Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Vaak gestelde vragen over ziekten en voortplanting, naslag- en bewaaronderwerpen.
Gebruikersavatar
Chaamse Hoen
Berichten: 954
Lid geworden op: 22 mei 2011 13:56
Land: NLAAUS
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Chaamse Hoen » 13 jan 2012 23:14

Zoals ik in mijn posting al geschreven heb Lies: de mevrouw uit de reformwinkel weet dat de gebruiker van deze middelen “ 1 KIP is “ , en heeft meteen uit zich zelf aangeboden het te verdunnen en in een gebruikvriendelijke spray flesjes te vullen, en ik ga ervan uit dat deze mevrouw weet waar zij mee bezig is, en ik zij vriendelijk “ dank u wel “,..... dus ik was niet van plan zelf de gaan klunzen met verdunnen als ik er da geen verstand van heb.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Lies » 13 jan 2012 23:56

Chaamse Hoen schreef:Zoals ik in mijn posting al geschreven heb Lies: de mevrouw uit de reformwinkel weet dat de gebruiker van deze middelen “ 1 KIP is “ , en heeft meteen uit zich zelf aangeboden het te verdunnen en in een gebruikvriendelijke spray flesjes te vullen, en ik ga ervan uit dat deze mevrouw weet waar zij mee bezig is, en ik zij vriendelijk “ dank u wel “,..... dus ik was niet van plan zelf de gaan klunzen met verdunnen als ik er da geen verstand van heb.



Zoals ik al schreef had ik je bericht even gemist Claudia. Maar ik laat de waardevolle informatie gewoon staan voor mensen die geïnteresseerd zijn.

Gebruikersavatar
Chaamse Hoen
Berichten: 954
Lid geworden op: 22 mei 2011 13:56
Land: NLAAUS
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Chaamse Hoen » 15 jan 2012 00:41

Vanmorgen de Tea Tree oplossing afgehaald,ik ben wel drie keer op gewezen door de mevrouw dat het kip absoluut niets van dit middel mag doorslikken, reed ik denkend weer naar huis.
Hoe pak je dit nu het beste aan :krab: , maar het is weekend dus het huis is vol met pubers en adolescenten, gooide ik het “probleem “ in de groep, en vroeg hun om de diervriendelijkste, snelste en doeltreffendste manier uit te vinden.
Bewapend met een knuffel en stopwatch gingen hun aan de slag( :gossip: alle snode plannen en flauwe gul achterwege latend in mijn bericht nu)...... hun eindresultaat mag er wezen, in 15 seconden was de “ echte klus “ geklaard.
Ik ben trots op mijn kids. ;)

Afbeelding53
Afbeelding54
Afbeelding55

Gebruikersavatar
Flou Flou
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 mar 2011 02:57
Land: Italia
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Flou Flou » 15 jan 2012 01:48

:respekt: Gaaf dat de jonge mensen bij jou zo goed meedenken en helpen om het samen tot een volwaardige therapie die werken gaat te brengen, héél goed hoor!

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor monique » 15 jan 2012 12:11

:duimop:

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor MIC » 15 jan 2012 14:02

In principe schuift een etherische olie zoals teatree ook is, de werking van een homeopatisch middel opzij!
Overigens kan Teatree (onder 4% verdunning) eveneens AB te niet doen en de bacterie doen opflakkeren.
Misschien een tip om eens te googlen op 'de nadelen' van teatree en de reactie van de kip hier goed in het oog houden... want hoe ingenieus en voorzichtig ook de toepassing gaat toch IN de bek

Gebruikersavatar
Chaamse Hoen
Berichten: 954
Lid geworden op: 22 mei 2011 13:56
Land: NLAAUS
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Chaamse Hoen » 15 jan 2012 14:26

Ja zeker Mic,
ik heb al die tegenstrijdige berichten ook gelezen op internet, en wij hebben het nu 1 keer toegepast( op de door mijn beschreven manier ) met een wachttijd van 24 uur, om rekening te kunnen houden met eventuele gevolgen van ons doen en laten.
Het kip ging na de behandeling eten, slapen, eten .....en functioneert verder normaal, vanavond gaan wij weer fotos maken, en het resultaat bekijken( binnen deze 24 uur), en hiervan afhankelijk verdere beslissingen hieromtrent te nemen.
Ik ben het met u eens, alertheid en voorzichtigheid is meer dan noodzakelijk in iedere stap die men neemt,
en ik ben de laatste die zomaar iets doet, omdat iemand dat roept.

Gebruikersavatar
EWH
Berichten: 1509
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:06
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor EWH » 15 jan 2012 22:44

Geweldig, die foto's, met zijn drieen druk bezig met het kipje! Fijn dat je overal foto's van maakt en hier plaatst, behalve het vermaak kunnen veel mensen hier nog wat aan hebben als ze ooit in zo'n situatie komen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Lies » 16 jan 2012 01:23

MIC schreef:
In principe schuift een etherische olie zoals teatree ook is, de werking van een homeopatisch middel opzij!
Overigens kan Teatree (onder 4% verdunning) eveneens AB te niet doen en de bacterie doen opflakkeren.
Misschien een tip om eens te googlen op 'de nadelen' van teatree en de reactie van de kip hier goed in het oog houden... want hoe ingenieus en voorzichtig ook de toepassing gaat toch IN de bek



Ja, met dat het in de bek gaat en het wordt ingenomen ben ik er helemaal mee eens dat je ontzettend voorzichtig moet zijn! Teveel tea-tree is een dode kip. En het is al snel teveel.

Wat tea-tree in combinatie met ab betreft. Dat is onzinnig om te doen. Iemand die ab combineert met tea-tree heeft geen idee waar die mee bezig is. Zoiets zal geen enkele homeopaat of natuurgeneeskundige adviseren. Op eigen houtje alternatief dokteren is riskant. Trouwens, op eigen houtje regulier dokteren is ook niet goed.

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Kippenpokken – Avipoxvirus - Fowl Pox ( fotoverslag )

Berichtdoor Pukkie » 16 jan 2012 14:49

Chaamse Hoen schreef:Ik ben trots op mijn kids. ;)


Zeker wel :-D wat slim bedacht :gulzig:

Ik vind het echt super dat je zoveel moeite doet voor je kippies :duimop: , er zijn ook zeker wel mensen die denken: laat maar kapot gaan, ik koop wel nieuwe.


Terug naar “FAQ's (vaak gestelde vragen)”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten