Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor lnge » 22 sep 2008 23:02

Gelukkig maar dat je ze zag, voor al het water er uit was. Maar dat zijn er best nog veel, misschien toch te snel besloten geen vijver meer te willen?

Gebruikersavatar
Robevis
Berichten: 5651
Lid geworden op: 30 dec 2002 21:20
Land: NL
M/V: M
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor Robevis » 22 sep 2008 23:18

dotje schreef:Gelukkig maar dat ze zag, voor al het water er uit was. Maar dat zijn er best nog veel, misschien toch te snel besloten geen vijver meer te willen?


Ik weet niet. Minstens 10 zijn niet groter dan 1 cm. Ik weet nog niet wat ik doe, maar ik laat ze uiteraard niet dood gaan. Als de vijver blijft, dan gaat het doek er uit. Dan wordt het een stevige van een paar mm. dik. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Ik denk nog na. Ik wil geen vijver met een net erover.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor lnge » 22 sep 2008 23:26

Nee dat wil ik dus ook niet. Ik zag gisteren ook een goed idee, een gaaspaneel onder water op een verhoging leggen. Bij onraad gaan de vissen eronder, ze zijn er slim genoeg voor.
(bij de ouders van Monique, en ze maakt er nog foto's van heeft ze beloofd)

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor monique » 24 sep 2008 19:41

Hier is ie dan, M'n pa zijn hobby.
Met biologisch filter enzo. Dat watervalletje heeft daarmee te maken. Leuke bijkomstigheid is dat er heel veel vogeltjes in komen badderen! (die 'beeldjes' enzo is meer mijn Ma d'r bijdrage (wat van mij en m'n pa eigenlijk niet zo nodig is ;) ))

Afbeelding

Afbeelding


Hier wat duidelijker het rek dan in het water ligt, zodat de vissen wat veiliger kunnen zitten (had net te vissen al gevoerd voordat ik bedacht een foto te maken )

Afbeelding

Wisten jullie trouwens dat Ransuilen ook nogal eens vijvertjes leegvissen?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor lnge » 24 sep 2008 23:54

Jaaaah, hij is héél mooi!
Deze geeft een hoop inspiratie!

mathenpeggy
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:30
Land:
M/V: M
Locatie: belfeld / venlo
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor mathenpeggy » 01 apr 2009 22:40

hallo,

Wij zijn nieuw hier, mijn naam is math en mijn vrouw heet peggy.
Ik ben hier op het forum gekomen na mijn zoektocht over info over kippen. Wij hebben verleden jaar een huisje gekocht met een nogal grote tuin, vooral vanwege onze koihobby. wij hebben al jaren vijvers en sinds een jaar of vier ook koikarpers en dus een ruime koivijver. In ons nieuwe huis is alles nog in aanbouw, dus mooie vijverfoto's daarvan kan ik niet laten zien, wel van onze oude vijvers in ons oude huis, dit was een plantenvijver van circa 12m3 en een koivijver van circa 17 m3.
hier de foto's:
koivijver toen deze net klaar was
Afbeelding

en de plantenvijver in de beginfase:
Afbeelding

later verbouwd:
Afbeelding
en
Afbeelding

nu in het nieuwe huis heb ik een koivijver van circa 22 m3 aangelegd met daarbij twee plantenvijvers, één kleine 2 meter lang ongeveer één meter breed en een diepte van 15 cm waar ik jonge planten in op kan kweken, daarnaast is er nog een plantenvijver van 4 metr doorsnee met een diepte van 40-60 cm voor de grotere planten, beide vijvers zijn op de koivijver aangesloten voor extra filtering naast de filterinstallatie
goede foto's heb ik hier nog niet van aangezien de eerste pas twee weken af is en nog weinig planten in staan en eromheen nog vol moet groeien met vooral bodembedekkers, en de andere is vorig jaar aangelegd, maar met het aanleggen van de tweede is deze wat verbouwd, foto's zal ik komend weekend maken

wel een foto van de koivijver:
Afbeelding
zoals ik al zei, nog in aanleg, na deze foto is er al het een en ander veranderd

vijvers zijn al van kinds af aan mijn hobby, ik beleef dan ook veel plezier hier aan en graag help ik andere mensen bij info of aanleg over vijvers

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor lnge » 02 apr 2009 07:30

Welkom! :-D
Ik heb net jullie website bekeken en ben wel onder de indruk, wat een werk zeg! Daar moet je wel echte liefhebber voor zijn. Moesten jullie de vijver bij jullie vorige huis weer weghalen, of wilden de nieuwe bewoners deze hebben?
Ik zag dat jullie ook een betonnen bodem hebben, dat hebben wij ook. Ik moet er niet aan denken dat we die hele plaat weer uit de grond zouden moeten halen :?

mathenpeggy
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:30
Land:
M/V: M
Locatie: belfeld / venlo
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor mathenpeggy » 02 apr 2009 15:46

Ons vorige huis was een huurhuis, aangezien onze woningstichting niet erg snel met nieuwe huurders kwam heb ik eventueel overnemen niet afgewacht en de boel maar gesloopt, hier staan ook foto's en een paar filmpjes van op onze website

hieronder zal ik nieuwe foto's plaatsen die ik vandaag gemaakt heb

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en onze nieuwe kippen, gisteren drie gehaald, twee zaten nog in het hok
Afbeelding

de kleine ren om het hok is voor een paar dagen zodat ze kunnen wennen, komend weekend haal ik deze weg en kunnen ze op de achterste helft van de tuin lekker rondscharrelen, dit stuk is 15 meter breed en ongeveer 35-40 meter lang, plaats genoeg zou ik denken

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor lnge » 02 apr 2009 18:26

Lekkere grote tuin, maar je hebt nog een hoop werk te doen zie ik.
Die kippen hebben het getroffen bij jullie :duimop:

Gebruikersavatar
Mr Bovans
Berichten: 1188
Lid geworden op: 24 apr 2005 15:31
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor Mr Bovans » 30 mei 2009 18:54

Aangezien wij op een helling wonen en toch een vijver wilden, is dit het resultaat geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten