Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor BoerJennes » 20 aug 2017 07:44

peertje schreef:Heeeeel verhaal...


Ja, Sorry hoor. Ik voorkom hiermee kritiek dat dit het topic is van dagelijkse kippenverhalen en niet van foto's. Dus moet er ook een slap verhaal bij natuurlijk... Kloek lult ook graag uit haar nek. :blabla:

Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor BoerJennes » 21 aug 2017 07:06

Ja, ja! Hier komt er weer één uit de serie :blabla: :blabla: :blabla:

Ik zat gisteren naar Zomergasten te kijken, naar Frans de Waal. Hij liet daarbij een filmpje zien over Papegaai Alex. Net als Cochinkriel Keesie, is deze vogel superintelligent. Kan vormen en kleuren onderscheiden, tellen, rekenen en simpele vragen beantwoorden. Terwijl psycholoog Irene Pepperberg Papegaai Alex streelt, legt ze uit dat ze niet naar de camera kijkt omdat Alex alle aandacht opeist. Als je stopt, zal hij met zijn snavel je vinger pakken om aan te geven dat je door moet gaan met strelen en je niet moet bemoeien met die camera.

En toen dacht ik, dat doet onze Buffy ook! Buffy is gek op appeltjes en banaan. Ze heeft inmiddels ontdekt hoe ze de andere 4 kippetjes te slim af kan zijn, want ze doen allemaal een moord voor een appeltje.
Normaal stel ik hun geduld zwaar op de proef, want ik eet m'n appeltje rustig op en verdeel het klokhuis in kleine stukjes en haal de pitjes eruit (bevatten cyanide!). En dan werp ik de stukjes zodanig over het pad, dat ieder kippetje zijn of haar kans krijgt.

Voor Buffy gaat dit niet snel genoeg. Zodra ik de appel pak, komt ze op me af rennen, springt op mijn knie en kijkt me bezorgd aan met een gezicht alsof die appel veel te groot is met alle risico's van dien. Ik moet er dus een stukje voor haar afbijten. Terwijl ik met mijn rechterhand de appel vasthoudt, krijgt ze dan een stukje uit mijn linkerhand. En nu komt het vergelijk met Papegaai Alex... Als ik weer in de appel bijt, kijkt Buffy me weer "bezorgd" aan. Ze pakt vervolgens met haar snavel de wijsvinger van mijn linkerhand, trekt die voorzichtig naar zich toe, laat 'm vallen en tokkelend kijkt ze weer "bezorgd" naar mijn appel in de rechterhand. Dit herhaalt ze meerdere malen met succes, totdat ik bij het klokhuis ben aanbeland. Dan springt ze van mijn knie af en mengt zich tussen de andere kippetjes, want nu komt het spelletje "wie het eerst komt wie het eerst maalt...". Kortom, dit is Buffy the Smart AppleSlayer!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22923
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 21 aug 2017 08:23

Was je me voor met Buffy the Appleslayer. :-D
:gossip: Ik eet regelmatig appelpitjes, zonder de schil.
En....

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 21 aug 2017 17:31

Mijn kippen eten juist wel de cyanidepitjes. Compleet met de rest van het klokhuis. En ze laten juist de schil liggen (of pikken die kaal)

De laatste week gaan ze niet voor de appels. De kipjes rennen ze linea recta naar de druif in de hoop dat een of andere vogel wat heeft laten vallen. En als ik er dan bij kom staan kijken ze met zo'n blik van 'toe nou' pluk er een paar voor mij. .....en nu zijn ze ijverig op zoek naar beestjes in de tuin.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor peertje » 21 aug 2017 17:40

Trea schreef:Mijn kippen eten juist wel de cyanidepitjes. Compleet met de rest van het klokhuis. En ze laten juist de schil liggen (of pikken die kaal)

Daarom begon het stukje ook met :blabla: :blabla: :blabla:
Ik eet appels ook meestal in hun geheel
Superintelligente kip Keesie heeft liever plakjes kaas... ze weet inmiddels ook dat kippen niet kunnen kauwen, maar -what the hack- dan prop je zo'n stuk helemaal achterin je bek en ga je weer vooraan staan... misschien krijg je nog wat toch?
Kaasie... :puh2:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 27 aug 2017 17:07

Vandaag bbq 2.0 met kippen: Mijn man bouwt een hele barikade om de bbq, met fietsen en vuilnisbakken. Dat geen van de kippen op het idee komt om op de bakplaat te springen.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 27 aug 2017 18:45

:whoea:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 02 sep 2017 18:21

Vandaag gezien: Kip poept. Komen die groene strontvliegen op af. Kip draait zich om en begint vliegen te vangen. Lekker. :gna:

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor danielb » 02 sep 2017 20:35

:gutgut: :duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 02 sep 2017 21:38

:schater:
Strontkippen....


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten