Meedoen tentoonstellingen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Sharon_Billy
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2016 13:11
Land: Nederland
M/V: V

Meedoen tentoonstellingen

Berichtdoor Sharon_Billy » 26 jul 2016 14:50

Hallo,

Ik wil graag mee doen met tentoonstellingen maar ik zou graag wat meer willen weten. Ik zou graag de algemene eisen willen weten. En wat jullie ervaringen zijn. En hoe ziet nou precies zo'n dag eruit. Ik ga ook zeker een keer kijken maar ik vind het wel fijn om nu alvast wat informatie van mensen te horen die er al ervaring mee hebben.

Groetjes

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Meedoen tentoonstellingen

Berichtdoor Roan12 » 26 jul 2016 15:18

Welk ras heb je? Het is goed te weten welke kleuren er van dat ras erkend zijn, alleen erkende kleuren mogen meedoen voor een predikaat. Daarnaast is er voor jouw ras een rasstandaard waar duidelijk in staat waar een haan en hen van je ras aan moet voldoen. Door middel van fokken en selecteren is het de bedoeling dit zo goed mogelijk te bereiken. Keurmeesters op een tentoonstelling zullen ook hier aan de hand van het standaard je dieren beoordelen.

Allereest zal je lid moeten worden van de bond: Kleindier Liefhebbers Nederland. Door hier lid te worden krijg je een fokkersnummer. Die heb je nodig om je in te kunnen schrijven bij een tentoonstelling. Maar om lid te kunnen worden, moet je je in laten schrijven bij een plaatselijke vereniging. Vanuit daar zal de secretaris je bij de bond aanmelden als nieuw lid.

Meer informatie kun je vinden op: http://kleindierliefhebbers.nl/

Sharon_Billy
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2016 13:11
Land: Nederland
M/V: V

Re: Meedoen tentoonstellingen

Berichtdoor Sharon_Billy » 26 jul 2016 15:25

Ik heb een vorwerk haan die ik mee wil laten doen en een bonte leghorn hen. Dat lidworden van een bond wil ik best doen maar ik wil eerst zeker weten of ik het leuk vind en of ik er echt gevoel voor heb om mee te doen

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Meedoen tentoonstellingen

Berichtdoor Roan12 » 26 jul 2016 15:29

Dan zou ik eerst eens een tentoonstelling bezoeken voor ik lid zou worden.
Door alleen een kijkje te nemen krijg je al een beeld van hoe een tentoonstelling in elkaar zit.
Houd er rekening mee dat dieren soms een aantal nachten niet thuis zijn als je ze wilt showen.

Wat naast een fokkersnummer ook belangrijk is, is dat je dieren een gesloten ring hebben om hun poot. Zonder ring(nummer) mogen ze niet mee doen aan een tentoonstelling en daarnaast moeten ze ook geënt worden.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten