Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 11 jan 2018 01:17

Kip La La schreef:Een ekster én een Vlaamse gaai tegelijkertijd?
Byzonder, hier is het een ongoing strijd om het territorium.

jup .. wel op een gepaste 5 a 10 m afstand van elkaar.

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Eljeehaa » 11 jan 2018 12:20

Rare beesten ... de Vlaamse gaaien, eksters, roeken, kouwtjes en kraaien hier lijken niet zonder maar ook niet met elkaar te kunnen. Ze zoeken elkaar op en jagen elkaar dan weer weg. Ik ben er reuze blij mee. Beste alarmsysteem tegen roofvogels dat je maar kunt hebben.

Bij mij zitten trouwens een hoop verschillende vogels. Aan de rechterzijde is een hele grote weide, aan de linkerzijde een grote visvijver, achter een stuk "woestegrond" en voor me een spoorlijn met daarachter woningen.
Voor ons ligt tussen de woning en spoorlijn een plantsoen, met daarop beuken en coniferen. Achter heb ik verschillendwe fruitbomen en -struiken, notenbomen (hazel, walnoot) en in de tuintjes hier staan bloemen en planten.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Wyan » 11 jan 2018 13:05

ekster schreef:...ouderenwoningen gebouwd. Daar wonen een paar zeikers in. Al de eerste dag: de bomen maken te veel rotzooi, de rozenbot...

Ja sommige oude mensen kunnen vreselijk zeuren, waarschijnlijk kunnen ze niet accepteren dat ze oud worden met allerlei beperkingen... hun hobby is zeuren :frons: . Daarentegen zijn er ook hele lieve ouderen die zeer geïnteresseerd zijn in je doen en laten :duimop:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor moriarty » 11 jan 2018 13:08

Eljeehaa schreef:Rare beesten ... de Vlaamse gaaien, eksters, roeken, kouwtjes en kraaien hier lijken niet zonder maar ook niet met elkaar te kunnen. Ze zoeken elkaar op en jagen elkaar dan weer weg. Ik ben er reuze blij mee. Beste alarmsysteem tegen roofvogels dat je maar kunt hebben.


Hier zit een koppel vlaamse gaaien en wat eksters. En veel kouwtjes die het blijkbaar prima met de kippen kunnen vinden. Af en toe jagen ze ze even op, maar naar mijn zin niet vaak genoeg :) Maar ja, je hebt kraaikoppen, die kouwen denken gewoon dat ze grote familieleden zijn :gulzig: :mrnono:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 11 jan 2018 13:24

Wyan, je hebt gelijk. Er woont een oud vrouwtje tussen die haar plaats helemaal heeft volgehangen met vetbollen ed. en nestkastjes. Zij vind het leuk om naar de vogels te kijken die wonen in onze tuin. En ze vind de rozen ook mooi, zegt ze.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 11 jan 2018 13:41

Eljeehaa schreef:Rare beesten ... de Vlaamse gaaien, eksters, roeken, kouwtjes en kraaien hier....


Zoveel grote roverachtige vogels :denk:

En heb je al eens een kouwtje :nurse: gevat ( als we toch in de woordspelingen zitten)

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Eljeehaa » 11 jan 2018 14:22

Geen koudje nee Kip La La had er wel één gevangen en daar gom van gemaakt ....

Over roofvogel gesproken
Havik, sperwer, torenvalk, buizerd, ruigbootbuizerd, grauwe kiekendief en visarend! Die laatste zelt over de kippen heen en grijpt er 1 in de klauwen en glijdt gewoon verder.
Ook nog: ransuil (in coniferen), kerkuil en steenuil.
Voor de kuikens die loslopen heel veel erge: witte en blauwe reiger.
Dan heb je nog de kapmeeuw en een andere, wat grotere meeuwsoort. Maar ik kom even niet op de naam. Mantelmeeuw???

En ik wil ze géén van alle missen KLL. Dan moet ik zélf maar beter opletten met mijn kippenspul.

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 11 jan 2018 19:01

Wij hebben niet zoveel roofvogels hier. Sperwer grijpt tortelduifjes en plukt ze op de oprit. Wat ik leuk vind van kauwtjes: ze loeren gemeen naar je. :frons:

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Eljeehaa » 11 jan 2018 19:28

ekster schreef:Wij hebben niet zoveel roofvogels hier. Sperwer grijpt tortelduifjes en plukt ze op de oprit. Wat ik leuk vind van kauwtjes: ze loeren gemeen naar je. :frons:


Vind je ...? Zeggen ze ook wel eens over eksters ...? :gutgut:

Ik vind alle dieren leuk. En ze kijken niet gemeen, ze kijken sluw. En dat zijn ze ook. Er is er hier 1 geweest, die me naar het hok zag lopen om open te doen voor de hennen en daarna het voer ging halen en de eitjes rapen. Het ver... krengetje wist dan altijd wel een eitje weg te pikken. (Kunnen die kleine ... toch een fatsoenlijk krielei in de snavel dragen). Maar op een gegeven momennt broedde er een wilde eend in mijn kippenhok ... daar is meneertje of mevrouwtje zo van geschrokken, dat ie het daarna nooit meer heeft geprobeerd. :cool:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 14 jan 2018 20:48

Mijn nieuwe kippen hebben een stijf opstaande staart. Vanochtend keek ik naar een kip, en haar staart werd door de wind omgeblazen als het een windvaantje was. Moest ik lachen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten