Geslacht kuikens

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor hylke » 21 aug 2018 21:57

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik zal de hoop nog even vasthouden! Morgen zal ik nog wel een paar foto’s sturen.

hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor hylke » 22 aug 2018 22:44

Hallo allemaal,

Hier de tweede ronde foto’s. Hopelijk is het geslacht hierna vast te stellen. Ik heb voor de zekerheid ook nog een foto gemaakt van een pootje met het bobbeltje. Het zit bij alle kuikens op dezelfde plek op alle poten.

Plaats Bobbel:

Afbeelding

Kuiken 1: hiervan zijn de kopversierselen na vorige week nog flink wat roder geworden. Voor vergelijkingsmateriaal zet ik toch een paar foto’s van hem erop:

Afbeelding

Afbeelding

Kuiken 2: s niet meer duidelijk de kleinste, maar nog steeds wel iets kleiner dan de rest. Ik denk nog steeds dat het een haantje is, door zijn houding:

Afbeelding

Afbeelding

Kuiken 3: is de dikste van de vier, hierdoor ga ik ervan uit dat het een haan word:

Afbeelding

Afbeelding

Kuiken 4: hiervan dacht ik eerst dat het een hen ging worden, maar de kam is al roder dan die van voorgaande twee lijkt het:

Afbeelding

Afbeelding

Als er meer foto’s nodig zijn zegt u het maar, dan zal ik er nog een paar maken. Hopelijk is het straks duidelijk of het echt vier hanen zijn, of dat er toch nog een hennetje tussen zit. Alvast bednkt voor uw antwoorden,

Groeten hylke

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor Fryske » 23 aug 2018 08:18

Bij twee ga ik nog steeds van hen. De anderen hebben idd rodige kammetjes maar nog steeds zie ik niet echt rode lelletjes. Zou je de foto's zo kunnen maken als hieronder? Je kan dan duidelijk de kam en lelletjes zien.

Ben echt nog steeds niet overtuigd.

Afbeelding
Afbeelding

hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor hylke » 23 aug 2018 17:51

Hallo Fryske, bedankt voor de reactie. Ik zal morgen proberen zulke foto’s te maken.

hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor hylke » 25 aug 2018 00:16

Sorry, had het vandaag een beetje druk, dus foto’s maken is er niet meer van gekomen. Ik ga mn best doen dit weekend even foto’s te maken.

hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor hylke » 28 aug 2018 00:48

Ik heb besloten maar gewoon geduld te hebben. Ze hadden echt geen zin in foto’s, dus alles was wazig of uit de verkeerde hoek genomen. Hopelijk zal de tijd het leren, welk geslacht ze gaan krijgen. ;) .

In ieder geval wil ik iedereen die geantwoord heeft bedanken voor de hulp :duimop: .


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten