Welk kippenras zijn deze kippen?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Melvindebosschere
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2023 12:11
Land: Belgie
M/V: M

Welk kippenras zijn deze kippen?

Berichtdoor Melvindebosschere » 25 sep 2023 23:24

[img][img]https://i.postimg.cc/mhnp5Y86/IMG-20230924-112014.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/img]

Beste leden,
Mijn nonkel heeft een paar maanden geleden 6 kippen gekocht voor 165€. Nu wil hij deze verkopen, maar nu zou hij graag het juiste ras vermelden bij het artikel, hierdoor kunnen we ook de juiste prijs bepalen. Hij heeft duidelijk teveel betaald. Ik vermoed dat het Ukkulse baardkrielen zijn, het zijn vrij kleine kippen met duidelijke veren aan de poten. De geslachten zijn ons ook onbekend, kan ik dit bepalen aan bepaalde kenmerken? Hopelijk zijn er hier enkele ervaren leden die mij mijn info kunnen verschaffen. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Melvin.

Pearlsofpassion
Berichten: 4380
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welk kippenras zijn deze kippen?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 25 sep 2023 23:29

Heb je ukkelse baardkrielen al eens gegoogled? Die zien er echt heel anders uit.

Dit zijn cochin krielen.
Al vind ik sommige poten nog redelijk kaal. Maar nee, geen twijfel. Kunnen evt nog kruisingen zijn, maar alleszinds een behoorlijke portie cochin kriel.
En voor zover ik kan zien ook enkel hennen.

165 euro is te veel voor 6 samen, maar nu ook niet zo overdreven te veel. 20 euro per hen zie je toch vaak voorbij komen. Hangt er ook vanaf hoe oud ze zijn. Hennen van een jaar, die dus nog jong zijn maar al leggen, zijn het duurst.
Ze zijn wel niet in topconditie, misschien beetje in de rui. Daardoor zie je moeilijk hoe het verenkleed er normaal uit zou zien.

Melvindebosschere
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2023 12:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welk kippenras zijn deze kippen?

Berichtdoor Melvindebosschere » 26 sep 2023 11:32

Hartelijk dank voor de info.

Met vriendelijke groet,
Melvin.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten