Waarom verschillende voedingsadviezen?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Amrocky
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Waarom verschillende voedingsadviezen?

Berichtdoor Amrocky » 11 aug 2016 13:20

Onze 3 Amrocks hebben samen zo'n 30m2 gevarieerd scharrelgebied met struikjes, olifantengras en de schaduw van een grote esdoorn. Ze zijn gezond en leggen zo'n beetje het gehele jaar door eieren. Hun voedermomenten zijn (zomer en winter) als volgt:
    1. In de ochtend scharrelmeel van Havens Green-Line
    2. Gelijk met dit scharrelmeel wat gedroogde meelwormen
    3. In de vroege middag wat verse groente (sla, andijvie of spinazie)
    4. Later in de middag scharrelgraan van Havens Green-line

SCHARREL-MEEL - Natuurlijk legmeel (structuurmeel) voor leg- en foktoomdieren.

Scharrel-Meel is een volledig pluimveemeel, ook wel "ochtendvoer" genoemd. Niet alleen voor alle soorten (sier)kippen, maar ook voor alle leggende water- en siervogels zoals eenden, ganzen en fazanten. De mooie grove structuur zorgt voor een goede en rustige opname en stimuleert de scharrelactiviteit.

Met Scharrelmeel legt u de basis voor een natuurlijk eitje:
  • volledig pluimveemeel, inclusief alle noodzakelijke vitaminen en mineralen;
  • bevat véél goed verteerbare eiwitten en extra aminozuren;
  • grove structuur (structuurmeel) door gebruik van véél granen, groenvoeders en peulvruchten, waardoor opname en vertering worden gestimuleerd;
  • bevat extra calcium uit 3 natuurlijke calciumbronnen voor een sterke eischaal. Extra grit bijvoeren is daarom niet nodig;
  • voor alle leggende kippen, hoenders, eenden, ganzen, etc. vanaf begin tot einde leg.
NB: door de homogene grove structuur is Scharrel-Meel ook ideaal voor krielkip, dwerghoen of andere (kleine) kippen zoals Brahma, Hollands Hoen, Zijdehoen, Baardkriel, Baardkuifhoen, etc.

SCHARREL-GRAAN - Natuurlijk graanmengsel.

Eén van de paradepaardjes uit het assortiment Havens Green-Line. Het is een puur en 100% natuurlijk graanmengsel met:
  • gebroken maïs,
  • zonnepitten,
  • natuurgerst,
  • tarwe,
  • sorghum (milocorn) en
  • gereinigde boekweit.

Aanbevolen als aanvullend voer voor legkippen (naast HAVENS Scharrel-Korrel of -Meel) aangezien het geen toegevoegde vitaminen en mineralen bevat. Vooral voor dwerghoenders en kleine rassen zeer geschikt en prima te gebruiken als strooivoer in de winter.

Het was niet mijn bedoeling om reclame te maken voor Havens, hoewel het daar wel erg op lijkt aangezien ik de tekst 1-op-1 overgenomen heb. :-)

Trea
Land: Wonderland
M/V: V

Berichtdoor Trea » 11 aug 2016 14:42

Ha Rocky,
De naam Green wekte mijn belangstelling. Suggereert groen, natuurlijk en zonder gif. Maar Havens zegt niets over gentech of gifvrij. Dus zal het wel gentechvoeder bevatten. En is het geen eerste keuze voor mij.

Ik koop van Gorp biologisch. Ook legkippenmeel en kippengranen. Niet voor een optimale productie maar om het milieu te sparen en voor gifvrije kipjes en eitjes. Kost 8 - 10 euro per zak van 10 kg.

Amrocky
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Berichtdoor Amrocky » 11 aug 2016 16:11

Trea schreef:Ha Rocky,
De naam Green wekte mijn belangstelling. Suggereert groen, natuurlijk en zonder gif. Maar Havens zegt niets over gentech of gifvrij. Dus zal het wel gentechvoeder bevatten. En is het geen eerste keuze voor mij.

Ik koop van Gorp biologisch. Ook legkippenmeel en kippengranen. Niet voor een optimale productie maar om het milieu te sparen en voor gifvrije kipjes en eitjes. Kost 8 - 10 euro per zak van 10 kg.

Je hebt (denk ik) gelijk Trea. Er wordt alleen over "100% natuurlijk" gesproken. Dat is dus niet expliciet gifvrij. Ik had al eerder gezien dat bij mij in het dorp Van Gorp Eco Legmeel Volledig en Van Gorp Eco Gemengde Granen en Gebroken Maïs verkocht worden. Die vervangen naadloos de producten die ik nu gebruik. Ik ga het eens proberen en laat hier weten hoe het bevalt.

Terug naar “Voeding, water etc”