Sussex krielkippen kopen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Trea » 16 okt 2018 10:53

Tabakstelen werken enigzins preventief. Maar het is geen bijzonder goed afwerend middel. Blijf iig steeds wekelijks controleren of er geen bloedluizen in je kippenhok zitten. Met warm weer is dat echt een must-do.
Zelf strooi ik ook een laag zand gemengd met diatomeeënaarde onder het strooisel in de legnesten en heb alle kieren ingesmeerd met een papje van diatom met water.

Flori
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 sep 2018 10:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Flori » 16 okt 2018 11:06

Ik zal uitzoeken wat diatomeeënaarde is. ik heb het hok voordat de kippen kwamen met ingespoten met anti luizen middel.
Tot 2 maanden geleden had ik nog nooit van bloedluizen gehoord :-)

Mijn kippen zijn ongeveer 20 weken oud. Klopt het dat ze dan pas in het voorjaar eitjes gaan leggen?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Trea » 16 okt 2018 11:15

Finecto +? Daar zit ook diatom in.

Met 20 weken heb je nog best kans op eerste eitjes. Mijn kipjes van begin mei legden vorige week ook voor t eerst.

Flori
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 sep 2018 10:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Flori » 16 okt 2018 11:34

Ik heb halamid voor schoonmaken hok. En een spuitbuds ardap tegen ongedierte en nog een fles bloedluis liquid met als werkzame stof Silica.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Trea » 16 okt 2018 12:05

Je bent zo te lezen goede klant voor de dierenpharma en de welkoop of zoiets.

Ardap is dacht ik biologisch gif. Houdt iig de wachttijd voor de eieren aan.
Silica is zoiets als diatom. Er zijn daarvan enkele varianten die niet allemaal geschikt zijn. Deze ken ik niet.

Zelf gebruik ik gewoon klok afwasmiddel om schoon te maken. Dat is biologisch afbreekbaar. En daarnaast alleen een schep, borstel en diatom. Kost me ca 10 euro per jaar.

Flori
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 sep 2018 10:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Flori » 16 okt 2018 12:50

:-)
Ach, ik ben nieuw in het kippen houden en wil het goed doen.

Anne Kip
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019 13:19
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Anne Kip » 30 okt 2019 11:28

Jan Bollen schreef:katten doen niks aan volwassen kippen. Je moet de kippen zo tussen licht en donker langzaam richting het hok leiden zodat ze zelf de ingang zien dan vinden ze het morgen wel zelf.

Onze kater kwam een keer thuis met een dode buurkip in zijn bek. Deze kip was vele malen groter dan hijzelf. Dit gaat dus niet altijd op Jan...

Anne Kip
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019 13:19
Land: Nederland
M/V: V

Re: Sussex krielkippen kopen

Berichtdoor Anne Kip » 30 okt 2019 11:48

Het klopt dat deze kippenhandelaar uit Harmelen niet deugt. Hij verandert op Marktplaats van naam en woonplaats, zegt kippen in te enten maar doet dit niet, verkoopt zieke kippen die te weinig ruimte hebben en stinken. Erg zielig voor deze beestjes… Onderaan zijn advertentie schrijft hij dat je je “oude” kippen bij hem in kunt leveren, alsof het wegwerpartikelen zijn. Waarom zou je dat überhaupt willen doen? Je levert je “oude” hond toch ook niet in?
Ik heb bij marktplaats een melding van zijn malafide praktijken gedaan. Ik wil iedereen die om kippen geeft vragen hetzelfde te doen. Onderaan zijn advertenties staat daarvoor een linkje. Hoe meer meldingen, des te groter de kans dat hij niet meer mag adverteren. Marktplaats lijkt me zijn grootste afzetkanaal. Alle beetjes helpen om het deze oplichter lastiger te maken. Alvast bedankt, medekippenliefhebbers!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten