OPHOKPLICHT

Hier staat alles over de Vogelgriep
Gebruikersavatar
bertie
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 nov 2011 14:44
Land: duitsland
M/V: V

Re: OPHOKPLICHT

Berichtdoor bertie » 27 dec 2014 22:10

Jan Sch schreef:Voor de kippen het aangenaam te maken moet je eerst het ongedierte bestrijden. Dit wil zeggen avonds geen gemengd graan meer. het ongedierte komt s'nachts. Ook het voer wat over is weghalen, s'morgen gewoon normaal kippenvoer geven.

Dank je wel voor je antwoord! :-D
Ik geef geen voer op de grond, ook de handjes graan geef ik 's avonds in de voersilo waar ongedierte niet bij kan.

Onze ongediertebestrijding is in de aanmaak. Nadat onze fantastische binnen/buitenkat Tibert die het ongedierte in de klauw hield is overreden hebben we vier nieuwe katten die eerst handmak, dan geënt en gesteriliseerd moeten worden voor ze naar buiten kunnen. Dat is een lang traject. Vooral het handmak maken, voor ze naar de DA kunnen.
Gelukkig hebben we een groot huis waar de katten zich niet vervelen.

We wonen op het platteland.
We moeten er mee leven dat er nu ongedierte is.

Dus geen voer op de grond om te krabben voor de kippen.

Wat wél, als afleiding?

Gebruikersavatar
bertie
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 nov 2011 14:44
Land: duitsland
M/V: V

Re: OPHOKPLICHT

Berichtdoor bertie » 29 dec 2014 20:43

Jan Sch schreef:Voor de kippen het aangenaam te maken moet je eerst het ongedierte bestrijden. Dit wil zeggen avonds geen gemengd graan meer. het ongedierte komt s'nachts. Ook het voer wat over is weghalen, s'morgen gewoon normaal kippenvoer geven.

Ik geef 's avonds een handje graan in de voersilo.
Voor zover ik kan zien komt het ongedierte daar niet bij. Met grote kippen kan de voersilo best hoog hangen. ;)

Nog ideeën voor wat afleiding overdag?


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten