarlichte dag bruut uit de ren heeft getrokken. Dus kipvriendelijk is hij zeker niet. Tenzij ze net ontzettend ruien natuurlijk. Maar meestal is het loslaten van veel veren stressgerelateerd. En dan maar hopen dat het niet iemand is waar ze dezelfde dag nog in de pan zijn beland, want die bestaan ook.

Als het kan zou ik ze zeker proberen terughalen en bij een volgende koper toch iets ruimer plannen zodat je zeker weet dat je thuis bent als er een gegadigde komt.
Succes! Mooi balen dit! Zowel voor jou als voor je kippen.

Wendyvandijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2016 14:03
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Wendyvandijk » 15 nov 2016 18:33

Ik had geen prijs opgegeven, wilde alleen een goed onderkomen voor ze.
Ik heb hem ook gesproken, hij gaf aan dat het niet zo zijn bedoeling was en dat ik wel mocht komen kijken waar ze nu zijn.
Dat laatste ga ik sowieso doen, maar als dit hele forum over hem gaat (schuilnaam) dan vertrouw ik het niet en wil ik ze terughalen


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten