Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Alina
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2017 15:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Alina » 21 apr 2017 07:46

Goedemorgen,

Ik heb sinds 2e paasdag drie wyandottes hennen gehaald bij achteraf de gevreesde handelaar uit Woerden
Had mij ingelezen op dit forum en begrepen dat ik die niet moest hebben. Deze kwam uit Bodegraven en kwam betrouwbaar over in de advertentie en via de mail. Helaas wist ik toen niet dat hij onder verschillende namen en plaatsen handelt en telefoonnummers, nu inmiddels wel :frown:

Ik heb gevraagd om drie wyandotte hennen en hij wees aan welke dat waren, helaas achteraf twee kruisingen en een Amerock. De kippen zagen er niet slecht uit en hadden water, over hoe ze zitten kan je van mening verschillen en ik heb hier ook een opmerking over gemaakt maar het is een gladde prater en heeft overal een logisch antwoord op. Ik weet alles van paarden en Honden maar dus niet van kippen en omdat ze nog jong zijn wist ik ook niet goed waar ik op moest letten voor kenmerken van het ras. Kortom stom en dom van mij want ik zou dit ook niet hebben gepikt bij een paarden en of honden fokker/ handelaar

Goede les geleerd en voortaan naar de fokker. Ik moet zeggen ze zien er nog goed uit, zijn actief, wel bang maar dat lijk mij logisch, moeten nog wennen, heb ik geluk gehad ???? en wanneer kunnen de verschijnselen optreden bij ziekte?? Moet ik verder nog extra op iets letten

ik hoor graag van jullie
groetjes Anita

musimgm
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2017 12:42
Land: Nedeland
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor musimgm » 11 mei 2017 16:31

Hi alina,

Hoe gaat het nu met de kippen? ik heb een afspraak voor morgen om kippen te halen in bodegraven, maar kan niet inschatten of we het over dezelfde persoon hebben.


gr,

Musi

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Trea » 11 mei 2017 17:41

Hoi Prim...,

Er zijn natuurlijk ook nette mensen in Bodegraven. Kijk of de kippen goed gehuisvest zitten. Lekker de ruimte om te scharrelen. Zitten de kippen in een kippenhok met ren of vrije uitloop. Bij een woonhuis? Als je ziet dat het iemand zijn hobby is om kippen te houden en hij vertelt je vanalles over zijn kippen. Dan zit je wel goed.

Of zit deze man op een industrieterrein in een vreemde accomodatie voor kippen? Dan loop je een groot risico dat het om een handelaar gaat. Vraag evt. iemand mee die iets meer weet over kippen, vogels of ander pluimvee.

Koop de kippen in geen geval uit een schuur of uit een doos waar je niet goed ziet wat je koopt. Zijn de poten mooi glad. Zitten er geen witte bolletjes tussen de veren. Zijn de kammetjes mooi rood en klein?

Vraag hoe oud de kippen zijn, hoe je kan zien of het hennen zijn (of haantjes). En wat voor voer ze nu krijgen. Sowieso handig om dat als eerste hetzelfde te kopen. De kippen hebben al genoeg stress door de verhuizing. Vertrouwd eten is dan goed.

En voor het geval dat je vermoed dat het Floris, Boris of weet ik wat is ... Koop geen kip. Schrijf beter op,wat voor auto hij heeft en welk kenteken. Misschien kunnen we dan zijn ware identiteit achterhalen? ... Oh dat zou ook een leuke zijn. Vraag hem om zich te legitimeren omdat je hebt gehoord..gelezen dat....

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor RodrigoCosta » 18 sep 2017 10:11

In mijn zoektocht naar twee mooie, jonge Amrock hennen van het grote soort, ben ik op marktplaats op enkele advertenties gestuit. Ik vrees dat het om dezelfde persoon gaat die hier in dit topic wordt bedoeld, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand dit bevestigen of juist melden dat er een goed adres tussen zit?

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =lr&pos=30

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =lr&pos=16

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... e=lr&pos=2

Ik hoor het graag. Ik hoor het ook graag als iemand 2 prachtige hennen van maximaal een half jaar te koop heeft trouwens!

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Vivian » 18 sep 2017 12:47

Kippenduo is nieuw voor mij, die uit Linschoten is natuurlijk Dicky en die uit Ede zou zijn neef kunnen zijn. Ik zou nooit kippen kopen bij een handelaar die zoveel verschillende rassen aanbiedt. Waarom stuur je niet even een mailtje naar de rasclub? Daar zijn echte fokkers en liefhebbers bij aangesloten die je vast verder kunnen helpen.

Succes

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Trea » 18 sep 2017 13:46

Ik vind het ook goed om te kopen bij aanbieders op marktplaats die vooral uit liefhebberij dieren hebben en bijvoorbeeld kuikens hebben uit natuurbroed. Raszuiver maar niet perfect of vuilnisbakkenkipjes. Die staan ook op marktplaats en zullen je graag welkom heten op hun erf om het kippenhok en de rest van de kippen te laten zien. Ook geven zij gevraagd en ongevraagd advies. Want ze willen graag dat het kroost van hun kippen goed terecht komt.

Bij de fokkersclubs zitten dacht ik vooral liefhebbers die selecteren voor tentoonstellingen. Het materiaal dat er niet perfect uitziet of niet past in het selectieschema wordt dan verkocht. Op zich niks mis mee maar wel een risico op inteeltproblemen als de fokker lang met dezelfde bloedlijnen door blijft fokken.

Die kippenhoeve in Ede ken ik niet. Maar ik zou ook niet willen kopen bij een hoeve die zoveel verschillende kippen verkoopt zonder dat ze een eigen website met een locatie & contactadres. En waarop ze een presentatie hebben met foto's van de hoeve en de kippen. Alleen via marktplaats adverteren kost natuurlijk niks maar het is met zoveel rassen vast een commercieel handeltje voor zolang het duurt.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor Jan Sch » 18 sep 2017 15:22

Trea, je kunt beter bij een echte fokker kopen; dan bij iemand die maar wat voor de lol fokt. Zo'n fokker kan je ook meer vertellen over de kippen. En zal je geen dieren verkopen; blij dat ik eraf ben. Wat je vertelt over inteelt en zo, heb vaker geschreven, je weet er echt weinig of niets van.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor tuff cookie » 18 sep 2017 16:52

Kippen duo ken ik ook niet maar voelt niet betrouwbaar.
De andere 2 advertenties, zeker niet kopen.
Wat Jan zegt, bij een echte fokker kopen.
Misschien wat langer zoeken maar dan heb je ook wat.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor tuff cookie » 18 sep 2017 19:44


RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Belangrijke oproep ivm onze vriend in Woerden

Berichtdoor RodrigoCosta » 18 sep 2017 19:48

tuff cookie schreef:Ik zag net wel een advertentie.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =lr&pos=13


Wat lief dat je hebt gezocht voor me. Wij wonen echter bij Breda, dit is 3 uur rijden. In een vakantieperiode geen probleem, Maar nu met de kinderen erbij bijna niet te plannen helaas. Wel prachtige kipjes


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten