Vleeskippen als gezelschapsdieren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Isabel » 28 sep 2018 17:47

:duimop:

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 01 okt 2018 21:38

Even een update hoe het met de kippetjes gaat die we zelf houden;
Sienna is een zeer rustige, lieve dame en komt goed overeen met onze schaapjes. Ik ben benieuwd of ze grotere eieren zal leggen dan de batterijkippen, want ze is een beetje groter en breder dan hen. :eitje:

Avicii krijgt prachtige veren, een soort koekoekspatroontje op zijn zadelveren. Ik kan niet wachten tot hij zijn volwassen kleur heeft! Welke kleurslag zou dit zijn? Ik heb er geen verstand van, maar vind hem wel heel mooi. :mrgreen: Verder is hij ook een hele lieve haan, de rustigste van de 9 broers is het. Soms krijgt hij wel ruzie met Lukaku.
Hier de foto's:
https://imgur.com/a/lgikjWv

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Kip La La » 01 okt 2018 21:56

Superlief.
Imgur...raak ik altijd weer een half uur in verdwaald. :puh2:

Gebruikersavatar
Hollands krieltje
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 jul 2011 11:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Hollands krieltje » 02 okt 2018 23:28

Mooie dieren idd! Zien er helemaal niet vlezig uit..

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 04 nov 2018 21:27

Hallo allemaal!
Jammer genoeg is onze Frodo vrijdag overleden. :huil: Hij bleef verzwakken en at steeds minder... Een week of 2 geleden heeft hij nog erg goed gegeten, toen zat hij actief rond zich te kijken. Maar vanaf dan ging het bergaf. Natuurlijk heeft hij in het tuinhuisje mogen zitten met dat slechte weer, maar daar zag hij de rest niet.

Met de rest gaat het goed, de broers maken wel af en toe ruzie... Gister zat Naughty's kammetje onder het bloed. Normaal gezien zal hij deze week naar zijn nieuwe thuis gaan :duimop: . Lukaku wordt een gentleman voor de hennen, maar niet voor zijn broers. Dit is het haantje die Naughty heeft verwond. We proberen het in het oog te houden. Ook Sienna en Avicii doen het goed met de andere hennetjes.

Nu we grotere kippen hebben, is het nachthok te klein geworden om alle beestjes erin te krijgen. Daarom hebben ze een nieuw hok gekregen! Het was eigenlijk een opberghokje, maar met een kattenluikje en stro erin is het een prima kippenhok. Het is van PVC en we kunnen erin rechtstaan. Best handig, je kan het vuil er gewoon uitspoelen.

Groetjes Loustalet

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 06 nov 2018 21:45

Naughty heeft een ideaal huisje!

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 11 nov 2018 20:32

Lukaku heeft ook een perfect huisje!
Hij begon al te kraaien, nu ja, pogingen tot. :mrgreen:
Nu zijn er alleen nog de kippen die we houden! Ik had nooit gedacht dat het zo vlot zou gaan.
Waarschijnlijk gaan we volgende lente op zoek naar 2 hennetjes die het toompje mogen vervolledigen (Orpingtons of barnevelderjes al we ze vinden).

Groetjes Loustalet!

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Kip La La » 11 nov 2018 20:42

:gossip: Wat zei hij dan bij de pogingen tot: :halloo: Lukakuuu in plaats van Kukelekuuu?
:duimop:

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 12 nov 2018 13:21

:lachrol: :lolbord:

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 23 dec 2018 22:38

Hey hey hier ben ik weer!
Intussen kan Avicii heel erg luid kraaien! Hopelijk klaagt de buurt niet :gutgut: ...
We hebben een nieuw hok, het is een opberghokje van PVC met een kattenluikje erin. Best handig: makkelijk te poetsen en het vuil is gewoon met de tuinslang af te spuiten. Maar... Aangezien Avicii een plofkippetje is, kan hij niet meer door het luikje naar binnen :lol: . Hij mag langs de mensendeur.

Sienna (en ook Avicii) is toch een maatje groter dan de batterij kippen. K'zit ondertussen te wachten op haar eerste ei. In de lente zou ze moeten beginnen leggen, maar ik denk dat ze al een windei heeft gelegd. Ik vond een oversized ei zonder schaaltje in het legnest!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten