Ophokfoto's

Hier staat alles over de Vogelgriep
Gebruikersavatar
eenhoorn
Berichten: 1096
Lid geworden op: 11 nov 2006 23:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: V´mond (Zuid-Oost Drenthe)
Contacteer:

Berichtdoor eenhoorn » 03 feb 2007 23:24

magreth rozenveld schreef:
eenhoorn schreef:
magreth rozenveld schreef:Ik heb mijn boom gekapt, ging niet anders :? .

Waar ik dus niet mee wil zeggen dat jij of een ander dat dan ook maar moet doen :!:
Maar:
Ik kwam er niet meer bij met snoeien.....mis hem wel.
En:
Maar aan de andere kant, hij groeide zo scheef dat hij al bijna op het dak van ons houthok lag :geenidee: .

De ren lijkt nu ook ruimer, lichter.


TIP.

Voor diegene die ook een boom in hun ren hebben en toch willen afdekken. Ik heb het gedaan met een vijvernet en die om de boomstam gedaan zodat de boom nog wel heen en weer kan (Heb ong 8 meter hoge coniferen, vandaar) en de rest met golfplaatjes.

Maar helaas heeft het weinig nut gehad hier want de mussen wisten wel weer een weg te vinden om in de ren te komen. Dus tja wat voor een zin heeft dat ophokken.


En officieel is het net ook niet voldoende...
Moet niet doorlatend materiaal zijn..
Anders valt het vogelkakje er door..

:roll:


Ipv vijvernet kun je ook worteldoek nemen laat geen vogelpoep door. En anders neem je plastic. Hier moeten we wel dat doen anders komen de mussen zo binnen in de ren. En het gat in de golfplaten moeten wel ruim zijn want anders kunnen de conniferen niet bewegen.

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 03 feb 2007 23:25

Ziet er heel erg goed uit Klaas, maar hoe ga je nu snoeien..
Of han je ze er makkelijk afhalen, de platen?

Mijn boom moest ik ieder jaar snoeien.

En hoe gaat het als het blad valt?

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 03 feb 2007 23:31

magreth rozenveld schreef:Ziet er heel erg goed uit Klaas, maar hoe ga je nu snoeien..
Of han je ze er makkelijk afhalen, de platen?

Mijn boom moest ik ieder jaar snoeien.

En hoe gaat het als het blad valt?


Het is een meidoorn dus die moet regelmatig gesnoeid worden.
Daarom zitten de golfplaten met van die plastic bandjes vast.
Deze knip ik dan één keer per jaar door en ik kan er goed bij.
Dan kun je gelijk tussen de overlap van de golfplaten even schoon maken. Daar komt altijd wat vuil tussen.
Het blad wordt er meestal door de wind wel afgeblazen of ik pak soms even zo'n bezem en veeg het weer eens schoon.
Gaat prima hoor.

Gebruikersavatar
Pauline
Berichten: 8219
Lid geworden op: 25 sep 2002 12:36
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor Pauline » 04 feb 2007 17:07

buldog schreef:Het afdekken met netten is in Nederland niet voldoende voor de ophokplicht.
Het mag van boven niet doorlatend zijn.


Toch staat er iets anders in het stukje wat Loes neer heeft gezet in het onderwerp Vogelgriep 2007.....
Loex schreef:Van de site van LNV even hier voor iedereen om makkelijk te lezen:

==========

Afschermen pluimvee vanaf 3 februari verplicht vanwege uitbraak in Engeland

03-02-2007 - Pluimveehouders zijn vanaf nu weer verplicht hun pluimvee af te schermen. Vanwege de uitbraak van vogelgriep op een kalkoenbedrijf in Engeland neemt minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit aanvullende maatregelen. De oorzaak van de besmetting in Engeland is nog niet met zekerheid bekend. Het is echter niet uitgesloten dat wilde vogels het virus in het bedrijf hebben gebracht. Vandaar dat minister Veerman per direct de afschermplicht weer invoert. De Europese Commissie heeft lidstaten ook opgeroepen preventieve maatregelen aan te scherpen.

Elke houder van pluimvee is vanaf nu weer verplicht kippen, ganzen en ander pluimvee, ook watervogels, af te schermen. De zijkanten van het verblijf moeten minimaal afgeschermd zijn met gaas, de bovenkant met ondoorlatend materiaal.

Vogels die volledig gevaccineerd zijn (dat wil zeggen vanaf 1 week na de tweede vaccinatie), hoeven niet afgeschermd te worden.

Voor de als hobby gehouden watervogels of fazanten kan naast vaccinatie en afschermen met ondoorlaatbare overkapping, ook gekozen worden voor het afschermen van de uitloop met netten of gaas.

Vrachtwagens die pluimvee en broedeieren van en naar het Verenigd Koninkrijk vervoeren zijn verplicht de dubbele reiniging en ontsmetting te doen.

Er geldt al een algemeen verzamelverbod voor pluimvee, behalve voor duiven. Dat betekent dat er alleen tentoonstellingen gehouden kunnen worden als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Er mogen bijvoorbeeld geen buitenlandse vogels tentoongesteld worden en de vogels moeten onderzocht zijn door een dierenarts. Wedvluchten met postduiven mogen alleen binnen Nederland of tussen Nederland en Belgie plaatsvinden.

De Algemene Inspectiedienst zal controleren of de afschermplicht wordt nageleefd.

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 04 feb 2007 17:57

Pauline schreef:
buldog schreef:Het afdekken met netten is in Nederland niet voldoende voor de ophokplicht.
Het mag van boven niet doorlatend zijn.


Toch staat er iets anders in het stukje wat Loes neer heeft gezet in het onderwerp Vogelgriep 2007.....
Loex schreef:Van de site van LNV even hier voor iedereen om makkelijk te lezen:

==========

Afschermen pluimvee vanaf 3 februari verplicht vanwege uitbraak in Engeland

03-02-2007 - Pluimveehouders zijn vanaf nu weer verplicht hun pluimvee af te schermen. Vanwege de uitbraak van vogelgriep op een kalkoenbedrijf in Engeland neemt minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit aanvullende maatregelen. De oorzaak van de besmetting in Engeland is nog niet met zekerheid bekend. Het is echter niet uitgesloten dat wilde vogels het virus in het bedrijf hebben gebracht. Vandaar dat minister Veerman per direct de afschermplicht weer invoert. De Europese Commissie heeft lidstaten ook opgeroepen preventieve maatregelen aan te scherpen.

Elke houder van pluimvee is vanaf nu weer verplicht kippen, ganzen en ander pluimvee, ook watervogels, af te schermen. De zijkanten van het verblijf moeten minimaal afgeschermd zijn met gaas, de bovenkant met ondoorlatend materiaal.

Vogels die volledig gevaccineerd zijn (dat wil zeggen vanaf 1 week na de tweede vaccinatie), hoeven niet afgeschermd te worden.

Voor de als hobby gehouden watervogels of fazanten kan naast vaccinatie en afschermen met ondoorlaatbare overkapping, ook gekozen worden voor het afschermen van de uitloop met netten of gaas.

Vrachtwagens die pluimvee en broedeieren van en naar het Verenigd Koninkrijk vervoeren zijn verplicht de dubbele reiniging en ontsmetting te doen.

Er geldt al een algemeen verzamelverbod voor pluimvee, behalve voor duiven. Dat betekent dat er alleen tentoonstellingen gehouden kunnen worden als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Er mogen bijvoorbeeld geen buitenlandse vogels tentoongesteld worden en de vogels moeten onderzocht zijn door een dierenarts. Wedvluchten met postduiven mogen alleen binnen Nederland of tussen Nederland en Belgie plaatsvinden.

De Algemene Inspectiedienst zal controleren of de afschermplicht wordt nageleefd.


Als je goed leest Plien dan is dat voor watervogels of fazanten.
Vlak boven het door jou aangegeven stukje staat hoe kippen ganzen en ander pluimvee opgehokt dienen te worden.

Met ondoorlatend materiaal dus.

Sorry Plien ik kan het niet mooier maken.

Gebruikersavatar
alfawolvin
Berichten: 153
Lid geworden op: 10 mar 2005 14:33
Land:
M/V: V
Locatie: Telemark

Berichtdoor alfawolvin » 08 feb 2007 10:20

Berichtje aan Tzrider: Heel erg leuk voor je kippen dat ze dagelijks verse bosgrond krijgen, alleen is het de bedoeling dat de kippen niet in aanraking komen met uitwerpselen van wilde vogels. Vandaar ook dat de kippenren bovenaan dicht moet zijn. Op die manier heeft ophokken natuurlijk geen zin. Niet dat ik er wat van maak hoor, voor dat luttele kleine kansje dat uitgerekend daar een besmet poepje lag... heb ik liever dat je kipjes zich hartelijk kunnen amuseren! :-D

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 08 feb 2007 18:11

Hier ook alles weer opgehokt..... :?

De pauwen

Afbeelding

De kippen

Afbeelding

En de eenden....De eenden hebben ongeveer in elke stal al een keer opgesloten gezeten, van de geiten en de schapen.....maar omdat we lammetjes verwachten logeren de eenden dit keer bij ons in de boerderij.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
eenhoorn
Berichten: 1096
Lid geworden op: 11 nov 2006 23:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: V´mond (Zuid-Oost Drenthe)
Contacteer:

Berichtdoor eenhoorn » 08 feb 2007 18:32

Monique


Gezellige boel bij jullie zo met die eenden in de boerderij.

Ik wou dat wij een boerdereijtje hadden. :?

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 08 feb 2007 18:34

eenhoorn schreef:
Monique


Gezellige boel bij jullie zo met die eenden in de boerderij.

Ik wou dat wij een boerdereijtje hadden. :?

Ik ook! (tis een kinderboerderij, dus niks van mij bij ;) )

En ja onverwachts-naar omstandigheden- is het best gezellig al die duckies in de stal, ze zijn gelukkig ook heel relaxed. wassen, duiken, lopen, poesten het gaat allemaal door! En rommel maken, dat ook!!!

Gebruikersavatar
eenhoorn
Berichten: 1096
Lid geworden op: 11 nov 2006 23:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: V´mond (Zuid-Oost Drenthe)
Contacteer:

Berichtdoor eenhoorn » 08 feb 2007 19:02

Ik ook! (tis een kinderboerderij, dus niks van mij bij )


Is die van jullie zelf die kinderboerderij???


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten