Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor ekster » 27 mei 2016 15:58

Ik rij heel veel, en kom hier in Limburg en Gelderland vaker een rondeelstal tegen, met rondom velden met loslopende scharrelende kippen. Er word veel negatiefs geschreven over de kippenindustrie, terecht. Maar ik vind die weilanden vol met kippen wel een leuk gezicht. :twisted:

Dekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:41
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Dekker » 30 dec 2016 18:47

marten marcel: ik weet niet wat jij hier op het forum zoekt ,maar je loopt ongelooflijk stom te zemelen
bijna alles wat je zegt is niet waar. er wordt helemaal geen antibiotica gebruikt om de kippen hard te laten groeien antibiotica is alleen om een kip te genezen als hij ziek is en hormonen is al wel 20 jaar verboden of nog langer en veel bedrijven gebruiken tegen woordig geen antibiotica meer want als je het veel gebruikt sluiten ze je zwat op in de bak ze draaien helemaal door tegenwoordig :evil: ze doen net of boeren criminelen zijn ik kan me daar soms egt boos over maken boeren zijn 7 dagen per week druk met hun vee wat ze netjes verzorgen en krijgen ze stank voor dank

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Kip La La » 30 dec 2016 20:25

Marten marcel is sedert 2011 niet meer op het forum geweest.
Bovendien mogen voor-en tegenstanders aan het woord komen.
Over het algemeen komen hier geen mensen die commercieel geld verdienen aan het houden van kippen, dat dan wel.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Fryske » 31 dec 2016 14:04

Antibiotica word bij 'scharrel'kippen nog steeds preventief gebruikt en is zelfs toegestaan! Wat Marcel heeft geschreven....geen idee maar mensen die kippen houden in dichte stallen hutje mutje op elkaar noem ik geen boeren....Dat ze goed voor hun kippen zorgen als product geloof ik vast...Anders kost het ze veel geld! Maar als kip?...zo zou ik niet graag willen leven! Ms. dat de huidige vogelgriep het begin van het einde is om zo dieren te huisvesten, maar ik ben er bang voor!

Dekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:41
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Dekker » 31 dec 2016 18:16

fyske: als je goed leest wat marcel verteld zegt hij dat antibiotica wordt gebruikt om kippen harder te laten groeien maar dat kan helemaal niet met een geneezmiddel :?:soms werd er vroeger wel onnodig antibiotica gebruikt daar ben ik het wel iets mee eens maar, tegenwoordig slaan ze helemaal door en veel kippenbedrijven gebruiken ook geen antibiotica meer omdat ze dan een poosje de eieren niet mogen leveren dus wordt het echt pas gedaan als ze heel ziek zijn maar ook vleeskuikenbedrijven draaien veel bedrijven al jaren geen antibiotica stichtingen zoals wakker dier laten ook alleen maar de slechte dingen zien alleen maar zieke kippen bij gangbaar en biologisch laten ze alleen het goede zien terwijl je daar veel meer dode en zieke kippen heb en als jij ziek bent je heb longontsteking dan haal jij toch ook een kuur bij de dokter?! dan laten wij jouw toch ook niet liggen?
en over vogelgriep; bedrijven die uitloop naar buiten hebben hebben veel meer kans op vogelgriep door dat ze buiten gewoon vogelpoep op pikken ,scharrelkippen heb veel minder kans op vogelgriep
ik hoop dat je het nu beter snapt

mvg arnold

Tokkietjes
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 jul 2016 01:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Tokkietjes » 01 jan 2017 18:21

Je zult vast gelijk hebben Arnold. Maar wat levenskwaliteit voor de kippen zelf betreft zullen de uitloop kippen het een stuk beter hebben dan de kippen die met duizenden in een hok bivakkeren. Dat zul je niet kunnen ontkennen lijkt me? Jij praat alleen voor de boer die de kippen houd en of de kippen wel of geen ziektes krijgen. Of ze een leuk leven hebben of niet daar ga je in mijn ogen totaal aan voorbij. Ik woon hier midden tussen de boeren en weet heel erg goed hoe het werkt. Maar ik zou zelf nooit op die manier mijn brood willen verdienen. Dan ga ik nog liever in een fabriek dopjes draaien. Dus ik heb geen medelijden met de boeren die zo hard werken. Ik werk ook heel hard, maar niet over de rug van dieren die een rotleven hebben. En dat er niet meer lukraak antibiotica gebruikt mag worden is een goede zaak. Het helpt op den duur nergens meer voor en dat moet juist voorkomen worden. Maar blijkbaar kunnen de "gezonde" scharrelkippen er niet zonder als ik jou moet geloven?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Fryske » 01 jan 2017 18:30

Is ook onzin. Biologische kippen mogen en worden gewoon behandeld als ze ziek zijn. Ook met antibiotica! Maar ze hebben buiten de ruimte, mogen hun snavels houden, etc. etc.

De 'scharrelkippenhouders' (ik weiger om dat boeren te noemen) willen verbieden om kippen (biologisch, vrije uitloop) buiten te houden. Daar worden hun kippen ziek van.....Tuurlijk! We draaien de wereld steeds verder op zijn kop.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Trea » 02 jan 2017 00:55

Ja. Eigenlijk is het woord scharrelkip helemaal fout. 7 kippen op een meter beton/stront dat noem ik kiponwaardige omstandigheden. Je moet maar eens gaan kijken hoe die kippen er uit zien als ze na 2 jaar worden afgedankt. In en in triest.

Een biokip krijgt per kip 4 m2 buiterruimte. En voer dat niet is bespoten met insecticiden. Rondeel kippen krijgen ook veel ruimte. vrije uitloop kippen weer wat minder. Maar altijd nog veel meer dan een zogenaamde scharrelkip.

Wat scheelt dat nou in de kosten op je hele boodschappen?. Voor die halve of ene euro per doosje eieren ga je toch geen dieren een kort kippenleven lang laten mishandelen?

Dekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:41
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Dekker » 02 jan 2017 10:21

tokkies: heel veel burgers denk dat kippen de hele tijd aan antibiotica zitten dat is dus juist niet zo!!
zoals ik al zei gebruiken scharrelhouders of andere pluimveehouders (bijna alle pluimveehouders) soms al wel 15 jaar geen antibiotica meer, omdat ze de eieren niet mogen leveren als ze antibiotica gebruiken!
en gezonde kippen zitten absoluut niet aan de antibiotica
en wat wordt er vervolgens in de media gezegd dat alle kippen volgedouwd worden met antibiotica
er is zo veel onkunde onder de burgers, er word nog heel veel dingen gezegd wat al wel 20 jaar geleden is

Dekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:41
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Berichtdoor Dekker » 02 jan 2017 10:27

trea: het is gewoon droog strooisel waar ze in kunnen scharrelen, jij doet net of ze in een hoop blubber zitten maar jullie hebben dan dus ook een rot leven als je binnen zit een scharrelkip heeft het zeker niet slechter als vrije uitloop, vrije uitloop lijkt heel leuk maar er zit veel meer ziektes onder de kippen als de kippen bjuiten lopen pikken ze in stront van een gans die net is overgevlogen die allemaal ziektes bij zich hebben.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten