Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
JeanScheep
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2015 17:35
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Rotterdam

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor JeanScheep » 09 mar 2015 22:04

Jeetje, wat ben ik stom geweest!
Vandaag 2 marans hennen gekocht bij Floris.
Ik kwam in zijn achteraf schuurtje waar alle rassen door elkaar zaten in een overbevolkte schuur.
Er stonden op de grond ijzeren kooien met te veel kippen erin, hij zei dat hij vandaag of morgen opgehaald zouden worden.
Ik heb de bewuste hennen wel meegenomen ik had tenslotte 40 min. gereden (stom, stom).
Bij thuiskomst ben ik toch maar gaan googelen en kwam er dus achter dat ik bij een malafide handelaar heb gekocht. Ik heb vervolgens mijn hennen nagekeken, ze hebben luis (2 verschillende soorten) ontdekt :frown: .
Ik heb de hennen meteen behandeld en in quarantaine gezet voordat mijn andere kippen er ook onder zitten.
Wat me ook opviel is dat de hennen onwijs gestressed zijn, terwijl marans kippen rustige kippen horen te zijn. Vorige week een marans haan gehaald (bij een particulier) die is echt heel relaxed.

Ik heb vandaag een hoop geleerd, niet meer te goed van vertrouwen zijn en eerst de verkoper googelen.

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 feb 2015 14:12
Land: Nederland
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Elbert » 10 mar 2015 22:28

En helaas ben ik ook in de trukendoos van deze man getrapt.
Ik had deze man gemaild of ik 3 zijdehoenen hennen kon komen ophalen.
Op marktplaats zagen de dieren er namelijk zeer goed uit. (hieronder straks de volledige mailwisseling)

Uiteraard kon ik langskomen, hij had er nog minimaal 3 zitten.
Aangekomen kom ik in een donkere schuur, en worden er snel aan de andere kant 3 kippen in een doos gestopt.
1 van de dieren werd getoond, en was inderdaad een mooie zijdehoen. Dan wordt de kop van de 2e getoond, en lijkt inderdaad op een zijdehoen. Doordat er met een zaklamp in de doos geschenen wordt gaan de kippen tekeer. De eerste 2 kippen zagen er snel in het donker en met zaklamp goed uit.

Thuis gekomen blijkt dat er maar 1 zijdehoen in zit, en 2 onbekende merken.
Goed, ik neem contact op en geef aan dat ze van mij wel mogen blijven, maar dat ik wel wil weten wat voor ras ik gekocht heb. (zie mails)

Lang verhaal kort, blijken er van de 3, 2 hanen bij te zitten, en hij geeft aan dat ik mijn geld niet volledig terug hoeft te verwachten. (zie mail)

Ondertussen was ik er al achter dat deze man de bewuste vriend uit Woerden was hoewel hij niet meer vanuit Woerden opereerde. (bedankt voor het in het forum vermelden van zijn telefoonnummer, hierdoor kwam ik er achter)

Puntje bij paaltje ben ik opnieuw naar hem toe gereden, en de kippen helaas moeten teruggeven. Wel heeft hij mij het volledige aankoopbedrag terugbetaald. Vooraf had ik de politie al ingelicht over mijn bezoek aan deze man, en afgesproken dat wanneer ik zou bellen er direct politie zou komen (ik heb door mijn werk VEEL positief contact met hen) Ik heb wel aangifte gedaan wegens oplichting. Marktplaats doet er niets aan, maar de melding ligt nu nog wel bij de politie zelf.

Dus voor iedereen, wees gewaarschuwd voor deze man. Hij opereert onder vele namen.
De schuur met kippen ligt achter op een erf wat niet van hem is, het adres is: Hoofdweg 56, Zegveld


***********************************mailwisseling van nieuwste naar oudste*************************************

Elbert
5 mrt. (5 dagen geleden)

aan Floris
Prima, bedankt voor het doorgeven. Tot morgen.


-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: Floris via Marktplaats <b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl>
Datum:05-03-2015 22:47 (GMT+01:00)



Onderwerp: RE: Reactie: Zijdehoen kippen.

vrijdag ben ik iets later dan 16.30 uur denk ik,

From: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
To: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl
Subject: RE: Reactie: Zijdehoen kippen.
Date: Thu, 5 Mar 2015 17:22:30 +0100

komt goed

Subject: RE: Reactie: Zijdehoen kippen.
Date: Thu, 5 Mar 2015 14:31:39 +0100
To: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
From: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl

Hallo Floris,
Ú
Jammer dat je dit niet op een fatsoenlijke wijze wil oplossen.

De veren op de poten zijn bij een zijdehoen te vinden bij zowel de hanen als de hennen. Ik dacht dat je dat wel wist.

Meerdere website geven ook duidelijk aan dat je het bij de zijdehoen pas zeker weet wanneer ze kraaien of eieren leggen.

Ik heb nu:
1 witte zijdehoen die kraait.
1 donkere kruising zijdehoen met? die begint te kraaien
En 1 new hampshire gekruist met nog iets die geen eieren legt maar overduidelijk geen zijdehoen is zoals gevraagd.

Ik zie je vrijdagmiddag, dan mag je uiteraard de dieren nog eens goed bekijken.

Ik ga er vanuit dat ik gewoon netjes mijn geld terug zal krijgen van je.

Met vriendelijke groet,
Elbert

Op 5 mrt. 2015 13:50 schreef "Floris via Marktplaats" <b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl>:
ik ga nu werken tot vrijdag 15.30 uur, dus ben er om 16.30 uur
anders zaterdag morgen of zondagmiddag.

Maar ik ga niet drie kippen terugbetalen, want het zijn geen drie hanen, kan echt niet!


Subject: Re: Reactie: Zijdehoen kippen.
Date: Thu, 5 Mar 2015 12:02:17 +0100
To: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
From: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl

Hallo Floris,

ik ben ook niet boos, of iets in die trant.
Maar wel een beetje teleurgesteld. Ik hoop dat je dat kan begrijpen.
Het was voor mij niet duidelijk dat je probeerde om mij niet in het donker te laten komen.

Ik wist ook niet dat je zoveel kippen had zitten, ik dacht dat ik naar een particulier ging. En daar is meestal wel licht.

Ik had mijn agenda verkeerd bekeken, ik ga vrijdag de nachtdienst in, en slaap zaterdag dus overdag. Ik zou graag morgen in de ochtend komen als dit uitkomt.

Met vriendelijke groet,
Elbert

Op 5 maart 2015 11:57 schreef Floris via Marktplaats <b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl>:
hoi Elbert.
Het is in mijn optiek onmogelijk dat het hanen zijn, hoogstens de ene die geen veren op de poten heeft, zag ik op de foto.
Maar de andere zeker niet, dus ik vind u voorstel niet fijn!! Als je zegt, ik wil de haan ruilen, als het een haan is, dan wil ik je geloven, prima.
Misschien heb ik zaterdag een paar andere zijdehoenen van de markt, maar ik heb in mijn optiek niks fout gedaan, alleen het was donker, en heb niet gezien wat er fout ging.
Jij wilde perse in het donker komen, ik probeerde nog om het niet te doen.
Floris

Subject: Re: Reactie: Zijdehoen kippen.
Date: Thu, 5 Mar 2015 11:48:59 +0100

To: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
From: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl

Hallo Floris,

op 27 februari ben ik bij je langs geweest met de bedoeling 3 zijdehoen hennen op te halen.
Helaas is er toen zoals je weet iets verkeerd gegaan, en kreeg ik 1 zijdehoen, 1 kruising zijdehoen + ? en 1 nog steeds onbekend ras mee.

Ik had de dieren alsnog willen houden, echter nu blijken het ook nog eens hanen te zijn.
Ik kan dus niets anders dan ze bij je terug brengen, en aangezien je geen zijdehoenen (hen) meer had zitten en de voorgeschiedenis wil ik mijn geld terug.

Ik heb er €50,00 voor betaald ipv €52,50.

Graag hoor ik van je of ik morgen overdag langs kan komen.

Met vriendelijke groet,
Elbert

Op 28 februari 2015 14:00 schreef Elbert <elbert78@gmail.com>:
O oké, dacht dat die zwarte een Burma was. Die bruine heeft kale poten namelijk. Maar bedankt voor uw reactie's.

Op 28 feb. 2015 13:56 schreef "Floris via Marktplaats" <b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl>:

een zijdehoen!

Subject: RE: Reactie: Zijdehoen kippen.
Date: Sat, 28 Feb 2015 13:42:52 +0100
To: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
From: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl

Maar als ik het goed begrijp is de zwarte een burma, maar wat voor ras is die bruine dan?

Op 28 feb. 2015 13:38 schreef "Floris via Marktplaats" <b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl>:
ok, niet gezien, mijn ecxuus.
Ik denk een Burma kip
Zij is wel mooi!!
fijn weekend

Subject: Re: Reactie: Zijdehoen kippen.
Date: Sat, 28 Feb 2015 12:10:09 +0100
To: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
From: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl

Hallo,

ik ben gisteravond bij u geweest voor 3 zijdehoentjes.
Maar ik heb 1 andere soort. Nu kan die wel blijven, maar wil wel graag weten welke soort dit is.

Ik hoor het graag van u.

met vriendelijke groet,
Elbert

Op 27 februari 2015 17:33 schreef Floris via Marktplaats <b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl>:
hallo

heb er 3

17.50 stuk

welkom



> Subject: Reactie: Zijdehoen kippen.
> Date: Fri, 27 Feb 2015 17:15:59 +0100
> To: b.1yzyg7m2os2d3@mail.marktplaats.nl
> From: a.2qndpaimtf2gk@mail.marktplaats.nl
>
> Reactie op uw advertentie 'Zijdehoen kippen.'
>
> Beste Floris,
>
> ik zou graag 3 jonge (net eierleggende) zijdehoen hennen willen hebben.
> Kleur is onbelangrijk, het gaat mij er om dat ik het leuke diertjes vind, en wil ze graag in mijn tuin hebben.
>
> Ik heb 5 opvang bramha's gehad, maar die waren helaas te groot voor mijn tuin.
>
> Ik hoor graag wat u heeft zitten, en voor welke prijs.
>
> Met vriendelijke groet,
> Elbert
>
> GEINTERESSEERDE
> Elbert
> 7 jaar actief op Marktplaats
> Voor uw bescherming verloopt deze conversatie via onze server en worden e-mailadressen afgeschermd (http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005289). Marktplaats behoudt zich het recht om conversaties te filteren en te staken om de veiligheid van handelen te vergroten. Daarnaast verzamelen en verwerken wij deze conversaties om uw gebruikerservaring te optimaliseren. Door de conversatie via Marktplaats te versturen, gaat u akkoord met deze voorwaarden. Bekijk ons privacybeleid (http://www.marktplaats.nl/i/help/over-m ... beleid.dot) voor meer informatie.
>
> TIPS VAN MARKTPLAATS
> * Gebruik uw gezonde verstand: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo
> * Wees alert bij (ver)kopers uit het buitenland
> * Lees hier alle veilig handelen tips (http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig ... /kopen.dot)
>
> ADVERTENTIE
> Titel: Zijdehoen kippen.
> Link naar advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ippen.html
> Prijs: Op aanvraag
> Rubriek: Dieren en Toebehoren > Pluimvee
> Advertentienummer: 898625208
> Datum van plaatsing: 11 feb. '15
>

lorre82
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 nov 2014 07:53
Land: belgie
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor lorre82 » 11 mar 2015 07:35

17.5 voor een hen (alè haan achteraf) dat zijn ook geen promotie prijzen. Als je da hier vraagt...(Vlaanderen) denk dat je het moeilijk zal hebben om verkocht te krijgen als particulier.

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 feb 2015 14:12
Land: Nederland
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Elbert » 11 mar 2015 13:16

lorre82 schreef:17.5 voor een hen (alè haan achteraf) dat zijn ook geen promotie prijzen. Als je da hier vraagt...(Vlaanderen) denk dat je het moeilijk zal hebben om verkocht te krijgen als particulier.


Ik vond het wel meevallen, voor jonge dieren dan tenminste. Maar heb er ook niet zo extreem veel verstand van.

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 11 mar 2015 19:18

Wow! Deze Floris heeft op Marktplaats heel veel advertenties! Met 'geleende' foto's!

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Vivian » 12 mar 2015 00:41

20 tot 25 euro voor een gezonde zijdehoen hen is een normale prijs voor een goed fokproduct. Dus qua prijs valt het wel mee, maar het valt niet mee dat hij zieke dieren, die ook nog eens haan blijken te zijn verkoopt voor dat bedrag. Wat een engerd is die vent. Het wordt tijd dat hij eens een tijdje wordt opgesloten in een vieze cel. Misschien komt hij dan eens tot inkeer. Hoe kan iemand die gelovig is en als hulpverlener werkzaam is, zo slecht zijn voor dieren. Verbijsterend.

lorre82
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 nov 2014 07:53
Land: belgie
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor lorre82 » 12 mar 2015 07:47

Vivian schreef:20 tot 25 euro voor een gezonde zijdehoen hen is een normale prijs voor een goed fokproduct. Dus qua prijs valt het wel mee, maar het valt niet mee dat hij zieke dieren, die ook nog eens haan blijken te zijn verkoopt voor dat bedrag. Wat een engerd is die vent. Het wordt tijd dat hij eens een tijdje wordt opgesloten in een vieze cel. Misschien komt hij dan eens tot inkeer. Hoe kan iemand die gelovig is en als hulpverlener werkzaam is, zo slecht zijn voor dieren. Verbijsterend.


Je zou verschieten mijn gepensioneerde buurman is volgens zijn auto links een brandweerkaart en recht een gehandicapte kaart. En achter het stuur een bullebak eerste klas. Waar haal de straat en dorp in ruzie mee ligt.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor brenda17 » 12 mar 2015 07:59

Je hoort ook al waar hij zijn 'producten' vandaan haalt, van de markt. Het is gewoon een oplichter....
Hij weet precies wat hij je verkoopt. Foto's bij zijn pagina's zijn niet van hem, die haalt die grotendeels hier van het forum af.

kees1965
Berichten: 1724
Lid geworden op: 11 mei 2012 23:13
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Veenendaal

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor kees1965 » 12 mar 2015 18:59

Mensen,mensen, verdiep je eerst een beetje in bij wie je kippen koop, kijk goed rond....beschikken ze over voldoende water,zijn de waterbakken schoon,is er voer aanwezig en is het materiaal waarin het word aangeboden schoon?lopen er niet teveel kippen rond.
Bekijk kippen altijd overdag en anders in een verlichte schuur!

Nogmaals ....Dicky = Berus= Floris...uit Kamerik,Utrecht,Woerden,zegveld en let inderdaad op de 06nummers,zijn bij alledrie hetzelfde ( tot nu toe) en ga er maar vanuit dat deze oplichter hier meeleest.

Ik had gehoopt ( niet voor de kippen ) dat de vogelgriep bij hem uitbreekt en niet in Barneveld :mrgreen:

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 feb 2015 14:12
Land: Nederland
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Elbert » 12 mar 2015 19:08

O, ik weet wel zeker dat hij meeleest. Misschien zelfs wel reageert.
Hoe komt hij anders aan de foto's van het forum.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten