Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 04 aug 2016 19:17

Dagelijkse kippenverhalen: Wat maken jullie mee met de kippen:
Vannacht heeft mijn man de nacht doorgewerkt. Dus in de vroege ochtend heeft hij de kippen losgelaten en was gaan slapen. Als gewoonlijk de achterdeur op slot.
In de ochtend sta ik op. Als gebruikelijk. De keukendeur piept, als mijn vogels dan horen, roepen ze allemaal om voer. Kippen ook, verzamelen zich bij de achterdeur: hoerra, voer. Blij.
Deze morgen. Achterdeur zit in een serre, overal glas, kippen zien wat ik doe. Ik voer gepakt, probeer de deur open te maken. Shit, deur zit op slot. Even sleutel halen, loop weg en kijk om. Zes kippenkopjes met een verontwaardigd blik: wat gaan je heen met ons voer? Onvergeetlijk om te zien.

JiskaVV
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor JiskaVV » 05 aug 2016 10:38

Wat schattig om dat van die kippenkopjes te lezen :gutgut:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 05 aug 2016 11:15

Leuk idee Ekster.
Ik laat in deze vakantietijd Nano binnen overnachten in een kleine bench.
Ik denk dat hij helemaal tot rust komt want hij slaapt uren langer 's morgens omdat het donker is en hij zijn hennen niet om zich heen heeft.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 05 aug 2016 11:48

Ja, leuk Esther. Ik vind dit ook een superleuk idee voor een vast topic.
Helaas heb ik geen bijzonder verhaal te vertellen vandaag. Maar wel en wee is er natuurlijk elke dag. ;)

Een zwarte kip (Black Pearl) is al voor de vierde dag broeds. Ik denk dat ik het 'zomer'hok maar meer open ga maken zodat de wind er beter onderdoor kan. Btw. Black en Pearl zijn niet van elkaar te onderscheiden. Dus noem ik ze voortaan maar allebei Black Pearl. Ik heb er ook nog aan gedacht om een kip te een oorbel met een parel in te doen om toch te weten wie Pearl is. Black zou dan natuurlijk een gouden oorring krijgen zodat zij niet jaloers wordt. :mrnono:

Verder is Zo-e inmiddels een kip met maar een veer in de staart. Zo-e is nu al helemaal in de rui gegaan. Voordeel is dat ik Tammie en Zo-e nu in een oogwenk kan onderscheiden. Moeder en dochter lijken normaal gesproken ook heel erg op elkaar. Maar er is altijd nog een zwarte veer in een vleugel van Tammi die ze van elkaar onderscheidt.

Dan rest nog iets te vertellen over Pino en Ieni mini. De twee bazige hoofdkippen. Altijd haantje de voorste als het eten wordt opgediend. En wie een graantje durft te stelen moet een pik van deze dames durven te incasseren. En er wordt op een dag heel wat afgepikt in het Holland krielkippenhuis :gossip:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 14 aug 2016 20:12

De laatste tijd veel bekijks bij mijn kippen.
Mensen zijn verrast hoe leuk ze zijn als ze nog leven ipv op je bord liggen.
Maar levend komen ze ze nooit tegen.
Net nog Nano laten aaien door een jongentje, die had niet gedacht dat Nano zo zacht zou aanvoelen.
Nano is natuurlijk ideaal voor dat doel want een handtamme krulveerserama.
Dus best wel leuk zo.

Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Joke Kra » 15 aug 2016 18:14

Leuk topic! :duimop:

Ik heb al eens eerder geschreven over 'tevredenheids-geluidjes' die kippen maken. Zoals een poes die aan het spinnen is, maar dan net anders. Ik had Sanne en Catootje, die allebei hetzelfde hoge geluid maken in hun keel. Een rollende 'r' zal ik maar zeggen, maar dan lang gerekt ....

Helaas moest Sanne vorige maand afgemaakt worden (ze perste een tumor naar buiten!) dus heb ik een andere cochin krielkip bij gehaald. Ook deze kip maakt tevredenheids-geluiden, maar doet dat als een hinnikend paard! Echt geen gehoor .... :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 15 aug 2016 23:19

Vandaag weer eens wat nieuws meegemaakt. Ik vond voor het eerst een windei van een van mijn kipjes.

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 16 aug 2016 14:51

Hondeleven? Nee, kippenleven. Lekker liggen in de schaduw in een kuil.
Pff, moeten we vandaag ook nog een ei leggen, bazinnetje?

Afbeelding

vantijn
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2016 15:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zuid Holland

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor vantijn » 16 aug 2016 18:59

Zo zaten de kippen er bij mijn tante ook bij. Ze zaten op de grond met de ogen gesloten een beetje te mijmeren. Wel of geen ei, wel of niet. Hmm, tja denk het niet.
Een noord hollandse blauwe en een zwarte kip die net een cm lager als de NHB is. Ze wilde wel komen voor wat groenteresten uit de keuken. De kippen hadden het warm vandaag, ook in de schaduw

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 20 aug 2016 16:07

Iedere dag wat anders hier. Gisteren was Sas ontsnapt. Ze is jong, 1 jaar, en niet gekortwiekt. Sprong zo over de schutting. Rende over de weg naar de voortuinen van de overburen. Wij erachteraan door die voortuinen heen, buren kwamen naar buiten, boden aan mee te vangen, een voorbijganger ook spontaan. Maar de buurman kreeg Sas te pakken. Nu loopt ze weer rustig rond. Gelukkig, want het is een drukke weg hier.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wimary en 7 gasten