Sebright trio ?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
koi1206
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2018 08:37
Land: Belgie
M/V: M

Sebright trio ?

Berichtdoor koi1206 » 09 mei 2018 17:49

Eindelijk is het hok zo goed als klaar en kunnen we kippen aanschaffen. Naast 4 legkippen zouden we een 3 tal sebright kippen nemen.( 2 hennen en 1 haan). We stellen ons echter de vraag of de haan niet al te lawaaierig is? We wonen namelijk in een wijk en zouden niet graag last krijgen met de buren. Kan iemand hier enige uitleg over verschaffen. Zijn ze luidruchtig en zo ja kraaien ze dikwijls of nirt.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sebright trio ?

Berichtdoor Isabel » 09 mei 2018 18:59

Dat is lastig om te zeggen. Het is een kleine haan, nogal een verschil met bijvoorbeeld een Brahma. Maar gekraai zal je, en de buurt, gaan horen. En hoeveel en hard dat is... :geenidee:
Overigens... het is ook subjectief: wat de een hard vindt, vindt de ander zacht.

Ik woon zelf in een drukke wijk en heb daarom geen haan. Daarintegen heb ik wel een hen die afentoe kraait. :roll:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Sebright trio ?

Berichtdoor jantien » 11 mei 2018 09:23

Sebright haantjes hebben een heel schel en fel kukeltje.
Ik zou het zeker niet doen in een woonwijk!

koi1206
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2018 08:37
Land: Belgie
M/V: M

Re: Sebright trio ?

Berichtdoor koi1206 » 11 mei 2018 17:51

Bedankt voor de reaktie's. Zaldan maar geen haan nemen en maar 3 kippetjes in de plaats. Of zijn er nog suggesties voor andere sier kippen?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sebright trio ?

Berichtdoor Trea » 11 mei 2018 22:47

Ik denk dat je het t leukst is om een paar verschillende rassen te kiezen. Eventueel mixkippen. Of een ras met verschillende kleuren. En dan voor de wat grotere krielen met een niet al te groot hok en tuin te gaan als je ook graag redelijke eitjes wilt.

Kijk eens bv. eens bij een een tentoonstelling of een diren/pluimveehandel om te zien wat je leuk vind of vraag iemand die (ras)kippen te koop heeft of je mag komen kijken.

Je kunt ook gewoon beginnen met 3 of 4 kippen en eerst een kijken hoe dat gaat.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten