Welk soort kip past het meest bij ons

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Marziozie
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 aug 2018 16:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Marziozie » 15 aug 2018 22:03

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Tot zover zat ik zelf te denken aan Wyandotte's. Hoe spreek je dat nou eigenlijk uit? Op zijn Engels of gewoon Nederlands?
Cochinkrieltjes lijken me een beetje hetzelfde soort kip.
Zijdekrieltjes lijken me ook erg leuk, en een mooi apart uiterlijk. Mijn dochter had de zijdekriel die we op de camping zagen 'Plofkip' genoemd. Mochten we voor de zijdekrieltjes gaan zal deze naam zeker gebruikt gaan worden voor 1 van onze kippen.
Van een sabelpootkriel had ik nog nooit gehoord. Mooie kip, beetje de knuffelversie van een Brahma.

Schootkip klinkt een stuk leuker als knuffelkip, die houden we erin.

Gebruikersavatar
ChickenChick
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2017 17:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor ChickenChick » 16 aug 2018 00:14

Ik ben een beetje bevooroordeeld, maar Faverolles krielen voldoen prima aan je wensen. Mijne bemoeien zich overal mee, komen lekker bij je zitten. En ze zien er ook nog eens heel grappig uit :ilove:

Marziozie
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 aug 2018 16:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Marziozie » 21 aug 2018 17:56

Die zien er idd wel een beetje apart uit, met die dikke nekkies.

Gebruikersavatar
Pepone
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 mar 2018 19:27
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Pepone » 21 aug 2018 18:16

Tot zover zat ik zelf te denken aan Wyandotte's. Hoe spreek je dat nou eigenlijk uit? Op zijn Engels of gewoon Nederlands?


Op z'n Engels?
https://www.youtube.com/watch?v=XTlpvvsFWXc

Groet, Ron.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Roan12 » 21 aug 2018 18:23

Ik zeg het gewoon op z'n Hollands, Wyandotte (wie-andotte).

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Jannekje7 » 22 aug 2018 08:12

Ik had dezelfde eisen als jij en wilde bovendien kippen die rustig zijn bij kinderen. Ik heb gekozen voor cochin, omdat ze ook wat minder zouden graven door de pootbevedering.

Ondertussen heb ik nu vanaf dit voorjaar 3 cochin krieltjes. Super leuke relaxte kippen. Twee ervan komen sinds kort op schoot. Nummer drie houdt niet zo van die polonaise aan haar lijf, maar zij is dan weer het fotomodel onder de kippen, dus zij mag wel wat divagedrag vertonen :mrgreen:
Qua het graven vind ik het ook wel meevallen. Ik heb op de kinderboerderij wel eens kippen zien graven alsof ze mijnwerkers waren. De mijne graven ook wel, maar het zijn meer duitsers op een strand: kuiltje graven om vervolgens lekker in te gaan liggen ;)

Nouja, dus ik ben erg blij met mijn verenbolletjes! Vrolijke rustige kipjes. En ik had me verkeken op hoe grappig ze zijn! Kippen zijn zo grappig!

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Wyan » 06 sep 2018 10:04

Marziozie schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden.

Tot zover zat ik zelf te denken aan Wyandotte's.....

Ik heb 3 Wyandottes. Het zijn beslist niet de tamste kippen, althans niet die van mij. Ik krijg ze bijna niet te pakken. De mijne worden ook niet snel broeds, ze zijn bijna anderhalf jaar en nog niet broeds geweest.

MevrouwB
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018 18:40
Land: NEDERLAND
M/V: V

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor MevrouwB » 06 sep 2018 20:14

Hallo!
Ik zeg 100% cochin(kriel). Echte kroelhuisdieren. En het hennetje legt hele kleine lieve eitjes.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Wyan » 06 sep 2018 20:28

MevrouwB schreef:Hallo!
Ik zeg 100% cochin(kriel). Echte kroelhuisdieren. En het hennetje legt hele kleine lieve eitjes.

Een goede keus. Dat is idd een leuk vriendelijk kippetje. Mijn zoon heeft ze, ze zijn ontzettend tam, scharrelen constant om je heen... en je kunt ze zo oppakken.

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk soort kip past het meest bij ons

Berichtdoor Jannekje7 » 06 sep 2018 23:11

Dat, en ergens halen bij een liefhebber waar ze als kleintje al veel contact met mensen hebben. Scheelt de helft.
Mijn cochinnen worden overigens niet graag vastgepakt, maar 2 van de 3 springen geregeld op schoot, zeker als je ze daarvoor wat lekkers aanbiedt. De andere vindt het dan weer leuk om op onze tuinbank te gaan zitten en naar binnen te kijken wat wij aan 't doen zijn. Heel grappig zo'n kip voor je raam. :ilove:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten