Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 1035
Lid geworden op: 04 nov 2002 21:43
Land:
M/V: V
Locatie: vriezenveen/wageningen

Berichtdoor bram » 08 apr 2005 14:50

Ben het helemaal met jullie eens als er gezegd wordt dat er betere manieren zijn om een kippenboutje te verkrijgen, maar ik vind ook dat er weer schandalig overdreven wordt.
Het zit er dik in dat het me niet in dank wordt afgenomen , maar ik wil toch even het een en ander nuanceren.

Ten eerste worden die kippen inderdaad in 'trosjes' gevangen en in kisten gestopt, maar daarbij kijkt men wel uit dat ze geen botten breken. Wanneer er namelijk kippen met gebroken poten ofzo worden geconstateerd moet de boer een heffing betalen, dus hij kijkt wel uit, al was het alleen maar voor zijn eigen portemonnee.

Daarnaast is het zo dat iedereen nu wel roept dat het zo schandalig is, maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen die nu zo hard roepen in de supermarkt een kip zouden kopen die twee á drie keer zo duur is. Ik durf wel te beweren dat dat er bijzonder weinig zijn.

Gebruikersavatar
kippig
Berichten: 358
Lid geworden op: 08 okt 2004 15:39
Land:
M/V: V
Locatie: omgeving Breda

Berichtdoor kippig » 08 apr 2005 15:56

bram schreef:Daarnaast is het zo dat iedereen nu wel roept dat het zo schandalig is, maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen die nu zo hard roepen in de supermarkt een kip zouden kopen die twee á drie keer zo duur is. Ik durf wel te beweren dat dat er bijzonder weinig zijn.


Ik wel! Gewoon niet zo vaak en veel vlees/kip eten ;)

niels
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:27
Land:
M/V: V

Berichtdoor niels » 08 apr 2005 17:10

Echt niet om aan te zien :(
Zijn die mensen vergeten dat ze met dieren bezig zijn?????????????!!!!!!!!!!!
Zij zijn misschien zelf geen mensen of ze hebben waar hun hart moet zitten een steen steken. Ge moet toch wel zielig zijn om da werk te willen doen.

Gebruikersavatar
fellam
Berichten: 198
Lid geworden op: 04 mar 2004 20:36
Land:
M/V: V
Locatie: Tienen

amai

Berichtdoor fellam » 08 apr 2005 19:29

Hier ziet U dat het niet zo nauw steekt een kippen pauwtje te breken
een schande is he

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp ... ys&pos=fp3

Feli

Gebruikersavatar
martin marcel
Berichten: 2067
Lid geworden op: 31 mei 2004 11:22
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost- Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor martin marcel » 08 apr 2005 20:33

Hier nog enkele bestialiteiten, uit dezelfde site als hoger,gedraaid door een 'undercover'/candid camera, plaats van het gebeuren :
de 'Kentucky Fried Chicken' factory.


Het bleef reeds dagen op mijn humeur en netvlies hangen,al was het maar door die snavelknipper.






Afbeelding






mms://a805.v9135e.c9135.g.vm.akamaistre ... ng_med.wmv



mms://a805.v9135e.c9135.g.vm.akamaistre ... eb_med.wmv



mms://a805.v9135e.c9135.g.vm.akamaistre ... fc_med.wmv

Shirley
Berichten: 640
Lid geworden op: 22 dec 2004 21:18
Land:
M/V: V

Berichtdoor Shirley » 08 apr 2005 22:58

Kippen doodgooien en vertrappen (ze hebben er plezier in!), nou, ik wou dat ik het niet gezien had. Ben bijna misselijk...
:kots:
Dierenmishandeling, het zal nooit stoppen, altijd wel ergens waar het gebeurd. Je zou ze toch persoonlijk willen afschieten, die debielen! :2gunfire:

WAARDELOOS dat wij zo

MACHTELOOS toekijken...

:huil:

Gebruikersavatar
martin marcel
Berichten: 2067
Lid geworden op: 31 mei 2004 11:22
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost- Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor martin marcel » 09 apr 2005 00:23

Ik vind het zo erg, dat het bekijken ervan me haast gevoelloos maakte.

Pas dagen later kwam de pijn als een terugslag, ook pijn uit verdrietige onmacht.

Weet eigenlijk niet wat zeggen,


- alleen dat alle forummers het zouden moeten uitkijken ( ook al zitten er in de 3 delen herhalingen) opdat je gewoon zou weten dat dierenmishandeling wrede realiteit is en blijft.
Opdat je zou weten! Opdat het lijden van deze kipjes nog ergens zinvol en niet totaal zinloos was.

Deze beelden werden verleden zomer gedraaid, maar dit debiele gebeuren herhaald zich nog ieder dag, in dit beschaafde land: de U.S.A.

De machtige geldmachine van Kentucky Fried Chicken spant nu een anti laster proces in, eindelijk komen de praktijken hoe dan ook in de publieke opinie, tenzij de censuur door hun geslepen advocaten ingeroepen wordt .

K.F.C. zal vechten om te winnen: en al wat we hier gezien hebben zal fake zijn,een lasterlijk verzinsel of hoogst afgedaan…..als een spijtig-eenmalig-incidentje.

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Berichtdoor jo-corine » 09 apr 2005 10:32

Ik heb allereerst jullie verhalen gelezen. En ben tot de conclusie gekomen dat ik het filmpje niet ga bekijken. Dit is nou een van de redenen waarom ik liever geen vlees/kip eet.

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 09 apr 2005 15:58

bram schreef: ......worden die kippen inderdaad in 'trosjes' gevangen en in kisten gestopt, maar daarbij kijkt men wel uit dat ze geen botten breken. Wanneer er namelijk kippen met gebroken poten ofzo worden geconstateerd moet de boer een heffing betalen, dus hij kijkt wel uit.....
Ja, dat is hier in ons schone Nederlandje he. Maar de filmpjes zijn dus niet in Nederland gemaakt.
Dus.....
jo-corine schreef: .....ben tot de conclusie gekomen dat ik het filmpje niet ga bekijken. Dit is nou een van de redenen waarom ik liever geen vlees/kip eet.
Jo-Corine, als je gevoelig bent voor dieronvriendelijke beelden moet je de filmpjes inderdaad niet bekijken. Als je beslist helemaal geen vlees eet is je houding terecht en zeg ik niets meer, maar je schrijft "liever" waardoor ik twijfel. Dus als je wel (kippe)vlees eet vind ik je houding een beetje naief en moet je, zoasl MartinMarcel schrijft, zonder meer de beelden bekijken!!

Ik eet zelf wel vlees hoor, maar van die beelden word ik niet vrolijk.
Martin Marcel, je hebt me een gewetenscrisis bezorgd!!! :oops:
Ik hoop dat wat bram zegt inderdaad voor Nederland geld, dan probeer ik in ieder geval Nederlandse kip te kopen.

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Berichtdoor jo-corine » 09 apr 2005 16:11

Ik eet geen kip! Al sinds ik zelf kippen heb. (ruim 5 jaar)
Vlees eet ik heel zelden maar omdat ik een man heb en 2 opgroeiende kinderen moet ik het wel bereiden enzo. Ik eet meestal vegetarisch of ik neem niets in de plaats van vlees. Ik ben dus zeker niet naïef. Als het aan mij zou liggen kwam hier helemaal geen vlees in huis! ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten