Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 27 feb 2018 15:55

Echt? Ik vind het ook heerlijk. Uiteraard moet het wel wat smeuïg zijn en een theelepel honing er door heen gaan. Anders kan ik mij heel goed voorstellen dat dit een jeugdtrauma heeft opgeleverd. :-D

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 03 mar 2018 19:24

Vanochtend sneeuw. Hok open. Eerste kip glijd naar beneden, dan 1 poot voelen, wat is dat? Daarna de tweede poot voelen, en weg, naar het eten. De andere kippen, kijken en dan weer het hok in.

Zijdehoeder
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Zijdehoeder » 03 mar 2018 23:05

Hier ongeveer het tegenovergestelde. Geen sneeuw, wel zon. Goede reden om ze naar het stuk tuin te laten waar ze van de zon kunnen genieten. De dames meteen heerlijk een stofbad nemen in de zon, maar meneer weigert de zon in te lopen. Zelfs niet om zaadjes te eten... Snap er niets van.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 07 mar 2018 15:26

Haalde vanochtend Koekie binnen... zat op mijn hand, deed haar kont naar achteren en ja hoor... de eerste dikke darmflats zat op mijn keukenvloer, kastjes, theedoek en keukendeur. :frown:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Kip La La » 07 mar 2018 15:52

Hahahahha dan gaan ze een stukje door die knietjes en hatseflats!
‘t Had ook op je hand gekund hè.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 07 mar 2018 16:28

Vergeten te melden: het zat ook deels op mijn blote voeten. :frown:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 23 mar 2018 15:05

Zo flauw: Pip heeft er een handje van om, als ze wat lekkers heeft gevonden, iedereen bij elkaar te roepen en als ze allemaal aan zijn komen rennen, het zelf snel op te eten. :frons:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 23 mar 2018 17:12

Toch wel slim.
Isabel schreef:Zo flauw: Pip heeft er een handje van om, als ze wat lekkers heeft gevonden, iedereen bij elkaar te roepen en als ze allemaal aan zijn komen rennen, het zelf snel op te eten. :frons:

Ik heb er een die dat net iets minder slim aanpakt. Black maakt ook vaak van die kijk-eens-wat-ik-gevonden-heb geluiden. Maar die is dan zo druk bezig met haar kipgeluiden dat ze het lekkers onder haar snavel laat wegpikken.

Overigens is er wel lef voor nodig om dat te doen. Je kunt als beste vriendin een paar hele felle pikken op je kop krijgen voor het stelen van een lekker hapje.

Dirkjev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 09:23
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Dirkjev » 23 mar 2018 19:39

Als ik in het kippenhok binnen komt zegt ons jongste kippetje gedag
en onze haan valt onze hond aan
hennetjes mogen harrie ( hond ) wel gelukkig :mrgreen: :mrnono:

Saartjebelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2018 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Saartjebelle » 25 mar 2018 19:17

Hoi allemaal

Wat is het toch leuk om al die "kippetjes" verhalen te lezen. Ik ga over een poosje ook meedoen want wij krijgen ook kippetjes! :cheer:
Drie zijdehoen hennetjes. Keetje, Lientje en Zusje gaan ze heten en ik hoop dat we ze binnenkort op kunnen gaan halen. Omdat een haantje echt notdone :noway: is ( niet omdat wij dat niet willen, maar omdat de buurt daar niet blij mee is ) willen we zeker weten dat het hennetjes zijn. En ja, dan moet je even geduld hebben.
Als kind droomde ik al van een huisje met een grote tuin. In die tuin liepen dan konijntjes kipjes schaapjes geitjes en ga zomaar door. En natuurlijk wilde ik een hond later.
Een hond is er gekomen, inmiddels hebben we er 2 in huis rondlopen. Een lieve ouwe muts van bijna 14 jaar en eentje van ruim 1.5 jaar oud. Het ouwtje is een kruising labrador en de jongste een basset fauve de bretagne.
Heerlijke lieverds zijn het.
Vroeger thuis had ik een hangoor konijn, erg lief beest die van mijn ouders dan los mocht lopen in de bijkeuken. Rambo heette hij. Toen Rambo een keer ziek was bleef ik van mijn werk thuis om hem te verzorgen. Als je een dier hebt dan moet je er goed voor zorgen toch ? Twee jaar geleden kwam onze dochter thuis met een klein konijntje, voor mijn verjaardag. Had ze gevonden op Marktplaats en was ze samen met haar vriendin met de bus gaan halen. Superlief natuurlijk, maar ja.. ook wel even onhandig want we moesten snel van alles voor dat beestje in huis halen.
Dochterlief wist niet wat het geslacht was, maar dat maakte toch niks uit toch?... het was toch een dotje om te zien. :hartje:
Het was echt een klein ukkie en als naam kozen we Puck. De buurvrouw had nog een binnenkooi en Puck kreeg een mooi plekje in de keuken.
Via via leerde ik iemand kennen bij ons in het dorp die veel wist van konijnen. Ze had ook een opvang voor konijnen bij haar thuis en ik heb contact met haar opgenomen voor meer info. Inmiddels is ze een goeie vriendin van me geworden en kan ik met mijn beestjes altijd bij haar terecht. Het bleek dus dat Puck een man was en dat de dame van Marktplaats ze wel erg jong verkocht had. Afijn meer doen dan goed verzorgen konden we niet.
Van haar leerde ik dus ( en ook door veel te lezen op internet ) dat een konijn ook een sociaal dier is wat niet gelukkig is als hij zijn hele leven in een klein kooitje moet leven. Een konijn moet ruimte hebben om zijn pootjes te kunnen strekken, om een binkie te kunnen maken, om patsboem zijn eigen languit om te kunnen laten vallen, om met een soortgenootje samen te kunnen leven ( lees man en vrouw samen ) om elkaar te kunnen wassen en poetsen .... en ga zo maar door. Dat wetende hebben we onze Puck laten " helpen " en zijn we bij een konijnenopvangcentrum wezen kijken welk vrouwtje bij hem pastte.
Het werd Bibi. Bibi was een langharig konijn, gevonden op straat ( gewoon gedumpt dus ) en door buurtbewoners gevangen en uiteindelijk bij de opvang terecht gekomen. Bibi zat er al meer dan een jaar. Heel veel mensen vonden het langharig konijn erg leuk maar de meeste wilde haar niet omdat ze elke week een keer geborsteld moet worden en omdat ze langer haar heeft beter binnenshuis gehouden kan worden.
Ik viel als een blok voor haar en ook de klik met Puck was er dus nam ik dr mee naar huis. Toen mijn man haar voor het eerst zag moest hij erg lachen.... ze zag er inderdaad ook best wel raar uit. Op een leuke manier dan. Haar oortjes zijn net satelieten :lolbord:
Onze dochter was er ook gelijk verliefd op.
De eerste tijd hebben ze samen in de keuken gezeten. Bibi kwam de kooi niet uit en vond alles erg spannend. Ze liet zich wel aaien en ook het wekelijkse borstelen vond ze niet erg. Al snel begon ze aan ons en alle dagelijkse geluidjes te wennen en toen zijn we langzaamaan verhuisd naar de logeerkamer boven.
Nu zitten ze dus gezellig saampjes op de logeerkamer. De kooi is er niet meer nodig en ze hebben dus een heerlijke plek om rond te huppelen. Er staat wel een grote bak in de kamer en daar poepen en piesen ze in. Er liggen wel wat keutels op de vloer, maar die veeg ik elke dag op.
Soms ligt er een plas op het matje wat voor de bak ligt maar ach... de wasmachine is geduldig.
.............. wordt vervolgd


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten