Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 27 mei 2018 21:26

Kippen houden van vlees, muizen, kikkers, insekten. Alles dat ze te pakken krijgen. Is niet anders, zijn geen vegetariërs.

Saartjebelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2018 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Saartjebelle » 28 mei 2018 08:12

Gisteren tijdens de regen en onweersbui zat ons viertal te schuilen onder de tuintafel. Ze kunnen gewoon in hun hok en er zijn nog meer schuilplekjes, maar als het regent dan zitten ze met elkaar onder de tuintafel. Ik zal straks wel eens op marktplaats kijken of er in de buurt ergens een tafel te koop staat, dan kan ik achter in de tuin nog een plekje voor ze maken. Toen de bui over was ben ik gaan kijken bij ze en heb ze lekker verwend met meelwormpjes. Gedroogde hoor, geen levende :oops: Heb volgens mij nu een adresje gevonden op internet waar ze niet zo duur zijn. In de dierenwinkel of tuincentra vind ik ze aardig aan de prijs, en aangezien ik niet zo nauw kijk met het geven :lol:
Heb de natte krantjes uit t hok gehaald en alles weer lekker schoongemaakt. Ze hebben gelijk in de gaten dat ik de hark heb en ze komen gelijk aangesneld. Haha denken ze, t vrouwtje gaat weer fijn de tuin omharken. Ik moet echt goed opletten waar ik hark want ze volgen me op de voet.
Je moet er toch niet aan denken :roll:
Nog even alles vegen en dan kan het er vandaag weer mee door.
Ruim alles in de schuur op en ga nog even staan kijken hoe de meiden lekker lopen te struinen. Maar wacht eens..... waar is onze lieve, altijd op de achtergrond aanwezige Catootje???? Rondje door de tuin levert niks op. Waar kan ze nu toch zijn? Ook niet in het hok zit ze of onder de tafel. Snap er niks van en begin me een beetje zorgen te maken.
Dan nog maar even een handje meelwormen uit de schuur pakken.....
En wat denk je? Mevrouw zat heerlijk te relaxen op de stuur van mijn fiets. Ze keek me aan met een blik van " je hoeft je om mij echt geen zorgen te maken hoor "
Wat een lieverd is ze toch :ilove:
Baalde wel dat ik niet mijn telefoon bij me had want ik had ze graag zo op de foto gehad. Maar het belangrijkste was dat ze veilig en ongedeerd was.
T is een heerlijk stel.



http://Www.eieieiwatgebeurterbijmij.jouwweb.nl/

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 28 mei 2018 09:57

Fijn hè, kippen?! En dan inderdaad vooral die blik/ houding van: "Tttsss... er is echt niets aan de hand hoor." :nuffig:

Ikzelf ben er ook afentoe eentje kwijt: ligt er eentje in de prullenbak een ei te leggen of zit er eentje op zo'n onmogelijke plek nieuwsgierig te zijn. :roll:

Saartjebelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2018 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Saartjebelle » 28 mei 2018 10:03

Geweldig he... :ilove: :ilove:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor moriarty » 28 mei 2018 10:52

Haha... What een fijn verhaal :duimop:

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 28 mei 2018 15:45

Haha, super grappig om te lezen! Ik moet nu al lachen om mijn mini-drietal, maar het wordt helemaal hilarisch als ze dalijk groter zijn en lekker door de tuin kunnen scharrelen denk ik!

ThomasMay007
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 okt 2016 08:01
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ThomasMay007 » 28 mei 2018 16:56

Vandaag bij de kipjes, ik ga rustig op mijn gemak zoals elke dag de eitjes rapen. Ik haal de broedse kip eraf en dan zag ik 2 eitjes liggen. Dus ik pak die eitjes, maar dan laat ik er per ongeluk 1 vallen en kapot natuurlijk. Ineens was er een stormloop van kippen voor dat ei. En allemaal zitten ze daar het ei op te eten. Ik wist helemaal niet dat ze er dol op waren. Heeft iemand anders dit ook al voorgehad?

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 28 mei 2018 17:44

Oh ja, daar zijn ze hartstikke gek op. :ja:
En op yoghurt... kattenvoer... kaas...

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 28 mei 2018 21:26

Ja vinden ze lekker. Ook gekookt en gebakken. :P
Moet je overigens niet te vaak doen. Als ze doorkrijgen dat ze zelf hun eigen eitjes kapot kunnen tikken dan hoef je geen eitjes meer te rapen.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 11 jun 2018 20:15

Goede tip om een collega van een plek te krijgen waar jij wil zitten: net zo lang op de tenen van desbetreffende collega inhakken, totdat deze besluit te gaan verkassen. Gevalletje Koekie versus Pip. :roll:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 16 gasten