kip en hond

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
sandra ruitenbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2018 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: kip en hond

Berichtdoor sandra ruitenbeek » 20 jan 2018 10:20

oke ga proberen een filmpje te maken.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: kip en hond

Berichtdoor Kip La La » 20 jan 2018 10:32

Ik vind het helemaal niet zo vreemd als de anderen het vinden, misschien met dit verschil dat het hier om een hond gaat maar mijn katten zijn niet voor niets beducht voor de kippen terwijl ze ze makkelijk zouden kunnen aanvallen en opeten.
De katten weten natuurlijk dat dat niet mag omdat de kippen van mij zijn.
Maar achtervolgingen of aanvallen van achteren en schoppen onder de kont krijgen zijn hen niet vreemd!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: kip en hond

Berichtdoor jantien » 20 jan 2018 11:21

Hen toont hanengedrag, je weet in ieder geval zeker dat het een hen is?
Als de hond verder niet doet en het blijft bij een beetje gepik van de hen (haan?) zou ik het zo laten.
Maar ben wel benieuwd naar het filmpje waarop hetgedrag te zien is, het zegt vaak meer dan woorden...

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: kip en hond

Berichtdoor Eljeehaa » 20 jan 2018 11:30

Ach ... filmpjes ... altijd leuk .... maar net zoals KLL vind ik het ook niet zo vreemd. Maar het ligt heel veel aan de hond, blijf ik van mening. Die laat zich teveel intimideren door de kip (en ook hennen - vooral broedse - jagen soms honden weg. Als de hond dat toelaat .... zoals fazanten en eenden dat soms met vossen (proberen te) doen, of zwanen en ganzen met zelfs wolven ... (NatGeo). Dat komt dus niet alléén in het wild voor .... Hier het toeval met een timide hond (wellicht omdat het baasje teveel gehamerd heeft op wat wel en niet mag?) en een stuk chagrijn van een hen .... en ook dat kennen we bij meer dan alléén hennen ... ;)
Ik zou me er niet te druk over maken, als ik jou was. Gewoon even zelf de hen terecht wijzen en je hond bevelen te blijven en niet weg te lopen ... komt dan vanzelf wel goed.
Bekijk het anders positief .... dappere vos die dan doorzet ....

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: kip en hond

Berichtdoor Wyan » 20 jan 2018 13:16

Het ene ras is het andere niet. Je hebt hele tamme kippen en gemakkelijke honden. De Wyandotte is behoorlijk tam, datzelfde geld voor onze Boxer. Ze vinden alles prima :duimop: . Het zou kunnen dat de aanvallende kip een haan is...

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: kip en hond

Berichtdoor Trea » 01 feb 2018 13:28

Ik ben nog steeds benieuwd naar een filmpje. Wil je nog tips hoe je dat hier kan delen.?

sandra ruitenbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2018 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: kip en hond

Berichtdoor sandra ruitenbeek » 02 feb 2018 07:28

Sorry maar filmpje is nog niet gelukt vanwege drukte( overlijden schoonmoeder).
We hebben namelijk een pup erbij een dwergteckeltje en de hen ging ook op de pup af.
We hebben de tuin nu in 2 gedeeld en dat gaat goed.
En de hen is zeker geen haan.
Maar bedankt allemaal voor jullie reacties.
Als de pup groter is ga ik het weer proberen allemaal in 1 tuin en kijken wat er dan gebeurt.

Groetjes Sandra

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: kip en hond

Berichtdoor Fryske » 02 feb 2018 13:36

Gecondoleerd met je schoonmoeder!

Je zou denken dat de hen het probleem is.
Wordt moeilijk afleren denk ik.
Voor de pup lijkt het mij belangrijk om met de kipjes op te groeien. Ander krijg je straks net als bij ons dat de hond niet bij de kippen kan. Vind dit zo spijtig...Maar vooral Pelle pakt ze zeker!

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: kip en hond

Berichtdoor Eljeehaa » 02 feb 2018 15:21

sandra ruitenbeek schreef:Sorry maar filmpje is nog niet gelukt vanwege drukte( overlijden schoonmoeder).
We hebben namelijk een pup erbij een dwergteckeltje en de hen ging ook op de pup af.
We hebben de tuin nu in 2 gedeeld en dat gaat goed.
En de hen is zeker geen haan.
Maar bedankt allemaal voor jullie reacties.
Als de pup groter is ga ik het weer proberen allemaal in 1 tuin en kijken wat er dan gebeurt.

Groetjes Sandra


Gecondoleerd Sandra ... verwerken hiervan is veel belangrijker dan welk filmpje dan ook .... Neem daarvoor je tijd ....
Heb Ziiten denklen ... ja ... soms lukt dat .... :frons: Zou je de hen die aanvalt in een kleine gazen omheining kunnen zetten voor een weekje ....? De honden samen los laten ... Wellicht als je haar de kans ontneemt te reageren en de honden niet uit schrik hoeven weg te lopen, dat je van de ene kant de honden leert niet telkens weg te schrikken en van de andere kant de hen ontmoedigt om aan te vallen ... zo geef je ze in elk geval een betere kans om beter aan elkaar te wennen .... Lijkt me de moeite van het proberen waard ....

danielb
Berichten: 7153
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: kip en hond

Berichtdoor danielb » 02 feb 2018 21:35

hennetje lijkt mij wel een goed moederkloekje voor in de toekomst :gutgut:
wat voor ras is het?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 4 gasten