Zijdehoenders kuikens seksen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kippen-nitwit
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2013 09:25
Land: Nederland
M/V: V

Zijdehoenders kuikens seksen

Berichtdoor Kippen-nitwit » 06 jun 2013 08:42

Mijn man en ik zijn nieuw in kippenland en na grondig vooronderzoek hebben we besloten dat we willen beginnen met drie zijdehoenders. Nu heb ik ook al uitgebreid gelezen over hoe moeilijk het is om bij jonge zijdehoenders het geslacht te bepalen dus in eerste instantie hadden we besloten voor hennen van zo'n half jaar oud te gaan. Nu is het niet makkelijk om die te vinden en heb ik inmiddels al wat contact met fokkers gehad.

Nu heb ik het volgende probleem: afgelopen dagen heb ik een fokker aan de telefoon gehad die wat mij betreft in de categorie betrouwbaar valt: lijkt een liefhebber; fokt alleen zijdehoenders; doet dit al heel lang; is lid van de NL-se zijdehoendersclub enz. Maar hij vertelde me dat ie kuikens heeft die hij laat seksen door iemand die dat kan (dmv cloaca-verschillen) en dat ie kuikens voor ons heeft waarbij hij 99% zeker weet dat het hennen zijn. Als er nou echt een haantje bij zou zitten zouden we die kunnen ruilen, maar na maandenlang een kuiken groot te hebben gebracht lijkt het ruilen van zo'n haantje me geen pretje. Het lijkt me geweldig om kuikens in huis te halen, maar ik wil er zeker van zijn dat het hennetjes zijn; een haantje kunnen we echt niet hebben.

Wat denken jullie ervan? Is het verhaal waar wat deze fokker mij vertelt en heeft hij hennen-kuikens voor ons? Of is dit nou typisch het verhaal waar beginnelingen vaker intrappen en moeten we op onze hoede zijn?

Op internet vind ik geen trouwens geen negatieve verhalen over hem. Je zou toch zeggen dat ie er wel moeten zijn als er vaker mensen kuikens van hem kregen die hanen bleken te zijn?!

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Zijdehoenders kuikens seksen

Berichtdoor Ron » 06 jun 2013 10:39

Je kan inderdaad op die manier bij 1-dags kuikens zien of het een haan of een hen is.

99% kans op een hen en mocht het een haan worden dan mag je hem omruilen.
Eerlijker kan iemand niet zijn.

kipperdekip
Berichten: 606
Lid geworden op: 16 mei 2012 10:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Zijdehoenders kuikens seksen

Berichtdoor kipperdekip » 06 jun 2013 11:41

Zo heb ik het toen ook gedaan. Uiteindelijk bleek er toch 1 haan tussen te zitten en die mochten we omruilen voor een hen. Wij hebben er zelf een baasje voor gezocht, maar het kon wel. Prima toch! :-D

Gebruikersavatar
sasja
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:29
Land:
M/V: V

Re: Zijdehoenders kuikens seksen

Berichtdoor sasja » 06 jun 2013 22:14

Ik heb ook mijn kuikens bij een fokker van de club vandaan , uit Vorden, en die laat zijn kuikens ook
sexen. Mocht er een haan bij zitten dan mag ik deze omruilen. En wat blijkt...ik heb waarschijnlijk toch een haan erbij zitten. Deze maakt smorgens al een soort kraaigeluid :( En is nog maar even ruim 3 maanden. Ik heb al contact gehad en van hem mag ik rustig afwachten tot ik het zeker weet en dan alsnog een beslissing nemen. Netjes toch :duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 8 gasten