omlet cube kippenhok

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
NatasjaH
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 jun 2014 15:38
Land: Nederland
M/V: V

omlet cube kippenhok

Berichtdoor NatasjaH » 15 mar 2015 12:48

Vorige week bij de eerste zonnestralen, ja hoor daar waren ze alweer bloedluis! Ben vorig jaar juli begonnen met kippen en naar mijn weten heb ik er alles aangedaan om ze te voorkomen. Maar na een paar weken had ik ze al en wat ik ook deed weg kreeg ik ze niet. Dus nu de eersten zich alweer hebben laten zien, heb ik me ook maar een omlet cube kippenhok besteld. Ja ik weet het z`n verschrikkelijk lelijk duur ding. (sorry voor diegene die hem wel mooi vinden) Maar nog een jaar met bloedluis en heel veel werk voor niets trek ik niet meer.
Dus ik hoop dat als het hok binnenkort geleverd wordt ik weer wat meer plezier aan mijn kippen ga beleven.Tevens hoop ik dan dat kip nummer 3 dan ook gaat leggen. Zet zit nu al 3 maanden dagelijks op de legbak, maar er komt maar geen ei.
Dus zoals jullie lezen zijn mijn verwachtingen groot.
Misschien hebben jullie veteranen nog tips voor mij voor de overgang naar hun nieuwe nachthok?
Kan het nieuwe hok trouwens direct geplaatst worden waar de oude heeft gestaan?(ivm de bloedluis)
Verstopt bloedluis zich ook in boomschors wat onder het hok ligt als bodembedekking? (moet ik dat afgraven en afvoeren)
Ik hou jullie op de hoogte.

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor san » 16 mar 2015 10:08

Ik heb zo'n duur omlet kippenhok.
Idd handig met bloedluis omdat je het schoon kunt spuiten (wat je dan weer niet in de tuin moet doen) maar er zitten ook wel wat nadelen aan het hok.Weet niet of ik als ik weer voor de keus stond weer zo'n omlet zou kopen.
Ook geen houten meer daar heb ik er al twee van weggedaan.
Boomschors moet je inderdaad wegdoen.
Bij ons hebben we een keer de kippen 's avonds in het nieuwe hok gezet en daarna gingen ze vanzelf.
Succes met je hok!
Welke kleur heb je gekozen?

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor ReneR » 16 mar 2015 18:05

Kun je aangeven waarom je geen omlet meer zou kopen?

NatasjaH
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 jun 2014 15:38
Land: Nederland
M/V: V

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor NatasjaH » 16 mar 2015 18:41

Hahahaha, ik heb de zo neutraal mogelijke gekozen, de groene dus.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw nadelen van de cube, san.
Zou je dat misschien nog kunnen vermelden?

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor san » 16 mar 2015 23:32

Ik vind 'm toch vrij klein (heb de grootste uitvoering).De bodem van het nachthok is niet vlak maar bestaat uit roosters
en de kippen kunnen niet op stok.Bij ons kruipen ze daarom meestal met ze allen in het legnest waardoor je dus eigenlijk elke ochtend het legnest moet verschonen anders heb je vieze eitjes.
En het trappetje is te kort.
Voordelen zijn dat je het hok goed schoon kunt maken (want ook in dit hok krijg je bloedluis), het kunststof is kleurecht en het is makkelijk af te sluiten.

NatasjaH
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 jun 2014 15:38
Land: Nederland
M/V: V

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor NatasjaH » 17 mar 2015 11:14

Dank voor je uitleg San.
Mijn kippen zitten nooit op stok, dus denk niet dat ik daar last van ga krijgen. en wat betreft de groote van het hok, ik heb maar 3 kippen en ze slapen er alleen maar. Ze zitten altijd opgepropt met zijn 3 en tegen elkaar aan, dus wat dat betreft ruimte zat.Voor de rest schuilen ze er nooit en lopen ze vrij door de tuin.
Nogmaals dank voor je antwoord.

mlfb73
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2015 16:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor mlfb73 » 29 apr 2015 16:43

Vraagje, ik wil de classic bestellen...maar er komt gewoon 112 euro verzendkosten bij.
Dat kan toch niet
Hebben jullie ook zoveel verzendkosten betaald of hebben jullie hem niet bij omlet.nl besteld.

Groetjes Marie-Louise

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor san » 29 apr 2015 18:02

Jaren geleden bij omlet uk besteld.Baalde toen ook erg want de pond stond laag en daar kon ik niet van profiteren omdat ze vaste prijzen hanteerden voor Nederland.
Weet de portokosten niet meer precies maar wel dat ze hoog waren.

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 29 apr 2015 22:27

Ik heb om die reden een Winnie the Pooh kinderspeelhuisje gekocht (tweedehands) Is van heel dik dubbelwandig plastic. Ik kon er makkelijk een zitstok in maken. Via de luikjes van het raam heb je makkelijk toegan tot het hok. Er waren wel openingen die ik nog moest dichtmaken, heb ik met isolatieplaten van kunststof gedaan. De zitstok heb ik heel dik ingetaped. De glijbaan heb ik omgeknutseld tot trappetje. Ze lijken er zeer content mee. Dit wordt de eerste zomer, dus ik ben benieuwd!!

op deze link van Marktplaats zie je foto's van hetzelfde huisje, zelfs een foto van de binnenkant.
http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/speelgoed-buiten-speeltoestellen-en-speelhuisjes/m922942756-speelhuisje-winnie-the-pooh-met-glijbaan.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Deze is gereserveerd, maar er staan er nog meer te koop!

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: omlet cube kippenhok

Berichtdoor san » 30 apr 2015 17:13

Lang geleden is er op dit forum een discussie geweest of speelhuisjes wel of niet geschikt waren als kippenhok.
De conclusie was toen volgens mij dat het 's winters minder geschikt was en dat je toch veel aanpassingen aan zo'n huisje moet doen waardoor je weer extra geld kwijt bent en vaak toch te veel naadjes/kiertjes krijgt wat niet praktisch is met bloedluis.
Ben wel benieuwd ofhet jou en je kippen gaat bevallen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten