Kippenleek en wat vragen!

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Jannekje7 » 21 jul 2018 13:48

Wat een lekkere bolletjes.

Ik heb de voersilo en watersilo op een stoeptegel staan, want die tutten hebben een onbedwingbare drang om te graven om die voersilo heen, en dan wordt het dus één grote troep. Nu op die tegels, werkt het beter :)

Danica
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Danica » 25 jul 2018 16:37

Goeie tip janneke! Mijn man heeft het nu opgehangen en dat gaat al beter. De ren is helaas gewoon snel vuil door de ontlasting, we hadden gehoopt dat ze sneller al de tuin in kunnen maar tot nu toe kan het helaas alleen als wij er bij zitten. We hebben al meerdere keren gehad dat de buurt katten, en 1 x onze eigen kat gericht achter de kippen aanjoegen en ze probeerde te pakken. Daar ben ik zo van geschrokken, we moesten zelfs 2 x een kat uit de ren plukken. We proberen ze uiteraard zo vaak mogelijk eruit te laten maar werken beiden en hebben een zoontje van 2. Druk dus.
Mijn man is als een gek aan het werken aan een oplossing, de hele tuin (20 x 6)wordt bovenop de schutting afgeschermd met schrikdraad. Maarja, dat kost even tijd. Zodra dat er is mogen de dames los gedurende de dag.

Verder genieten wij heel erg van de chickies! Maar ik zal het fijner vinden als ze straks meer vrijheid hebben, heb ze niet genomen voor in een "kooitje"

Danica
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Danica » 25 jul 2018 16:38

Goeie tip janneke! Mijn man heeft het nu opgehangen en dat gaat al beter. De ren is helaas gewoon snel vuil door de ontlasting, we hadden gehoopt dat ze sneller al de tuin in kunnen maar tot nu toe kan het helaas alleen als wij er bij zitten. We hebben al meerdere keren gehad dat de buurt katten, en 1 x onze eigen kat gericht achter de kippen aanjoegen en ze probeerde te pakken. Daar ben ik zo van geschrokken, we moesten zelfs 2 x een kat uit de ren plukken. We proberen ze uiteraard zo vaak mogelijk eruit te laten maar werken beiden en hebben een zoontje van 2. Druk dus.
Mijn man is als een gek aan het werken aan een oplossing, de hele tuin (20 x 6)wordt bovenop de schutting afgeschermd met schrikdraad. Maarja, dat kost even tijd. Zodra dat er is mogen de dames los gedurende de dag.

Verder genieten wij heel erg van de chickies! Maar ik zal het fijner vinden als ze straks meer vrijheid hebben, heb ze niet genomen voor in een "kooitje"

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Jannekje7 » 25 jul 2018 22:45

Hoe groot is het rennetje dan? Hier stinkt 't echt niet en dat met deze temperaturen....

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Trea » 26 jul 2018 00:10

Als het gaat stinken dat is er iha te weinig ventilatie in het hok. Heel veel standaard hokken hebben veel te weinig ventilatie.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23013
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Kip La La » 26 jul 2018 07:52

Wij halen hier zodra we poep zien liggen het weg en dan even de hark door het zand.
Vliegen gaan vaak juist op hele kleine poepjes zitten maar van een grote zijn ze ook niet vies.

Danica
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Danica » 26 jul 2018 10:57

Wij halen 1 x per week de zandlaag weg en doen er dan een nieuwe zandlaag. Maar de ren is rondom helemaal open dus lucht zat lijkt mij :duimop:
Maar! Ik heb een heel goed neusje, dus dat zal het probleem wel zijn.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor jantien » 26 jul 2018 11:05

Trea schreef:Als het gaat stinken dat is er iha te weinig ventilatie in het hok. Heel veel standaard hokken hebben veel te weinig ventilatie.


Lezen Trea :bril:
Het gaat om de ren!

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Jannekje7 » 26 jul 2018 13:59

jantien schreef:
Trea schreef:Als het gaat stinken dat is er iha te weinig ventilatie in het hok. Heel veel standaard hokken hebben veel te weinig ventilatie.


Lezen Trea :bril:
Het gaat om de ren!

Maar daarom, hoe groot is de ren dan? Met veel kippen op weinig ruimte kan ik me de stank voorstellen. Ik had eerlijk gezegd ook wel stank verwacht in onze ren, maar helemaal niks hoor. Is maar zo'n 10m2, maar ze lopen ook wel veel los :)

Danica
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenleek en wat vragen!

Berichtdoor Danica » 26 jul 2018 15:39

Ik moest even rekenen, maar de ren is zo'n 3m lang en 2 'm breed.ik weet dat het niet genoeg is, maar was dus de bedoeling dat ze los gingen de hele dag. Maar er wordt hard gewerkt aan de schutting, het is gauw klaar!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten