Nieuwe kippen andere leeftijd mogelijk?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Mite00
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2018 16:47
Land: Nederland
M/V: M

Nieuwe kippen andere leeftijd mogelijk?

Berichtdoor Mite00 » 12 jan 2019 21:09

Hoi,

Wij hebben een aantal jaar geleden kippen gekocht en om door verschillende omstandigheden hebben we nu nog maar 1 hen over. We willen daarom zo snel mogelijk nieuwe hennen erbij plaatsen. We hebben nu een Orpington kriel hen van circa 3 jaar oud. Ik heb gelezen dat alle bijkomstige factoren een rol spelen bij de integratie en daarom willen we een zo goed mogelijke match vinden voor ons kipje.

Nu de vraag: onze overgebleven hen is circa 3 jaar oud, misschien iets ouder. Moeten de nieuwe hennen ook van die leeftijd zijn om een goede match te vormen of kunnen we net zo goed hennen van "3 tot 12 maanden" erbij plaatsen? Dat is namelijk een leeftijdscategorie die veelal aangeboden wordt.

Daarnaast krijg ik de indruk dat er verschillende formaten Orpington kriel zijn, of is dat optisch bedrog van hoe de foto's van de aanbieders gemaakt zijn? Sommige lijken op de foto namelijk zo statig en fors terwijl die van ons meer een knuffelbaar formaat heeft :P

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe kippen andere leeftijd mogelijk?

Berichtdoor Roan12 » 12 jan 2019 22:33

Jonge hennen kun je gerust bijzetten. Een leeftijd van 3 maanden vind ik nog wat jong, maar minimaal 6 maanden oud kan wel.

Orpington krielen worden, naar wat ik zie op tentoonstellingen, wel steeds forser. Maar fokkers zijn wel druk om daar op te letten en fokken. Dus dat ze weer wat kleiner worden zoals het standaard vraagt. Foto's kunnen altijd anders eruitzien dan in het echt. Je zou altijd kunnen vragen of je even een keer mag komen kijken om zelf te oordelen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten